VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boj v brněnské městské části: lidem vadí plány na vysoké domy

Brno – Vysoké bytové domy uvidí řidiči až ze silnice vedoucí z Újezdu u Brna. Podobně si stěžují na plánovanou výstavbu v Novolíšeňské ulici v brněnské Líšni místní. Obávají se moc vysokých domů, velkého množství nových obyvatel a intenzivní zástavby zatím prázdného pole.

25.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Investor Net development koupil pozemek u Novolíšeňské ulice loni v létě. Podle předběžných plánů mají dělníci na ploše čtyřicet tisíc metrů čtverečních postavit dvě stě až tři sta bytů. To se nelíbí obyvatelům, kteří začali s firmou vyjednávat. „Plány se neustále mění. S místními jednáme. Zatím jsme ani nepodali žádost na stavební úřad," sdělil za firmu Milan Císař.

Původně chtěl developer v horní části stavět desetipodlažní bytové domy. Těch mělo být pět. „Níže by pak dělníci postavili rodinné domy. To je podle nás na hranici únosnosti," sdělil Leoš Janíček z nově vzniklého Líšeňského spolku pro pohodu bydlení. Jeho cílem je s developerem vyjednávat.

Novolíšeňská
∙ vzniknout má 200 až 300 bytů
∙ dělníci postaví vysoké i rodinné domy
∙ lidé zaparkují také v podzemních garážích
∙ projekt zahrnuje zpevnění chodníku z Kubelíkovy ulice na Novolíšeňskou

Lidé ze spolku chtějí v horní části pozemku vidět maximálně čtyřpatrové domy. „Na červencové schůzce nám investor představil nový plán. V horní části se šestipatrovými domy. Je to trochu lepší varianta, ale i tak máme obavu z velkého nárůstu obyvatel. Domy budou pořád hodně vysoké," dodal Janíček.

Zatím prázdné místo má podle územního plánu index podlažních ploch 0,6. Ten udává možnou míru zástavby a počet podlaží. Loni investor žádal o navýšení o dvacet procent. Neúspěšně. „Pokud to tak někdo nastavil před dvaceti lety, neznamená to, že je potřeba z netknuté plochy vyždímat maximum. Nedaleko je chráněný Moravský kras a tady vzniknou vysoké věžáky," zlobila se Kateřina Turečková z Líšně.

Místní chtějí výstavbu bytového komplexu řešit také na čtvrtečním jednání zastupitelstva. Chtějí, aby přijalo usnesení, že dělníci postaví maximálně čtyřpodlažní domy. Podle starosty Břetislava Štefana je přijmout usnesení nemožné. „Městská část do výstavby nemůže zasahovat. Je to záležitost magistrátu a místního stavebního úřadu. Už jsme zprostředkovali setkání developera a místních," řekl starosta.

O osud nového sídliště se zajímají také náměstci primátora. Po Martinu Anderovi také první náměstek Petr Hladík. „Index neudává maximální výšku domů. Jde o celkový počet podlaží na určité ploše. O navýšení by museli rozhodnout zastupitelé města, to je ale téměř vyloučené," uvedl Hladík.

Autor: Ema Zezulová

25.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies