VYBERTE SI REGION

Břeclavské nádraží v novém: rychlejší a bezpečnější

Břeclav – Ještě několik posledních dní a dělníci modernizující střední část železnice ve stanici Břeclav ohlásí: „Hotovo." Účty za druhou fázi rozsáhlých oprav dosáhnou k 1,2 miliardy korun. Lidé je pocítí zejména zrychlením dopravy. Z historického pohledu potvrzují nákladné práce význam Břeclavi jako klíčového dopravního uzlu.

27.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Vyjma rychlosti cestující poznají také další výhody. „Zvýší se jízdní komfort, provoz bude bezpečnější díky modernímu zabezpečovacímu zařízení," uvedl před časem ředitel stavby Tomáš Prokop z Elektrizace železnic Praha.

Uzavřením druhé fáze skončí jakákoliv omezení. „Žádná další etapa se již neplánuje. Pouze se celý železniční uzel napojí na systém dálkového řízení provozu z Přerova, ale tady se jedná jen o technologickou záležitost," sdělil včera mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Významný uzel

Část nádraží, kde jsou nástupiště, byla opravená už v minulých letech. SŽDC navázala v závěru roku 2012 rekonstrukcí severního přednádraží, kterým se muselo projíždět pomaleji. „Nyní bude možné jet hlavními staničními kolejemi rychlostí sto dvacet kilometrů za hodinu, do výhybek vlaky pojedou až stokilometrovou rychlostí," zmínil ředitel Prokop.

Definitivní konec druhé fáze oprav nastane patnáctého prosince. Ve stejnou dobu začne platit nový jízdní řád.

Stanice bude odpovídat významu železničního uzlu, který je křižovatkou tras dálkových i osobních vlaků. V místě se střetává první koridor vedoucí z Prahy a druhý vinoucí se z Ostravy. Zároveň se tam sbíhají hlavní tratě ze Slovenska a Rakouska.

Denně stanicí projede zhruba sedm set vlaků. Z hlediska dovozu a vývozu České republiky jde o pětadvacet procent železniční nákladní dopravy. „Po kompletní modernizaci bude nádraží patřit k nejmodernějším železničním uzlům v republice," potvrdil Illiaš.

Nádraží mělo v Břeclavi nezastupitelnou úlohu už téměř od svého vzniku v roce 1839. Dodnes platí za jednu z hlavních „tváří" okresního města. „Z mého pohledu historičky tomu významu ale neodpovídá současný stav hlavní budovy. Máme ve fotoarchivu její podobu od postavení až do sedmdesátých let minulého století. Určitě bychom našli důstojnější etapy, než v jaké je budova nyní," oznámila ředitelka břeclavského muzea a galerie Alena Káňová.

Budova je v majetku Českých drah, ty ji ale plánují předat SŽDC. Termín je zatím nejasný. Ze hry je tak i jakákoliv investice do jejího zvelebení.

Autor: Lukáš Ivánek

27.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies