VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chátrající autobusové nádraží čeká proměna. Z ostudy se má stát chlouba

Blansko - Řidiči musejí ze zastávek couvat, a když prší, cestující moknou. Už v příštím roce se ale má autobusové nádraží v Blansku měnit v moderní terminál.

27.8.2016
SDÍLEJ:

Prvotní architektonická studie nového autobusového nádraží v Blansku, pohled na budovu.Foto: ČAD Blansko

Autobusové nádraží v Blansku se od padesátých let minulého století takřka nezměnilo. „Když do města přijedou turisté, musejí být v šoku. Na nástupištích chybí stříšky, takže když fouká silný vítr nebo prší, cestující se nemají kam schovat. Zábradlí a lavičky jsou oprýskané a řidiči musejí ze zastávek couvat. Pro město je to ostuda. Zvláště nyní, když je přilehlá ulice Svitavská kompletně opravená. Kdy konečně bude hezké i nádraží?" zajímá Zuzanu Svobodovou z Blanska.

Ředitel ČAD Blansko Jiří Šebela v pátek potvrdil, že cestující se moderního nádraží konečně dočkají zhruba za půldruhého roku. Chátrající areál se změní na moderní zázemí ze skla, kovu a dřeva. Hotovo má být zjara roku 2018. „Nádraží se stane důstojnou vstupní bránou do Moravského krasu," ujistil Šebela.

ČAD Blansko již má hotový projekt a připravuje veškeré dokumenty tak, aby mohlo příští týden podat žádost o dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu. Celková rekonstrukce má stát kolem padesáti milionů korun. „Konečně jsem viděl nový vzhled našeho nádraží. Ty autobusy pod střechou, tak to má být. Ale co ty ostatní budky? To na nádraží nepatří. To bylo slibů, že od čekárny půjdeme na všechna nástupiště pod střechou, a že nezmokneme. Čekal jsem lepší nádraží," napsal na webových stránkách Blanska Robert Homola.Prvotní architektonická studie nového autobusového nádraží v Blansku, pohled na budovu.

Podle Šebely se zatím na nádraží žádné stavební úpravy nedělají a dotyčný muž se zřejmě podíval do projektové dokumentace k územnímu řízení. „Proměnu nádraží jsme se snažili navrhnout tak, aby vyhovovala většině cestujících, ačkoliv se nikdy není možné zavděčit všem. Areál bude tvořit zastřešená plocha určená pro odbavení cestujících se šestnácti samostatnými odjezdovými stanovišti, z čehož budou čtyři pro autobusy městské hromadné dopravy. Součástí bude odstavná plocha pro autobusy a nádražní budova, která poskytne zázemí cestujícím i zaměstnancům," popsal Šebela.

Upřesnil, že odjezdová stanoviště budou podél silnice na ulici Svitavská zastřešena prosklenou vzdušnou konstrukcí. Na nástupních ostrůvcích podél řeky Svitavy vzniknou přístřešky pro cestující. „Čekárna bude prosklená a vybavená moderními toaletami. Nebudou chybět automaty s občerstvením a kancelář informací, kde se cestující dozví informace o odjezdech autobusů nebo si třeba koupí jízdenku," přiblížil Šebela.

Nový autobusový terminál bude pamatovat také na cyklisty, kteří přijedou na kole obdivovat krásy Moravského krasu. Nabídne jim úschovnu pro dvanáct kol a stojany pro dvacet bicyklů. „Elektronické panely s odjezdy autobusů umístíme i na jednotlivá odjezdová stanoviště včetně zařízení, které umožní orientaci nevidomých. Plocha areálu bude osázena zelení a samozřejmostí bude bezbariérový přístup," doplnil Šebela.

O opravě blanenského autobusového nádraží se vážně uvažovalo již před několika lety. ČAD Blansko chtělo při opravě spolupracovat s městem. To ale nemělo šanci získat dotace, protože není vlastníkem pozemku. A pro soukromé majitele zase dotace tohoto druhu nebyly vypsané.

Dotazy, kdy se nádraží konečně dočká opravy, se v poslední době množily i na blanenské radnici. „Vnímal jsem sílící hlasy ze strany obyvatel. Proto jsme začali intenzivně jednat. Loni na podzim jsem se poprvé setkal s majitelem ČAD Blansko Lubomírem Stokláskem. Mluvil jsem s ním mimo jiné o tom, že jsme již v okolí všechno opravili a jedině nádraží hyzdí celé okolí. Na schůzkách jsme stanovili předběžný harmonogram rekonstrukce. Velmi oceňují vstřícný přístup ze strany majitele," popsal starosta Blanska Ivo Polák.

Radnice podle zákona o obcích do cizího majetku dávat peníze nemůže. Investorovi ale nabídla možnost využití nových přípojek vody a kanalizace, které byly na Svitavské vybudovány při rekonstrukci průtahu městem. „Lze je protáhnout až k pozemkům dopravce. Zatím o tom jednáme," upřesnil Polák.

Autor: Petra Srstková

27.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies