VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kdy to jede? Brňanům odpoví chytré zastávky

Brno – Kde se ten řidič zdržel? Nebo už ujel? A proč přes čmáranice fixem čas odjezdu pořádně nevidím? Otázky, které si stovky Brňanů denně kladou se mají v dohledné době stát minulostí. Alespoň podle plánů města Brna a jeho dopravního podniku. Ten totiž chce postupně všechny zastávky osadit elektronickými informačními tabulemi s reálnými časy odjezdů.

28.11.2012
SDÍLEJ:

ILUSTRAČNÍ FOTO: Zastávka s informační tabulí.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Tedy podobnými, jako na přestupních terminálech jihomoravského integrovaného dopravního systému. „Připravili jsme projekt chytrých zastávek. Na drážních zastávkách zavedeme tabule s přesným příjezdem. Budou napojené na řídící informační systém dopravního podniku, který poskytne aktuální informace o poloze všech tramvají, trolejbusů a autobusů v Brně," sdělil vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko.

Lidem se tato myšlenka líbí. „Ve větších městech na západ od našich hranic je informace o přesném příjezdu celkem běžná. A docela to pomáhá. Naopak v Brně se mi už stalo, že podle papírového jízdního řádu měla být tramvaj už dávno pryč a další přijet asi za deset minut. Šel jsem o zastávku dál, aby mi nebyla zima. A asi sto kroků za zastávkou najednou kolem mne projela zpožděná tramvaj. Kdybych to věděl, samozřejmě počkám," pověděl třeba Vladislav Kubíček.

Projekt má začít už v polovině příštího roku a jeho první fáze bude trvat do konce roku 2014. „Záleží ovšem na tom, zda se podaří získat evropské dotace," upozornil Bielko.

Podle mluvčí brněnského dopravního podniku Lindy Škrancové má první etapa zavádění světelných panelů stát patnáct milionů korun. A z dotace získat až pětaosmdesát procent z této částky. „Počítáme s padesáti panely. Nejdříve především na samostatném drážním tělese jako je trať do Bohunic či na Lesnou. Tam například v případě výluky je těžké rychle informovat čekající cestující o změnách a náhradní dopravě. To panel napojený na dispečink vyřeší," řekla mluvčí.

Dodala, že sloupy s panely přinesou i další možnosti ke zkvalitnění služeb brněnského dopravce. „Bude tam možnost akustického hlášení i rozšíření kamerového dohledu," řekla Škrancová.

V Brně už šestnáct podobných panelů cestující využívají. Neprovozuje je dopravní podnik, ale společnost Kordis. Ta má na starosti organizaci hromadné dopravy v celém Jihomoravském kraji. Panely, z nichž jeden stojí zhruba dvě stě tisíc korun, umístila na důležitých přestupních uzlech. „Stávající panely jsme v posledním měsíci modernizovali. A v nejbližší době plánujeme umístit další dva na Mendlově náměstí," předeslal mluvčí Kordisu Květoslav Havlík.

Autor: Petr Jeřábek

28.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Sadiq Khan
AKTUALIZOVÁNO
7 10

Londýn se nikdy nenechá zastrašit terorem, řekl starosta Khan

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Jak to vidí Antonio Tajani: Zůstaňme spolu

Právě oslavujeme 60 nejlepších let v historii svobodné Evropy. Zítra si připomeneme výročí podpisu Římských smluv, které jsou jedním ze základů evropské integrace.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies