VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hustá doprava v Boskovicích obtěžuje řidiče i chodce. Pomoci by mohl obchvat

Boskovice - Když se chodci, řidiči osobních aut a autobusy hromadné dopravy potkají v Boskovicích v dopravní špičce, je z toho pořádný zmatek. „Intenzita dopravy je ve městě čím dál hustší. Nejhorší je to mezi jednou a třetí hodinou odpoledne a sedmou a devátou ráno. Například z ulice 17. listopadu na Havlíčkovu se kolikrát nedá ani přejet. Auta tam stojí někdy i deset minut," popsal situaci řidič boskovického Taxi Florenti Radek Jordán.

4.2.2015
SDÍLEJ:

Boskovice pohledem z radniční věže.Foto: DENÍK/Leona Paroulková

Nepřehledná dopravní situace v centru města vadí i pěším. „Třeba po Sokolské jezdí tolik aut, že je někdy problém dostat se bezpečně na druhou stranu. Řidiči tam navíc jezdí dost rychle, takže je potřeba dávat si větší pozor. Stačí chvilka nepozornosti a může dojít k neštěstí. V centru se pohybuje i hodně dětí, jsou tam školy," popsala Veronika Novotná z Boskovic.

Vedení města plánuje problém řešit. „Situace je nejkritičtější na ulici Sokolská, Havlíčkova a Štefánikova. Chceme postavit obchvat podél železniční trati ve směru na Jevíčko. Začínal by za areálem společnosti Minerva a vyúsťoval u prvního železničního přejezdu ve směru z Boskovic na Knínice. Bohužel jsme ale zatím úplně na začátku. Musíme připravit projekt a pak získat veškerá stavební povolení a dostatek peněz," vysvětlila místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková.

Projekt chce město připravit co nejdříve. „Doufám, že se nám to povede do čtyř let. V blízké době plánujeme ve spolupráci s policií umístit na Havlíčkovou ulici měřiče rychlosti. Je tam dlouhá rovná silnice a řidiči tam od Knínic jezdí hodně rychle," upřesnila Vítková.

Jordán by nový obchvat Boskovic uvítal. „Ulehčil by dopravě v celém městě. Ačkoliv nevím, jak chtějí silnici za Minervou rozšířit. Je hodně úzká a ještě k tomu je tam železniční trať," řekl Jordán.

Obchvat však podle některých řidičů nebude to pravé. „Pracuji v Minervě, do práce jezdím denně od Letovic, takže mě se problém moc netýká. Přesto si ale myslím, že navrhované řešení nebude příliš šťastné," míní Rostislav Cichra z Vranové.

Doprava se podle něj sice odkloní ze Sokolské, ale přesune se do jiné části města. „Pokud by se silnice stáčela za Minervou, lidem, kteří tam bydlí, by mohl vadit hluk z aut," míní Cichra. Podle něj by pomohl spíše obchvat celého města, který by vedl z ulice Chrudichromská. Nad kolejemi by pak byl most, na němž by silnice pokračovala. „Z centra města by se tak doprava odklonila," upřesnil Cichra.

Vedoucí technicko-správního úseku blanenské Správy a údržby silnic Eva Zouharová ale již dříve uvedla, že takové řešení není možné. „Před časem jsme uvažovali o kruhovém objezdu u hotelu a restaurace Slavia, ale právě kvůli vlakovému přejezdu jej tam nelze udělat," upozornila Zouharová. Že je provoz v Boskovicích potřeba řešit, si myslí i jednatel boskovické kamionové dopravy K&K František Klíč. „Ulice jsou přetížené, auta to zdržuje. Ve směru od Knínic na Sokolskou se kvůli hustému provozu špatně odbočuje. Je to nepřehledné i pro chodce," popsal Klíč.

Podle jednatele boskovické autodopravy AutoRZ Zbyňka Žďánského nejsou hlavně ulice Havlíčkova a Sokolská na současnou dopravní zátěž přizpůsobené. „Naši řidiči sice přes střed Boskovic nejezdí, ale vím, že lidem, kteří tam bydlí, vadí, že jim auta a kamiony jezdí pod okny," přiblížil Žďánský.

Výstavbu obchvatu v Boskovicích mohou podle vedoucího blanenských silničářů Miloše Bažanta ohrozit mimo jiné majetkové vztahy. „V lokalitě se nachází soukromé pozemky, takže by je bylo potřeba vykoupit. Zatím jsme ale o tom nejednali, ještě ani není hotová studie. Nyní jsou to jen vize," vysvětlil Bažant.

Silničáři mají v současnosti jiné priority. „Obchvat není všelék. Je důležité zvážit, jestli by investice za zhruba sto až sto padesát milionů korun měla požadovaný efekt. Boskovicím by spíše pomohla rychlostní silnice R43. Nyní intenzivně pracujeme na dokončení silnice mezi Boskovicemi a Blanskem. Děláme ji po etapách a každá část stojí asi sto padesát až dvě stě milionů korun. V Rájci-Jestřebí narážíme na problémy s výkupem pozemků od soukromých vlastníků," doplnil Bažant.

Autor: Petra Srstková

4.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3 18

Dnešek byl nejteplejším dnem roku, večer dorazily bouřky

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

/VIDEO/- Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišli i dva lidé.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies