V požadavcích radnice stojí zejména zlepšení dostupnosti základních cílů města pro všechny skupiny obyvatel. Včetně těch se sníženou schopností pohybu a orientace. „Jde nám také o zvýšení bezpečnosti cyklistů a chodců, myslíme i na snížení negativních dopadů na životní prostředí a na umožnění rozvoje Vyškova pomocí odpovídající dopravní infrastruktury. Zejména v návaznosti na navrhované zdvoukolejnění železniční trati Brno- Přerov," přiblížil plány vedoucí odboru kanceláře starosty a tajemníka Stanislav Kolařík.

2017Do konce tohoto roku má být generel dopravy hotový. Pojmenuje hlavní problémy v dopravě ve Vyškově.

Oproti územnímu plánu totiž generel plánuje podle Kolaříkových slov rozvoj dopravy ve větších podrobnostech. „Další odlišností je to, že po řádném odůvodnění a projednání může generel navrhnout řešení odlišné od územního plánu. A je i podkladem pro jeho aktualizaci," upřesnil Kolařík.

Dodal, že v současnosti je ale předčasné mluvit o tom, kterých konkrétních investičních akcí se dotkne nebo jaká konkrétní řešení pro město přinese.

To bude známé do konce příštího roku. Nový generel dopravy totiž má být hotový dvanáct měsíců ode dne zahájení prací. „Realizaci jednotlivých opatření pak časově rozčlení až do roku 2030," sdělil Kolařík.