VYBERTE SI REGION

Jihomoravské firmy bojují o řidiče. Shání jich stovky

Brno, jižní Morava – Hledá se řidič. Přijmeme do pracovního poměru řidiče kamionu. Hledáte práci? My hledáme řidiče! Takové inzeráty jsou stálice mezi nabídkami zaměstnání i na jižní Moravě.

5.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Přepravní společnosti i dopravní podniky nemají dost lidí pro svá auta. Pracovní servery tak zaplavují inzeráty, ve kterých se firmy snaží najít kandidáty na tato místa. „Aktuálně pro Jihomoravský kraj evidujeme 476 inzerátů na pozice řidičů," informoval Tomáš Dombrovský ze serveru Jobs.cz. Mezi zaměstnavateli podle něj panuje ostrý boj o vhodné lidi. „Některým se v něm daří lépe a pozice obsadí rychle. U jiných to jde hůř," zhodnotil Dombrovský.

Také brněnský dopravní podnik stále hledá řidiče pro autobusy, trolejbusy a tramvaje. „Chybí nám sto lidí," vyčíslila mluvčí městské firmy Barbora Lukšová. Stávající volná místa se snaží dopravce zaplnit také pomocí brigád. Například nyní nabízí možnost přivýdělku studentům, kteří by řídili tramvaje. „Třináctjich už prošlo dopravně-psychologickými testy, na dalších pět ještě čekají. Poté začnou chodit do kurzu, kde je naučí řídit tramvaj," dodala mluvčí. Celkem cestující vozí necelých třináct set řidičů.

V dopravním podniku pracuje už jedenadvacet let také Jiří Singer. „Dřív jsem se živil jako kuchař, ale k veřejné dopravě mě to vždycky táhlo. Jako řidič jsem si splnil svůj sen," uvedl Singer, který v Brně jezdí se všemi druhy tramvají.

Nejnáročnější na jeho profesi je prý projíždění přecpanými ulicemi a také shon a nevraživost některých cestujících. „Stěžují si, že prý jezdíme za draho nebo špatně. Přitom městská doprava v Brně je jedna z nejlepších vůbec," tvrdí řidič. Podle něj je ale víc těch, kdo naopak dokáží jeho práci ocenit a za jízdu i poděkují.

Problémy s nedostatkem šoférů ale nejsou jen v přepravě pasažérů. Bez lidí je také doprava zásilek. „Málo personálu nám neumožňuje představit další produkty a služby, které chceme uvést na trh," postěžoval si ředitel dopravce PPL Petr Chvátal. Jeho společnost se snaží aspoň rozšiřovat síť kamenných výdejen, kde si mohou zákazníci své zásilky vyzvednout. Na jihu Moravy má firma podle ředitele asi devadesát procent potřebných pracovních sil.

Podle mluvčího České pošty Matyáše Vitíka stojí za personální nouzí vysoká poptávka po řidičích z povolání. „Potíže máme po celé České republice, ne jen v Jihomoravském kraji," konstatoval Vitík.

Situace na trhu práce se ale jen tak nezlepší. Za nedostatkem řidičů stojí rostoucí ekonomika a čím dál větší množství zboží, které se musí přepravit k zákazníkům. V České republice je přitom už teď jedna z nejnižších nezaměstnaností v Evropě a řidiče už takřka není kde brát.

Autor: Michal Rapco

5.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
23 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seizmologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které zasáhla série silných zemětřesení už loni. Podle italského premiéra Paola Gentiloniho si zemětřesení zřejmě nevyžádala žádné oběti. První menší škody hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies