VYBERTE SI REGION

Křetínský farář Veith: Vyberte si jinou pohřební službu

Blanensko - K soudu možná míří neobvyklý spor. Mezi farářem a pohřební službou Raabová. Křetínský farář totiž jmenovitě doporučil lidem, aby se obraceli na jiné pohřební ústavy.

21.3.2012 229
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Lubomír Stehlík

V posledních měsících nejsem spokojený s pohřební službou JUDr. Raabové – s úrovní služeb, lidským přístupem k pozůstalým, značným cenovým navýšením pohřbů. Raději si vybírejte konkurenční služby. Toto sdělení vyvěsil před časem křetínský farář Zdeněk Veith do vývěsek u kostelů, které spravuje, i na internetové stránky věnované novinkám v křetínské farnosti. Majitelka pohřební služby Magdalena Raabová kvůli tomu chce na faráře podat trestní oznámení.

Upozornění už momentálně nikde nevisí. Ještě začátkem března se ale dalo najít na internetových stránkách obce Křetín v sekci zpráv z farnosti. „Velmi mě to poškodilo. Z titulu své funkce nemůže farář něco takového udělat. Zostuzuje mě a nabádá pozůstalé, aby využívali konkurenční pohřební služby, uvedl tam i jejich telefonní čísla. Poslala jsem mu dopis, aby se mi veřejně omluvil,“ uvedla pro Blanenský deník Rovnost Magdalena Raabová s tím, že po poradě s advokátem na faráře připravuje žalobu. Na přímou otázku, proč si myslí, že to farář udělal, odpověděla: „Myslím, že jsou za tím peníze a konkurenční boj ostatních pohřebních služeb.“

To ovšem farář Veith zásadně odmítá. „Neměl jsem k tomu žádný jiný důvod než ten, že služby pohřebního ústavu paní Raabové se v poslední době výrazně zhoršily. Nejsem spokojený s jejich úrovní, s lidským přístupem k pozůstalým. Vidím to sám na pohřbech a mám spoustu svědectví od lidí, kteří s tím mají osobní zkušenosti. Za vším, co říkám, si stojím. Nikoho k výběru pohřební služby nenutím, jen doporučuji,“ tvrdí farář.

Ten také uvedl, že předtím, než upozornění zveřejnil, tak Raabové napsal dopis. „Bylo to loni v listopadu. Upozornil jsem ji na různé problémy, co se mi nelíbí, ale ona vůbec nereagovala. Nic neuznala, z ničeho se nepoučila. Před lety to bývala velmi dobrá pohřební služba. Ale teď už těch stížností od lidí bylo moc. Nechci s nikým válčit, ale nemohu se nikomu omlouvat za pravdu,“ řekl dále Veith. Ten také odmítá, že by nějak zneužil svou pozici a autoritu faráře. „Pohřební službu si objednávají sami lidé a mně je jedno, koho si vyberou. Ale ti lidé, kterým odejde někdo blízký, mají bolest a vše se jich dotýká. Obracejí se na mě, nemohu je v tom nechat,“ dodal Veith.

Raabová řekla, že dopis od faráře v listopadu dostala, ale nereagovala na něj proto, že byl urážlivý. „Přišel e-mailem na adresu, která je přístupná všem zaměstnancům ve firmě. Pan farář tam například psal, že jsem neschopná vedoucí a manažerka, že podnik vedu ke dnu. Reagovat na něco takového mi přišlo ponižující,“ vyjádřila se Raabová. Dopady farářova sdělení už prý pocítila. „Z farnosti pana faráře si u mě pohřby v poslední době nikdo neobjednává. Tyto služby poskytuji už dvacet let, chovám se stále stejně. Nejsem si vědoma ničeho, co bych dělala proti vůli zákazníků, vždy se jim maximálně snažím vyhovět,“ dodala.

Blanenskému deníku Rovnost se podařilo kontaktovat člověka, který tvrdí, že měl s pohřební službou Raabová špatné zkušenosti. Nechtěl však mluvit ani v případě zachování anonymity. „Bylo by hned zřejmé, o koho se jedná, a to nechci. Každopádně těch problému při vyřizování pohřbu bylo dost,“ řekl jen.

Majitelka pohřební služby je přesvědčená o tom, že farář pro své jednání nemá žádný důvod. Proto se obrátila i na Biskupství brněnské. „Stížnost paní Raabové jsme skutečně dostali. Podle vyjádření vedoucího našeho právního oddělení kněz neporušil žádný obecně závazný právní předpis, pokud bychom událost posuzovali jako reklamu pro konkurenční pohřební služby. Biskupství brněnskému nepřísluší knězi zasahovat do jeho názorů a jejich prezentace, pokud se netýkají duchovní činnosti. Což je i tento případ,“ tlumočila stanovisko biskupství jeho mluvčí Martina Jandlová.

Podle Mariny Možárové z brněnské advokátní kanceláře Tomáše Rašovského mohl farář Veith svým jednáním poškodit dobré jméno Raabové, na což zákon pamatuje. „Fyzická i právnická osoba má nárok na ochranu svého dobrého jména. Pokud někdo něco takového o druhém prohlásí, musí to doložit a prokázat. Jinak je to zásah do dobrého jména. Záleží také na vzniklé škodě a případném ušlém zisku,“ uvedla právnička.

Autor: Leona Paroulková

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 229
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies