VYBERTE SI REGION

Ke kníru přidali na Hodonínsku ještě panáky a kasičku

Strážnice, Hodonínsko - Každoročně se tisíce mužů zapojují do charitativního projektu Movember, který má za cíl podpořit výzkum a prevenci rakoviny prostaty a varlat. V listopadu si tedy nechávají růst knír, aby tak iniciovali diskusi o této problematice a získali tím peníze na podporu programů zabývajících se zdravím mužů.

13.11.2014
SDÍLEJ:

Movember. Ilustrační fotografieFoto: Deník/ Martin Divíšek

Jedním z iniciátorů této akce na Hodonínsku je i Jiří Wasserbauer ze Strážnice, který si pěstuje listopadový knír již třetí sezonu. „Před pěti lety jsem se ocitl kvůli zánětu na brněnské urologii. Tam jsem se potkal s lidmi, které postihla rakovina varlat. Mezi nimi byl i jeden kluk, který byl ještě mladší než já. Vyslechl jsem si jeho příběh, který mě velmi zasáhl," sdělil Wasserbauer.

movember
Kampaň vznikla v roce 2003 u piva v Melbourne v Austrálii. Nápad byl jednoduchý vrátit zpět na scénu knír a udělat něco pro mužské zdraví.

Zdroj: www.ifmsa.cz

Od té doby mu neustále vrtala v hlavě myšlenka, jak by těmto lidem mohl pomoci. Když se poprvé dozvěděl o Movemberu, byl nadšený a rozhodl se tento projekt podpořit. Spolu s majitelem strážnického Green Baru si nechali vyrobit placky. Celý listopad je tedy za padesátikorunu ve strážnickém baru prodávají. „Výtěžek poputuje do onkologického ústavu v Brně na podporu boje proti rakovině prostaty," uvedl Jiří Wasserbauer.

Kromě peněz z placek dvojice do onkologického ústavu pošle i zisk z prodeje různých upomínkových předmětů a alkoholu, které se prodají ve strážnickém Green baru. „Máme také krabice na volný příspěvek, kde mohou návštěvníci přihodit, kolik uznají za vhodné. Za odměnu dostanou třeba brčko s knírem," informoval majitel Green baru Martin Ráček.

Ten se domnívá, že v letošním roce bude vybraná částka vyšší než v minulých letech. „Tento měsíc je akcí opravdu hodně, takže návštěvníci mají možnost přispívat častěji. V prvním roce jsme získali dvanáct tisíc, které jsme předali na onkologii v Brně. Utvrdilo nás to v tom, že i takové sumy mají smysl," poukázal Ráček. Díky kampani, která je podle něj už masivní, lidé přispívají daleko více než dříve. „Chci, aby letos byl výtěžek velký. Proto z každého vypitého listopadového panáku Jägermeisteru půjde desetikoruna na boj s rakovinou prostaty," vzkázal Ráček.

Do kampaně Movember se hlásí i ženy, které si knírky malují v rozličných tvarech a fotky dávají na sociální sítě. Jsou i tací, kteří se pro pěstování kníru neodhodlali. „O této akci toho moc nevím, ale zní to zajímavě. Příští rok se třeba přihlásím," řekl například Ladislav Hynek z Rohatce.

Autor: Petra Čechová

13.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

Prezident Zeman se pozastavil nad rozsudkem v kauze Ratha

Praha - Prezident Miloš Zeman se pozastavil nad rozsudkem v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Když se u někoho najdou miliony korun v krabici od vína, diskuse o vině považuje za nepatřičné. Řekl to ve středu novým soudcům, které jmenoval na Pražském hradě.

Smrt Roma v žatecké pizzerii: Rodina podala stížnost na vyšetřování

Žatec, Louny - Pozůstalí jsou přesvědčeni, že policie nešetří případ dost důkladně. Prý kvůli drogám.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies