Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Expert: Dva miliony ze znojemské radnice do médií? Nebezpečné

Znojmo - Skryté nebezpečí pro demokracii a svobodnou soutěž politických stran vidí Ekonomicko-politický institut ve stále rostoucích výdajích Znojma do tří lokálních soukromých médií. Jen za minulý rok totiž vedení znojemské radnice poslalo do jednoho rádia a dvou znojemských týdeníků přes dva miliony korun ze svého vlastního rozpočtu, tedy veřejných peněz. Tato suma je několikanásobně vyšší než v předchozích letech a neustále narůstá.

23.2.2014
SDÍLEJ:

Městský úřad ve Znojmě. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dalibor Krutiš

„Výše této částky a zejména samotný fakt utrácení peněz tímto způsobem je u veřejných institucí nestandardním krokem. Tyto a podobné mediálně-reklamní výdaje jsou víceméně veřejně nekontrolovatelné a mohou se jednoduše stát značným rozšířením prostoru pro vlastní politickou propagaci a prezentaci," varoval politolog a předseda občanského sdružení Ekonomicko-politický institut Jaromír Příkazský.

Takový postup je přitom podle něj ve vyspělých západních demokraciích nestandardní. „A zásadním způsobem ničí nejen politickou kulturu v zemi, ale zejména ohrožuje samotný charakter demokratické politické soutěže, která je založena na volné soutěži politických stran a rovných podmínkách ve volbách. Politickou propagací placenou z veřejných peněz jsou však tyto podmínky narušeny," upozornil politolog, podle něhož je toto zejména v době volební kampaně před podzimními komunálními volbami z pohledu demokracie nebezpečné.

Loňské víc jak dva miliony korun plynoucí z městské kasy do dvou lokálních týdeníků a jednoho rádia jsou zdaleka nejvíc, co se Znojmo za poslední roky rozhodlo poslat do soukromých médií. Opozice to tvrdě kritizuje. Podle ní si tak současné sociálnědemokratické vedení zajišťuje před komunálními volbami z veřejných peněz mediální podporu.

Navíc tím současná radniční koalice činí přesně to, co hlasitě kritizovala u svých předchůdců. Město samo přitom vydává radniční periodikum, které se dokonce nedávno změnilo z měsíčníku na čtrnáctideník.

Své výdaje směrem k médiím zdůvodňuje starosta Znojma Vlastimil Gabrhel větší propagací městských projektů a kulturních akcí. „Naše vize je práci města co nejvíce otevřít lidem a naše občany více zapojovat do veřejného života a do rozhodování. Daleko více jsme se také zaměřili na propagaci kulturních událostí, abychom tak do Znojma přilákali i obyvatele regionu nebo návštěvníky z blízkého okolí," tvrdí Gabrhel.

Autor: Vojtěch Smola

23.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dialyzační středisko. Ilustrační foto.
16

Dialýza? Radši vyměnit ledvinu, spočítala pojišťovna

Saddám Husajn.
DOTYK.CZ

Saddám Husajn měl jít raději na psychiatrii, místo léčby zaútočil na Írán

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Třetinovou slevu nabízí u zakázek většina firem. Sílí tak hlasy, aby hlavní roli nehrála jen cena.

Na farmářských trzích jen farmářské výrobky. Pro někoho nesmysl

/ANKETA/ Zachraňme farmářský trh. Tak zní název aktivní veřejné výzvy, která před časem vznikla v Havířově. Jejím autorům se nelíbí rozhodnutí Městského kulturního střediska (MKS) Havířov o tom, že na zdejších farmářských trzích se smí nově prodávat pouze farmářské produkty. Přáli by si, aby se trhů mohli účastnit i řemeslníci a prodejci dalšího zboží, například nejrůznějších rukodělných výrobků.

Ceny energií zatím stagnují. Zdražit by mohla elektřina

Když v Německu zafouká, cena klesá. Když je bezvětří, cena roste. Tak dnes vypadá realita každodenního obchodování na burzách, především s elektřinou. S nástupem větrných a solárních elektráren se cena mění ve dnech, či lépe řečeno po hodinách. A někdy i podle počasí.

Jablek je málo, jejich cena poroste

Ovocnáři zahájili hlavní sklizeň jablek. Někde stromy spíš pročesávají než češou, jablek je podle prognóz o třicet procent méně než vloni. Na Jičínsku se na jablkové kalamitě podepsaly mrazy a kroupy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení