VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chceme cyklostezky, vzkázali Brňané městu v připomínkách k plánu mobility

Brno - Bezbariérové zastávky, lepší ovzduší nebo podpora cyklistů. To je jen zlomek z osmi tisíc připomínek k brněnské dopravě, které lidé za dva měsíce poslali. Do připomínkování plánu mobility brněnského magistrátu se zapojilo asi pět set Brňanů. Nyní poznámky zpracuje magistrátní odbor dopravy.

2.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační: cyklostezkyFoto: VLP

Lidé vyjadřovali mimo jiné zasláním některé z jednatřiceti připomínek předepsaných od brněnských neziskových organizací nebo občanských sdružení. „Nejvíce jim záleží na stavbě cyklostezek hned při opravách silnic. Druhou nejčastější připomínkou je ochrana zeleně ve městě. Třetí nejpožadovanější je zlepšení ovzduší ve městě," sdělila Kristina Studená z neziskové organizace Nesehnutí, které hromadné připomínkování zaštiťuje.

Brňané mohli plán mobility doplnit také vlastními připomínkami. „Záleží jim například na expresních linkách, zachování nádraží v centru nebo odklonu nákladních aut z centra města," dodala Studená.

Včera byl poslední den, kdy lidé připomínky přes webový formulář posílali. Všechny v následujících dnech vyhodnotí úředníci odboru dopravy. „Do měsíce bychom měli připomínky zpracovat. Pracujeme i na návrhové části plánu, aby odpovídal nově schválené vizi mobility. Kompletní plán mají zastupitelé schválit do konce roku," doplnil vedoucí odboru Vladimír Bielko.

plán mobility- nastiňuje charakter dopravy v Brně na desítky let dopředu
- vychází z brněnské vize mobility
- lidé se k němu mohli do čtvrtka vyjadřovat
- do večera se zapojilo 493 Brňanů se 7828 připomínkami k plánu

Podle brněnského urbanisty Aleše Stuchlíka existuje problém v odlišném pojetí plánu a vize mobility. „Vize počítá se snižováním počtu aut ve městě a častějším cestováním lidí hromadnou dopravou nebo na kole. Ale v plánu mobility se počítá s četnými stavbami parkovacích domů pro auta," uvedl Stuchlík.

V aktualizovaném plánu by podle něj měli úředníci vyřešit propojení okrajových částí města s centrem. „I když je Brno spojené už téměř sto let, stále není pospolité. Také by bylo vhodné pracovat na snížení potřeby lidí často cestovat městem. Všechny potřebné obchody nebo úřady by měli mít po ruce," doplnil Stuchlík.

Své tři připomínky v kampani připojila také například Liga vozíčkářů. Její zástupci chtějí bezbariérovou úpravu ulic, zastávek a také jejich zapojování do jednání při navrhování oprav. „S magistrátem už spolupracujeme delší dobu na odstranění překážek v ulicích. Věřím, že naše připomínky se do plánu dostanou," podotkl ředitel ligy Zdeněk Škaroupka.

Se svou námitkou se připojil také Lukáš Němec. „Město by mělo investovat do stavby chytrých semaforů, které by upravovaly časové intervaly pro řidiče i chodce, aby dlouho nečekali," řekl.

Autor: Ema Zezulová

2.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

V paneláku Na Borku v Jirkově hořelo. Plameny vyšlehly zřejmě po přechozím výbuchu.
2 13

Požár v jirkovském paneláku: Dva lidé zemřeli, hasiči evakuovali sto lidí

DOTYK.CZ

Drama v Africe. Ovládne ji islámský terorismus?

V posledních několika letech se některé oblasti afrického Sahelu, tedy pásma zemí zhruba od Mauretánie po Súdán, proměnily v hlavní bojiště proti mezinárodnímu terorismu. Zejména to platí o Nigeru.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies