VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havarijní most v Kyjově nahradí. Dřív, než spadne

Kyjov /FOTOGALERIE/ – Most v ulici Za Humny v Kyjově je jedinou příjezdovou cestou do pětihektarového průmyslového areálu bývalého výrobního družstva Kyjovan. Do práce se přes něj dostává více než dvě stě lidí a jezdí po něm kamiony. Je ale tak špatný, že potřebuje vyměnit. A to nutně.

2.4.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií

Most je jedinou přístupovou cestou mezi průmyslovým areálem a městem Kyjov.Foto: DENÍK/Erika Benešová

Své o tom ví například ekonom z tamního karotážního podniku Pavel Duhajský. Jen k nim jezdí asi šest kamionů denně. „Je nutné co nejdříve vyřešit provizorní cestu. Jinak budeme odříznutí a nedostanou se k nám zákazníci ani dodavatelé materiálu. Do třiceti dní by bylo po nás. Do slova a do písmene," upozornil Duhajský.

Vedle areálu navíc sídlí kromě učiliště základní a mateřská škola pro děti se zdravotním postižením. Pěší ale kromě mostu mohou využít nedaleko umístěnou lávku. „Případné uzavření mostu by nejenom ohrozilo existenci spousty firem, ale také výchovu dětí, které školu navštěvují. Stačí, když přijde větší voda. Most se může pohnout a neprojede ani jedno auto," doplnila zástupkyně vedoucí zmíněné karotážní firmy Vlasta Valentová.

Město už řeší náhradu. Nový a pevnější most přes Kyjovku nechá postavit zřejmě 
v příštím roce. Momentálně je schválená dokumentace pro územní rozhodnutí a zpracovává se stavební povolení. O výměnu usiluje také spolumajitel bývalého výrobního družstva Josef Kouřil. „Město situaci zatím řešilo tím, že sem dalo značku s omezením průjezdu aut s hmotností nad tři a půl tuny. To je ale samozřejmě velký problém. Když jsou tady výrobní firmy, jezdí sem i mnohem těžší vozidla," uvedl Kouřil.

S radnicí se proto dohodl, že než se začne se stavbou nové příjezdové cesty, v místě vznikne provizorní pontonový most. Přes něj se osobní i nákladní auta do čtrnácti firem dostanou. „Bude stát asi deset metrů od toho stávajícího. Už se kvůli němu musely ve středu vykácet čtyři obrovské stromy podél Kyjovky," přiblížil spolumajitel.

Protože se zóna neustále rozrůstá, v plánu je také navýšení kapacity průjezdnosti. Stávající šířka mostu, který stojí na starých panelech, už totiž nedostačuje. V současné době je navíc průjezd přes něj povolený jen po jeho střední části, která je pevnější než kraje. Jízda po nich už může být nebezpečná. „Předpokládáme, že na podzim se postaví provizorní lávka a na jaře pak definitivní most. Pevnější, širší, dvouproudový i s pruhem pro chodce. Doufáme, že za rok v tuto dobu se začne stavět. Výstavba by měla trvat maximálně čtyři měsíce," upřesnil Kouřil.

Podle vedoucího kyjovského organizačního a právního odboru Filipa Zdražila se náklady na výstavbu nového mostu včetně náhradní lávky, která zajistí dopravu v době výstavby, budou pohybovat kolem deseti milionů korun. V Kyjově se nacházejí asi dvě desítky mostů, jejichž stav v současné době město nechává prověřit. „Organizujeme kontrolní prohlídky všech mostů ve vlastnictví města Kyjova. Na základě nich vznikne plán oprav," dodal Zdražil.

Výrobní družstvo invalidů Kyjovan vzniklo v roce 1959. Zaměstnávalo na dvě stě padesát lidí, z toho sto sedmdesát se sníženou pracovní schopností. Dostalo se ale do finančních těžkostí a areál skončil v dražbě.

Autor: Erika Benešová

2.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

Ilustrační foto.
7

Psychicky nemocný muž se popral s policisty, pak skočil z mostu

Sportovní veteráni aneb když Jágr, Hilgertová a spol. zastaví čas

V kolika letech ukončit profesionální dráhu sportovce? Jedny pošle do předčasného důchodu zranění, druzí už zkrátka nemají motivaci. Je to ale ještě jedna skupina. Reprezentanti, kteří svůj sport milují natolik, že ani zdravotní lapálie jim jejich kariéru neukrátí. Před nimi je třeba smeknout.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Poslanci ČSSD odmítají spojovat Mládkova nástupce se sjezdem

Poslanci ČSSD odmítají, že by výběr nástupce dnes odvolaného ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) nějak souvisel s nadcházejícím sjezdem strany. Novinářům to dnes řekl místopředseda poslaneckého klubu strany Roman Váňa, podle něhož premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nemá zapotřebí obchodovat s funkcemi. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů František Laudát naopak uvedl, že se obává, že Sobotka nadřadil své politické zájmy nad zájmy země. Sobotka chce jméno nového ministra oznámit po sjezdu sociální demokracie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies