VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Blanenské silnice po zimě? Samá díra. Celkově o dost horší než loni

Blanensko – Silničáři mapují škody na silnicích, které způsobila zima. Špatné jsou například silnice ve Vískách nebo mezi Doubravicí a Rájcem.

7.3.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Řada silnic na Blanensku je po zimě ve velmi špatném stavu. Řidiči si musejí dát pozor na velké mnoštví výtluků.Foto: DENÍK/Jan Charvát

Zima podle kalendáře neskončila, přesto se už je patrné, že dala silnicím na Blanensku zabrat. A podle řidičů i silničářů ještě více než loni. Ti proto nyní mapují, v jakých úsecích bude potřeba silnice opravit. Zatím jako nejvíce poškozené vyhodnotili úsek silnice ve Vískách, mezi Doubravicí nad Svitavou a Rájcem, ale například také mezi Lhotou u Lysic a Lysicemi.

Podle profesionálního řidiče Vladimíra Vaňka, který často jezdí po silnicích na Blanensku, jsou po této zimě silnice v katastrofálním stavu. „Je to mnohem horší než v uplynulých letech. Sice na silnicích potkávám silničáře, jak díry opravují, moc dlouhodobý efekt to záplatování děr ale nemá," míní řidič.

Ve špatném stavu jsou podle něj úseky například mezi Rájcem-Jestřebí a Boskovicemi. „Hrozná je také silnice na Újezd u Boskovic," řekl Vaněk.

Že uplynulá zima poškodila silnice více než zima předešlá, potvrdil i vedoucí Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje pro oblast Blansko Miloš Bažant. „Bylo to způsobeno zejména vlivem častého střídání teplot a přechodů přes bod mrazu," vysvětlil Bažant.

V současné době tak silničáři mapují, jaké úseky silnic na Blanensku jsou nejvíce poškozené. Zatím mezi ty nejhorší patří silnice číslo II/374 mezi Doubravicí nad Svitavou a Rájcem-Jestřebí, silnice číslo III/37354 mezi Šebetovem a Pohorou, silnice číslo III/3763 mezi Lhotou u Lysic a Lysicemi nebo průtah obcí Vísky.

„U nás je silnice v katastrofálním stavu. Už je to spíš jen několik vrstev záplat na sobě než silnice a po každé zimě je to horší a horší. Řidiči si ale ani moc nestěžují. Už si zvykli a vědí, že by jim to stejně nepomohlo," uvedl starosta Vísek Stanislav Kamba.

Nejpoškozenější úseky silnic by podle Bažanta potřebovaly rozsáhlejší opravu. „Na celoplošnou rekonstrukci těchto úseků ale prozatím nejsou schválené finanční prostředky," podotkl Bažant.

S menšími opravami děr na silnicích ale silničáři už začali. „Opravy výtluků provádíme i v zimním období technologií studené obalované směsi. Jakmile budou v provozu obalovny, zahájíme vysprávku výtluků teplou obalovanou živičnou směsí v kombinaci s využitím tryskové metody," popsal Bažant.

Přednost při opravách mají podle něj silnice s vysokým dopravním zatížením. „Dále jsou to úseky s poškozením, které by mohlo ohrožovat účastníky silničního provozu," uvedl Bažant.

Správa a údržba silnic oblasti Blansko má na starosti asi šest set kilometrů silnic. „Proto není v našich silách provést veškeré opravy během jednoho či dvou měsíců," řekl Bažant s tím, že na lokální opravy silnic mají pro tento rok vyčleněno asi dvacet milionů korun. „Zdaleka tato částka ale nepokrývá skutečné potřeby," konstatoval Bažant.

Přes špatný stav některých silnic ale například v lipůveckém autoservisu více rozbitých aut nezaznamenali. „S tím, že by k nám teď jezdilo více řidičů kvůli tomu, že si poškodili auto o výmoly jsme se nesetkali. A to ani v pneuservisu, který také provozujeme. Co se týče počtu oprav, tak máme běžný stav," řekl jednatel servisu Ivo Bartoň.

Autor: Eva Ondráčková

7.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies