VYBERTE SI REGION

Cestující čekají na břeclavském nádraží výluky a omezení. Půl roku

Břeclav - Přestavba železničního uzlu Břeclav míří do nejnáročnější fáze. Vlaky pojedou pomaleji, výluky potrvají od června až do prosince.

11.4.2014
SDÍLEJ:

Břeclavské nádraží - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

Z chystaných výluk a omezení, které v nejbližším půlroce přinese pokračující přestavba břeclavského železničního uzlu, má pramalou radost. Zdeňka Savarová jezdí z Brna do Břeclavi vlakem. K rodičům. Často i s bicyklem.

„Myslím si, že pro nás, co jezdíme vlakem i s kolem, je zvolený termín nešťastný. Břeclav se tváří jako brána do Lednicko-valtického areálu, ale když chystaná omezení nevymyslí chytře, tak to mnohé odradí," vyjádřila se Savarová, která ale jinak potřebu modernizace chápe.

Druhá etapa přestavby železničního uzlu Břeclav, která začala loni v březnu, se nyní dostala do jedné z nejnáročnějších fází. Ta přináší omezení jízdy vlaků. Už za měsíc ale bude ještě hůř.

„Současná fáze zahrnuje rekonstrukci hlavních staničních kolejí a několika výhybek. V červnu pak zahájíme fázi, která je z hlediska technologie a omezení dopravy nejkomplikovanější," potvrdil ředitel stavby Tomáš Prokop z Elektrizace železnic Praha.

Obnovované kolejiště se totiž bude nacházet mezi provozovanými kolejemi a doprava do stavební jámy bude možná pouze přes provizorní přejezdy. Cestující se proto budou muset smířit s řadou výluk. A také snížením rychlosti kolem staveniště.

„Výluky budou trvat v podstatě až do patnáctého prosince," řekl Prokop.

Rychlost se zvýší

Stavba s náklady 1,2 miliardy korun, kterou ze tří čtvrt zaplatí evropské peníze, má skončit právě v polovině prosince. Teprve poté pocítí cestující příznivé dopady obou etap rekonstrukce.

„Současný stav neumožňuje kvůli bezpečnosti jízdu vyšší než čtyřicetikilometrovou rychlostí. To znehodnocuje výhody modernizace sousedních úseků, po kterých mohou vlaky jezdit až sto šedesát kilometrů v hodině," objasnil před rokem v Břeclavi tehdejší náměstek Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.

Po dokončení se rychlost vlaků projíždějících stanicí zvýší na 130 kilometrů za hodinu, u vlaků s naklápěcími skříněmi pak až na 160 kilometrů. Do výhybek budou moci soupravy najíždět rychlostí 80 až 100 kilometrů za hodinu. „Zvýší se i propustnost stanice," doplnil Prokop.

Druhá etapa přestavby se týká zhruba 1,2 kilometru kolejiště. Zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice. A také přes osmnáct kilometrů nového trakčního vedení. Zvýšit se má bezpečnost a spolehlivost provozu. Použití bezstykových kolejí se navíc projeví mnohem klidnější jízdou vlaků a tím i vyšším komfortem pro cestující.

Břeclav se navíc po Staré Pace stane teprve druhou stanicí v republice vybavenou nejmodernějším elektronickým zabezpečovacím zařízením třetí generace. Díky němu se bude stanice v budoucnu řídit dálkově z dispečerského stanoviště v Přerově.

„S dálkovou obsluhou se počítá zhruba do dvou let," upřesnil Prokop.

Druhá etapa rekonstrukce železničního uzlu navazuje v Břeclavi na již dokončenou první část. Ta mimo jiné zahrnovala modernizaci nástupišť i podchodu ve stanici.

Autor: Michal Šupálek, ČTK

11.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Při náletech v syrské provincii Idlib zahynulo nejméně 46 lidí

Damašek - Při několika náletech v syrské provincii Idlib, ovládané z velké části povstalci, zahynulo dnes nejméně 46 lidí. Většina mrtvých jsou civilisté, uvedli opoziční aktivisté ze Syrské organizace pro lidská práva (SOHR), která situaci v zemi monitoruje z Británie.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies