VYBERTE SI REGION

Do centra Letovic je už sveze autobus. Po čtyřiceti letech jednání

Letovice, Lhota – Na nákup, do školy, za prací nebo k lékaři. Kdo nemá auto, musí pěšky. Lidé ze Lhoty, místní části Letovic, dělí od centra města kilometr a půl dlouhá trasa. Od září se už svezou autobusem, který se zařadí mezi linky Integrovaného systému Jihomoravského kraje.

1.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Po čtyřiceti letech jednání to konečně vypadá, že k nám od září začne pravidelně jezdit mikrobus," radoval se předseda lhotského osadního výboru Josef Edner.

Autobusy do osady, kde v současnosti žije asi padesát obyvatel, neprojely v minulosti kvůli zúžené silnici. Zástupci Letovic se nyní dohodli se společností Kordis, která zajišťuje integrovanou dopravu v Jihomoravském kraji, na novém spoji. „Ve Lhotě vznikl prostor, kde se mohou autobusy otáčet, a od letovické radnice máme slíbeno, že Letovičtí budou cesty udržovat i v zimě," řekl Michal Kocourek z dopravního odboru společnosti Kordis.

Ze Lhoty do Letovic začal poprvé mikrobus jezdit už loni v září. Dotovalo jej město, ale vozil jen školáky. „Mikrobus zajišťoval soukromý dopravce a jezdil každé ráno kolem půl osmé. Fungoval ale opravdu jen pro děti školou povinné. Pokud chtěli do města důchodci nebo ostatní občané, museli si dopravu zajistit sami," poznamenal letovický starosta Vladimír Stejskal.

Od září tak bude autobusové spojení Lhota – Letovice pro všechny. „Jsme samozřejmě velice rádi. Situace byla hrozná, když nějaká babička doprovázela vnoučata do školy, musela jít do Letovic pěšky," dodal Josef Edner.

Novou dopravu bude stejně jako školní mikrobus dotovat město. „Se současným dopravcem jsme k poslednímu červnu rozvázali smlouvu a peníze tak poputují do nové dopravy," upřesnil Stejskal.

Zkušební jízdu už má mikrobus za sebou. „Zkoušeli jsme, jestli je pro nás cesta opravdu průjezdná. S panem starostou jsme proto objeli plánovanou trasu mikrobusu," uvedl koordinátor dopravy pro Letovice Stanislav Houdek z ČSAD Tišnov, která autobusy zajišťuje.

Mikrobus vyjede na silnice prvního září, do Lhotky a zpět by měl jezdit dvakrát denně. „Přesné časy ještě ladíme se zástupci města a také s dopravcem, který autobus zajišťuje. Jeden spoj ale určitě pojede kolem půl osmé ráno a druhý plánujeme na odpoledne," objasnil Michal Kocourek z Kordisu.

MARIE JAHODOVÁ

Autor: Redakce

1.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies