VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopady betonárky u Vyškova: vyjeté koleje na silnici i uvolňující se dlažba

Vyškov – Místy se rozpadá, jinde jsou vytlačené vlny asfaltu. Problémy tak už zaznamenali v celé trase silnic třetí třídy z Opatovic do Vyškova. To, co očekávali silničáři, když se dozvěděli o tom, že betonárka pro opravu dálnice D1 bude stát v Opatovicích, se tak naplňuje. Zatím se však nedopátrali toho, kdo ji povolil.

12.7.2016
SDÍLEJ:

Stovky těžkých aut denně projížděly Vyškovem kvůli opravám dálnice D1.Foto: DENÍK/Alena Grycová

Šéf technicko-správního úseku Jan Olejníček kontaktoval báňský úřad. A to na základě vyjádření starosty Vyškova Karla Goldemunda i vedoucího vyškovského stavebního úřadu Miloslava Kramáře k tomu, že právě báňský úřad stavbu povolil. „Zajímalo mě, zda úřad může vydat povolení nebo souhlas betonárky v opatovickém lomu. A také zda je v případě vydávání takového povolení povinný vypořádat se s vlivy umístění zařízení na dopravní infrastrukturu a na životní prostředí," sdělil Olejníček.

V odpovědi uvedl ústřední báňský inspektor Petr Šponar, že úřad povoluje pouze hornické činnosti. „A to výroba betonu není. Umístění betonárky je v působnosti stavebního úřadu. A to i v případě, že by měla být umístěná do lomu. V takovém řízení je báňský úřad jen dotčeným orgánem, jehož úlohou je ochránit ložisko," vysvětlil Šponar.

Přečtěte si také k tématu:
- Betonárna v Opatovicích jede. A dál budí u Vyškovanů emoce
- Souhlas stavebního úřadu? Betonárka prý stála dřív

Jak doplnil mluvčí Českého báňského úřadu Bohuslav Machek, obvodní báňský úřad se sídlem v Brně se vyjadřoval pouze k umístění stavby na základě žádosti vyškovského stavebního úřadu. „Protože stavba betonárky je umístěná v dobývacím prostoru. Zajímalo ho tak, zda neovlivní dobývání. K tomu dal obvodní úřad kladné stanovisko. V žádném případě ale nezahájil stavební řízení. Nemá to ani v kompetenci," upřesnil mluvčí Machek.

Úředníci kličkují

Podle Olejníčka je tak patrné, že si instituce záležitost přehazují mezi sebou. „Mlží a nikdo není schopný říct: v naší kompetenci je povolit umístění betonárny a my jsme to tedy i udělali," kroutil hlavou Olejníček.

Přitom těžká doprava podle jeho slov už likviduje silnice po celé trase. „Nejvíc se projevuje v úzkém místě, kde se vyjíždí z Dědic na Opatovice. Tam je v délce zástavby, kde jsou domky přimknuté k vozovce, vyjetá kolej. Další dotčené místo je u Řezáčova mlýna v Dědicích," zmínil. V lokalitě se aktuálně mění plynovod a auta jezdí pouze po jedné polovině na semafory.

V prudké zatáčce se už podle něj vyhrnuje asfalt. „Je v ní vytlačená vlna. Podobné deformace jsou pak při výjezdu z Havlíčkovy ulice na průtah. A na okružní křižovatce u Sídliště Osvobození se zase uvolňuje dlažba," popsal další problémy Olejníček.

Po celé trase pak začínají poklesávat kanálové poklopy. „A kde byly běžné poruchy, drobné trhliny, tam se začínají vymačkávat a vznikají nerovnosti," poukázal.

Uvedl proto, že se chce zejména dopátrat toho, kdo a jestli vůbec někdo posuzoval umístění stavby. „Prioritně mi nejde o její umístění, ale o důsledky," vysvětlil Olejníček.

JEJICH DESET PROCENT

Ty ovšem podle stavební společnosti Metrostav, která práce na dálnici zajišťuje, vůbec nemusí být způsobené přepravou betonu na D1. „Situace se silničáři je vskutku komplikovaná a to nás samozřejmě mrzí. Moje informace je taková, že po silnicích v této oblasti projede kolem dvou tisíc aut denně, z nichž některá jsou nákladní, tak jako ta naše. V oblasti jsou přece jen další stabilní betonárky a jiné lomy. Našich sto osmdesát aut znamená nárůst pod deset procent, což podle mě nemůže vést ke zničení vozovek," sdělil mluvčí podniku Vojtěch Kostiha.

Dodal, že silnice jsou zdokumentované a po ukončení prací tak půjde šetřit, zda k jejich opotřebení skutečně došlo. „Pokud se prokáže, že některé silnice skutečně opotřebované jsou, musí tu věc řešit silničáři a město nejdřív s Ředitelstvím silnic a dálnic jako stavebníkem. Pokud se prokáže, že cesty byly opravdu poškozené pracemi nás a našich partnerů, pak ředitelství s námi určitě jednání vyvolá," pokračoval mluvčí.

Pod dohledem navíc nejsou jen silnice. Dědický osadní výbor doporučil obyvatelům, aby si dokumentovali i stav svých domů. „V tuto chvíli o žádných stížnostech nebo komplikacích nevím," dodal Kostiha.

Autor: Alena Grycová

12.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Strážníci a policisté provádějí pravidelné kontroly zaměřené na podávání alkoholu dětem. Výsledky jsou někdy děsivé. Ilustrační foto.
24

Podnikatel z Ostravy prodal alkohol školačkám, důsledky jsou katastrofální

EET ilustrační foto
10

Poláci kupují registrační pokladny od české firmy. Čeká je EET

AKTUALIZOVÁNO

Pražský Botič hlásí 1. stupeň povodňové aktivity, drama ve Stromovce

/GALERIE/ Aktuálně platí 1. stupeň povodňové aktivity na Praze 10, zaměstnanci radnice Prahy 10 neustále moniturují stav hladiny. Ve Stromovce a na Letné hrozí vyvrácení stromů. Situaci v Radotíně můžete vidět v galerii.

Deloitte: Česko zůstává v kvalitě života na 22. místě

V mezinárodním srovnání zůstává Česká republika podle indexu společnosti Deloitte v kvalitě života na 22. místě. Žebříček vychází z údajů o stavu společenského a ekonomického rozvoje a úrovně životního prostředí. Ze 128 porovnávaných zemí je na tom nejlépe Dánsko a nejhůře Středoafrická republika. 

Podvodníci zkoušejí na seniory nový trik: Vydávají se za příbuzné

„Jsem váš příbuzný a potřebuji nutně rozměnit peníze," obrátil se na starší ženu přímo na ulici neznámý muž. Ta v domnění, že se skutečně jedná o dávno neviděného příbuzného, muže pustila k sobě domů. Tam podvodník ženu bedlivě sledoval, a když zjistil, kde má peníze uložené, požádal ji o sklenici vody.

Prázdniny budou přísné. Policie chystá speciální kontroly na silnicích

Dopravní policie na letní prázdniny chystá několik bezpečnostních akcí zaměřených na provoz na silnicích. Policie bude dohlížet na plynulost dopravy, bude měřit rychlost nebo kontrolovat technický stav autobusů. Prázdniny jsou každoročně nejkritičtějším obdobím, při kterém na silnicích umírá zhruba o třetinu víc lidí než v jiných měsících.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies