Generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek uvedl, že nemůže dál nečinně přihlížet ničení tramvají. „Poškrábaná okna se nelíbí nám a pochopitelně ani cestujícím. Boční okna nevyměňujeme, protože se ukázalo, že nedlouho po vyměnění se stejně opět stanou terčem vandalů," vysvětlil Havránek. Dodal, že vyměňovat se musí skla čelní, aby měl řidič nerušený výhled. A právě čelní skla jsou prý většinou také nejdražší.

Mezi nejvíce poškozené typy tramvají patří například KT8. Tyto tramvaje jsou obousměrné a dlouhé. Řidič má proto malý přehled o tom, co se děje v zadní části vozu. Snadný cíl pro vandaly představují i tramvaje, ve kterých jsou spřažené dva nebo více vozů za sebou.

Dopravní podnik se brání i jinak než trestním oznámením. Výrazný pomocník v boji s vandalismem je kamerový systém. Ten funguje už několik let v tramvajích typu Porsche a jejich skla jsou téměř netknutá. Proto jsme přistoupili k rozšíření kamer i do ostatních typů vozidel a postupně jimi osazujeme novější tramvaje," sdělil provozní ředitel podniku Jiří Valníček.

Kromě poškrábaných skel způsobují vandalové škody také sprejováním po karosériích, poškozováním označníků nebo jízdních řádů a ničením dalšího vybavení na zastávkách. „V loňském roce nás řádění vandalů stálo téměř 5 milionů korun. Za to už bychom pořídili například nový autobus. Není možné před vandalismem do nekonečna zavírat oči," zhodnotil situaci Havránek.