Uleví se hlavně lidem z Jiráskovy ulice, což je doposud hlavní příjezd do výrobního podniku. „Špatně se mi tudy jezdí, kamiony brzdí provoz a situace na silnicích je velmi nepřehledná. Nová cesta je opravdu potřebná," vyjádřil se jeden z místních, Vladimír Nenička.

Podobně současný stav vnímají i další obyvatelé. O úpravě vjezdu se ve městě debatovalo léta. V roce 2013 začal podnik s radnicí o změně vážně jednat. Jejich zástupci se domluvili na společném postupu.

Nově naplánovali dopravu vést zezadu. Na silnici spojující Milotice s Kyjovem, před železničním přejezdem, kamiony odbočí směrem k vodojemu. Poté se dostanou do areálu Šroubárny. „Na svých pozemcích máme už část cesty hotovou. Na podzim minulého roku měla být už v provozu kompletně, ale město z organizačních důvodů práce nezahájilo. Muselo vypsat nové výběrové řízení, takže se výstavba rozdělila," uvedl Hodonínskému deníku Rovnost generální ředitel Šroubárny Kyjov František Červenka.

Podle Otakara Matuly z kyjovského odboru rozvoje města jsou už komplikace v tendru vyřešené. Stavebníci se do díla pustí v následujících týdnech. „Opravy zahájíme přibližně koncem června či začátkem července," informoval Matula.

Starosta Kyjova František Lukl poukázal na to, že těžká auta denně zhoršují dopravní situaci u místního autobusového nádraží a obtěžují přetížením dopravy obyvatele přilehlých ulic.

To potvrdil i Tomáš Velc ze společnosti ČSAD Kyjov Bus. „Problém je za nádražím přímo v ulici, která vede ke Šroubárně. Naproti tomu výjezd je docela široký. Dříve nastávaly komplikace při vyjíždění na hlavní silnici. To se naštěstí upravilo semafory," vysvětlil Velc.

Veškeré stavební práce mají skončit za tři měsíce od zahájení. Jejich součástí je také úprava povrchu ve spojnici cesty k vodojemu se silnicí druhé třídy číslo 432 mezi Kyjovem a Miloticemi. „Chceme využít naplánované uzavírky kvůli stavbě nového mostu. Další dopravní omezení proto nenastane," ujistil Matula.

Výstavba příjezdové cesty vyjde na necelých patnáct milionů korun bez daně. „Město dá třináct milionů, zbývající dva zaplatí Šroubárna Kyjov a Ždánice," upřesnil kyjovský starosta.

Šroubárna Kyjov je s regionem spjatá pětašedesát let. Dnes v ní pracuje zhruba 340 lidí. Na specializovaných linkách vyrábí šrouby, matice, důlní třmeny, nýty, napínače nebo háky.

Podle ředitele Červenky do areálu společnosti denně přijede čtyři až pět kamionů, každý o váze v rozmezí deseti až čtyřiadvaceti tun.