VYBERTE SI REGION

Dva nadšenci z Břeclavi dojeli na babetách až do chorvatské Puly

Břeclav - Mnohým se to může zdát jako šílený nápad. Nasednout na babety a vyjet na dobrodružnou cestu do Chorvatska. Dvaadvacetiletý Miroslav Hochman a šedesátník Miroslav Fabikovič se nezalekli a na dvou mopedech se vydali vstříc této výzvě. Až do města Pula.

19.7.2014
SDÍLEJ:

Dvaadvacetiletý Miroslav Hochman po příjezdu do Chorvatska. Spolu s šedesátníkem Miroslavem Fabikovičem se nezalekli a na dvou mopedech se vydali z Břeclavi vstříc této výzvě. Foto: Osobní archiv

Miroslav Hochman bydlí v Břeclavi a pracuje jako údržbář v místní firmě. „O motorky se zajímám už od dětství. Babetu jsem chtěl vždycky. Na auto jsem neměl peníze, na velkou motorku zase řidičák," říká Hochman.

Pak si konečně jednu menší pořídil. „Je to klasická dvourychlostní Babetta 210, těch se vyrobilo nejvíc. Je stejně stará jako já," usmívá se.

Později se seznámil s partou milovníků babet a jezdil s nimi na srazy. Padaly nápady na jízdu do různých zajímavých destinací. „Bavili jsme se, že bychom mohli podniknout cestu do Chorvatska. A mělo to ohlas. Hodně lidí se nám smálo, že to není možné, že to prostě nezvládneme," vzpomíná Hochman.

Nápad ale pomalu uzrával. Přes zimu udělali Hochman s Fabikovič na mopedech generálku motorů. Najezdili dva tisíce kilometrů, aby dokázali vychytat veškeré problémy.

Nakonec nadešel den odjezdu. „Vyjížděli jsme v pátek hned po práci. Trasu jsme plánovali až po cestě. Brali jsme to jako dovolenou," popisuje Břeclavan.

První den chtěli přejet nejkratší cestou přes Slovensko do Maďarska, kde by přespali. „Vyhýbali jsme se ubytovnám a hotelům. Spali jsme tam, kam jsme zrovna dojeli. Obyčejně pod širákem," vysvětluje svou cestovatelskou filozofii Hochman.

Maďarsko překonali bez problémů, ale v Chorvatsku jim dělalo potíže značení cest. Ve všech větších městech je směrovky táhly na dálnici, tam však s babetou nesměli. Často to pro ně znamenalo i zdržení o několik hodin.

Cestovali bokem hlavních tahů. „Část trasy jsme jeli pravým chorvatským vnitrozemím. Vesnice tam měly třeba patnáct kilometrů a pět domů. Často jsme viděli budovy pobořené a prostřílené ještě z války, rozbitá auta a poničenou vojenskou techniku. Moc lidí jsme nepotkali, silnice byly prázdné," přibližuje turisticky méně vytížené části Chorvatska Hochman.

Cesta tam a zpět dlouhá 2100 kilometrů jim trvala jedenáct dnů. Po deseti dnech se už oba cestovatelé těšili domů. Posledních pět set kilometrů tak ujeli za jediný den.

A na kolik takové cestování na mopedu vyjde? „Snažili jsme se neutrácet, vařili jsme si sami. Projeli jsme něco přes čtyřicet litrů benzínu. Vyšlo nás to na sedm tisíc," rozebírá Hochman náklady na cestu.

ROMAN DOLEJSKÝ

Autor: Redakce

19.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies