VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Břeclavské nádraží v novém: rychlejší a bezpečnější

Břeclav – Ještě několik posledních dní a dělníci modernizující střední část železnice ve stanici Břeclav ohlásí: „Hotovo." Účty za druhou fázi rozsáhlých oprav dosáhnou k 1,2 miliardy korun. Lidé je pocítí zejména zrychlením dopravy. Z historického pohledu potvrzují nákladné práce význam Břeclavi jako klíčového dopravního uzlu.

27.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Vyjma rychlosti cestující poznají také další výhody. „Zvýší se jízdní komfort, provoz bude bezpečnější díky modernímu zabezpečovacímu zařízení," uvedl před časem ředitel stavby Tomáš Prokop z Elektrizace železnic Praha.

Uzavřením druhé fáze skončí jakákoliv omezení. „Žádná další etapa se již neplánuje. Pouze se celý železniční uzel napojí na systém dálkového řízení provozu z Přerova, ale tady se jedná jen o technologickou záležitost," sdělil včera mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Významný uzel

Část nádraží, kde jsou nástupiště, byla opravená už v minulých letech. SŽDC navázala v závěru roku 2012 rekonstrukcí severního přednádraží, kterým se muselo projíždět pomaleji. „Nyní bude možné jet hlavními staničními kolejemi rychlostí sto dvacet kilometrů za hodinu, do výhybek vlaky pojedou až stokilometrovou rychlostí," zmínil ředitel Prokop.

Definitivní konec druhé fáze oprav nastane patnáctého prosince. Ve stejnou dobu začne platit nový jízdní řád.

Stanice bude odpovídat významu železničního uzlu, který je křižovatkou tras dálkových i osobních vlaků. V místě se střetává první koridor vedoucí z Prahy a druhý vinoucí se z Ostravy. Zároveň se tam sbíhají hlavní tratě ze Slovenska a Rakouska.

Denně stanicí projede zhruba sedm set vlaků. Z hlediska dovozu a vývozu České republiky jde o pětadvacet procent železniční nákladní dopravy. „Po kompletní modernizaci bude nádraží patřit k nejmodernějším železničním uzlům v republice," potvrdil Illiaš.

Nádraží mělo v Břeclavi nezastupitelnou úlohu už téměř od svého vzniku v roce 1839. Dodnes platí za jednu z hlavních „tváří" okresního města. „Z mého pohledu historičky tomu významu ale neodpovídá současný stav hlavní budovy. Máme ve fotoarchivu její podobu od postavení až do sedmdesátých let minulého století. Určitě bychom našli důstojnější etapy, než v jaké je budova nyní," oznámila ředitelka břeclavského muzea a galerie Alena Káňová.

Budova je v majetku Českých drah, ty ji ale plánují předat SŽDC. Termín je zatím nejasný. Ze hry je tak i jakákoliv investice do jejího zvelebení.

Autor: Lukáš Ivánek

27.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
2 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Mumie.
1 14

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies