VYBERTE SI REGION

Dopravní kolaps? Most mezi Břeclaví a Poštornou čeká oprava

Břeclav – Na ještě větší problémy v dopravě se mohou „těšit" řidiči, kteří budou v příštím roce projíždět Břeclaví. Most, který odděluje centrum města od části Poštorná, má totiž projít opravou. „Ředitelství silnic a dálnic nám dalo informaci, že bude tento most opravovat," potvrdil starosta Břeclavi Pavel Dominik.

29.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Dopravní situace je přitom zvláště v tomto úseku už několik let velmi komplikovaná. Hlavně v ranních a odpoledních hodinách se právě na trase z centra do Poštorné nebo opačným směrem tvoří kolony aut. „Neumím si to dost dobře představit. Teď jsou tam velké fronty, co teprve při případné opravě. Bude to znamenat velké komplikace v dopravě," obává se starosta.

Z chystaných prací, které by zřejmě svedly provoz do jednoho pruhu, nejsou nadšení ani řidiči. „Nedovedu si představit, že by se bez obchvatu cokoliv na této trase opravovalo. Už nyní je situace ostudná. V Břeclavi je doprava horší než v Praze nebo v Brně," srovnával Břeclavan Petr Skoupil, který každodenní kolony ve městě dobře zná.

Choulostivé místo

Břeclavská radnice zatím 
k chystané opravě nezná žádné podrobnosti. „Jako město budeme požadovat po Ředitelství silnic a dálnic bližší informace. Já osobně prozatím ani nevím, do jaké míry a jak dlouho chtějí ten most opravovat," přiznal Dominik.

Obdobně je na tom i dopravní policie. „Informativně víme, že se mají dělat na průtahu Břeclaví další opravy, ale žádné konkrétní termíny zatím neznáme," vyjádřil se vedoucí břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach.

Že se oprava mostu skutečně chystá, potvrdil inspektor Ředitelství silnic a dálnic Radek Otruba. „Zatím se teprve zpracovává projektová dokumentace. Následovat bude jednání za účasti policie, odborů dopravy a města, kde by se měly dohodnout podrobnosti," nastínil Otruba.

Ten si je dobře vědomý choulostivého místa prací na frekventované silnici první třídy. „Řešíme, jak vůbec toto místo opravovat. Zda to bude po polovinách, nebo celkově. Pro Břeclav je to sám o sobě problém, protože nemá žádnou alternativu objízdné trasy. Jedině přes Podivín, a to by bylo rovněž velmi složité," konstatoval Otruba.

Ideální variantou by bylo ještě před opravou mostu vybudování chybějícího obchvatu, ovšem to je nereálné. „Most se zřejmě nikdy poté, kdy si lidé koupili ve větším auta, neopravoval. Možná existoval předpoklad, že když se zřídí obchvat, tak se mostu odlehčí a poté se může opravit. To se ale nestalo," zamýšlel se inspektor Ředitelství silnic a dálnic.

MICHAL HRABAL

Autor: Redakce

29.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies