VYBERTE SI REGION

Chodci v ohrožení. V hodonínské Brněnské ulici proto řidiče přibrzdí semafory

Hodonín – Časté překračování povolené rychlosti, hustý provoz a čtyřproudová silnice při výjezdu z Hodonína směrem na Brno. To je trojkombinace, z níž mají lidé přecházející mezi autobusovými zastávkami STS v Brněnské ulici strach. „Určitě jsme pro to, aby tady byl u přechodu semafor. Ráno ještě celkem na druhou stranu projdeme, ale odpoledne je situace mnohem horší," shodly se v pondělí dvě ženy krátce předtím, než v Brněnské nasedly do autobusu odjíždějícího na Mutěnice.

1.3.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií
Přechod pro chodce na čtyřproudové silnici v Brněnské ulici v Hodoníně.

Přechod pro chodce na čtyřproudové silnici v Brněnské ulici v Hodoníně.Foto: DENÍK/Petr Turek

V minulosti se už dopravní inspektorát zasadil, aby se v místě zvýraznily stojící značky i vodorovné značení na cestě. „I přes tato opatření lidé poukazují na problém s přecházením na přechodu. Ten stávající přes čtyři jízdní pruhy, dva v každém směru jízdy, je příčinou vzniku mnoha kolizních situací, při kterých jsou nejvíce ohroženou skupinou chodci," uvedl policejní dopravní inženýr Jan Froněk. Radě proto několikrát adresoval podnět na zřízení semaforů.

Doporučením se však nejdříve zabývala dopravní komise, která jednohlasně souhlasila se zadáním projektové dokumentace odborné firmě. „Budeme se snažit udělat přechody bezpečné v co nejvyšší možné míře, což zaneseme i v programovém prohlášení rady. Jednoznačně jsem pro zvýšení bezpečnosti na přechodu, a to nejenom na tomto v Brněnské, ale také ve Dvořákově a Měšťanské ulici," řekl místostarosta a garant odboru dopravy a přestupků Jiří Janda.

Pro vypracování studie je také ředitel hodonínské městské policie Jindřich Vašíček. „Kvůli zvýšení bezpečnosti silničního provozu v této lokalitě také poměrně často měříme. Jde totiž o problematický úsek a pro chodce také nebezpečné místo. Ti, kteří mají pohybové potíže, tady za hustějšího provozu téměř nepřejdou," přiblížil obtíže na rozšířené části silnice číslo 380 ředitel strážníků.

Také připomněl, že právě v této lokalitě šířka a zdánlivá přehlednost silnice řadu řidičů svádí k překročení povolené rychlosti. „Podařilo se nám tam zachytit několik řidičů, kteří jeli až osmašedesát kilometrů v hodině. A jednoho, který překročil i sedmdesátku, takže můžeme být zatím velice rádi, že se tam nic nestalo," uvedl Vašíček.

To potvrzuje i republiková policie, která u zmiňovaného přechodu v minulém roce dopravní nehodu neřešila. „Daný úsek není z našeho pohledu brán jako ten s častými dopravními nehodami. Je však zřejmé, že vzhledem k frekvenci průjezdu po čtyřproudové silnici mohou pro chodce vznikat nebezpečné situace," sdělil hodonínský policejní mluvčí Petr Zámečník s tím, že právě proto jsou tady chodci opatrnější a dávají si na sebe pozor.

Zámečník zároveň doplnil, že kvůli dotazům lidí na zvýšení bezpečnosti v této lokalitě vypracoval dopravní inspektorát návrh řešení. V tom je také doporučení městským radním, aby ke zřízení světelné signalizace využili příspěvku Státního fondu dopravní infrastruktury.

Autor: Petr Turek

1.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
1

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Ilustrační foto.
27 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies