VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hustá doprava v Boskovicích obtěžuje řidiče i chodce. Pomoci by mohl obchvat

Boskovice - Když se chodci, řidiči osobních aut a autobusy hromadné dopravy potkají v Boskovicích v dopravní špičce, je z toho pořádný zmatek. „Intenzita dopravy je ve městě čím dál hustší. Nejhorší je to mezi jednou a třetí hodinou odpoledne a sedmou a devátou ráno. Například z ulice 17. listopadu na Havlíčkovu se kolikrát nedá ani přejet. Auta tam stojí někdy i deset minut," popsal situaci řidič boskovického Taxi Florenti Radek Jordán.

4.2.2015
SDÍLEJ:

Boskovice pohledem z radniční věže.Foto: DENÍK/Leona Paroulková

Nepřehledná dopravní situace v centru města vadí i pěším. „Třeba po Sokolské jezdí tolik aut, že je někdy problém dostat se bezpečně na druhou stranu. Řidiči tam navíc jezdí dost rychle, takže je potřeba dávat si větší pozor. Stačí chvilka nepozornosti a může dojít k neštěstí. V centru se pohybuje i hodně dětí, jsou tam školy," popsala Veronika Novotná z Boskovic.

Vedení města plánuje problém řešit. „Situace je nejkritičtější na ulici Sokolská, Havlíčkova a Štefánikova. Chceme postavit obchvat podél železniční trati ve směru na Jevíčko. Začínal by za areálem společnosti Minerva a vyúsťoval u prvního železničního přejezdu ve směru z Boskovic na Knínice. Bohužel jsme ale zatím úplně na začátku. Musíme připravit projekt a pak získat veškerá stavební povolení a dostatek peněz," vysvětlila místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková.

Projekt chce město připravit co nejdříve. „Doufám, že se nám to povede do čtyř let. V blízké době plánujeme ve spolupráci s policií umístit na Havlíčkovou ulici měřiče rychlosti. Je tam dlouhá rovná silnice a řidiči tam od Knínic jezdí hodně rychle," upřesnila Vítková.

Jordán by nový obchvat Boskovic uvítal. „Ulehčil by dopravě v celém městě. Ačkoliv nevím, jak chtějí silnici za Minervou rozšířit. Je hodně úzká a ještě k tomu je tam železniční trať," řekl Jordán.

Obchvat však podle některých řidičů nebude to pravé. „Pracuji v Minervě, do práce jezdím denně od Letovic, takže mě se problém moc netýká. Přesto si ale myslím, že navrhované řešení nebude příliš šťastné," míní Rostislav Cichra z Vranové.

Doprava se podle něj sice odkloní ze Sokolské, ale přesune se do jiné části města. „Pokud by se silnice stáčela za Minervou, lidem, kteří tam bydlí, by mohl vadit hluk z aut," míní Cichra. Podle něj by pomohl spíše obchvat celého města, který by vedl z ulice Chrudichromská. Nad kolejemi by pak byl most, na němž by silnice pokračovala. „Z centra města by se tak doprava odklonila," upřesnil Cichra.

Vedoucí technicko-správního úseku blanenské Správy a údržby silnic Eva Zouharová ale již dříve uvedla, že takové řešení není možné. „Před časem jsme uvažovali o kruhovém objezdu u hotelu a restaurace Slavia, ale právě kvůli vlakovému přejezdu jej tam nelze udělat," upozornila Zouharová. Že je provoz v Boskovicích potřeba řešit, si myslí i jednatel boskovické kamionové dopravy K&K František Klíč. „Ulice jsou přetížené, auta to zdržuje. Ve směru od Knínic na Sokolskou se kvůli hustému provozu špatně odbočuje. Je to nepřehledné i pro chodce," popsal Klíč.

Podle jednatele boskovické autodopravy AutoRZ Zbyňka Žďánského nejsou hlavně ulice Havlíčkova a Sokolská na současnou dopravní zátěž přizpůsobené. „Naši řidiči sice přes střed Boskovic nejezdí, ale vím, že lidem, kteří tam bydlí, vadí, že jim auta a kamiony jezdí pod okny," přiblížil Žďánský.

Výstavbu obchvatu v Boskovicích mohou podle vedoucího blanenských silničářů Miloše Bažanta ohrozit mimo jiné majetkové vztahy. „V lokalitě se nachází soukromé pozemky, takže by je bylo potřeba vykoupit. Zatím jsme ale o tom nejednali, ještě ani není hotová studie. Nyní jsou to jen vize," vysvětlil Bažant.

Silničáři mají v současnosti jiné priority. „Obchvat není všelék. Je důležité zvážit, jestli by investice za zhruba sto až sto padesát milionů korun měla požadovaný efekt. Boskovicím by spíše pomohla rychlostní silnice R43. Nyní intenzivně pracujeme na dokončení silnice mezi Boskovicemi a Blanskem. Děláme ji po etapách a každá část stojí asi sto padesát až dvě stě milionů korun. V Rájci-Jestřebí narážíme na problémy s výkupem pozemků od soukromých vlastníků," doplnil Bažant.

Autor: Petra Srstková

4.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
14 8

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, výpadky proudu i mobilních sítí

Zejména Prachaticko a Českokrumlovsko se probraly do sněhem zasypaného dne. Mnohá místa hlásí výpadky proudu, haprují mobilní sítě. Silničáři a hasiči pracují od dvou hodin ráno, situaci zvládají s vypětím. 

Žádost o řidičák i mimo bydliště? Snad od léta 2018

Lidé zřejmě budou moci žádat od července příštího roku o vydání řidičského průkazu nebo o jeho výměnu na jakémkoli úřadu obce s rozšířenou působností, nejen v místě trvalého bydliště jako nyní. K žádosti navíc nebudou přikládat papírovou fotografii. Novinky přinese novela poslanců z klubu TOP 09 a Starostů, kterou dnes schválila Sněmovna. Vzroste ale zároveň poplatek za vydání průkazu z nynějších 50 na 200 korun.

STEM: Nejpopulárnějším politikem je stále Babiš, Sobotka je šestý

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš zůstává nejpopulárnějším politikem, i když se počet jeho příznivců od ledna snížil o procentní bod na 56 procent. Na druhém místě se drží ministr obrany Martin Stropnický (ANO) s 48 procenty. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), který byl v lednu třetí, se propadl s 39 procenty příznivých hodnocení na šesté místo. Vyplynulo to z dubnového průzkumu agentury STEM.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies