VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konec omezení. Dálnice D1 bude od pondělí bez dělníků, má být bezpečnější

Vyškovsko – Je prakticky jedno, zda jede z Brna směrem na Vyškov nebo naopak na Vysočinu. Dálnice D1 je v obou směrech plná dělníků, těžké techniky a řady omezení. Řidič David Král, který cestuje po celé republice, si na neustálé uzavírky už tak nějak zvykl. „Je to ale velmi nepříjemné. Musím vždy počítat s výraznou časovou rezervou, na tuzemské dálnice se nedá spolehnout," upozornil řidič.

19.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv Metrostavu

Dlouhé minuty popojíždění krokem a chvíle úplného stání zažil mnohokrát i v případě úseku dálnice na Vyškovsku mezi 220. a 229,5. kilometrem ve směru z Brna na Vyškov. „Když se v omezení stala nehoda, začal jsem volat obchodním partnerům, že dorazím později. Musím ale uznat, že po některých úsecích se už jezdí velmi dobře. Třeba právě mezi Vyškovem a Brnem," ocenil Král.

Vyškovská strojírenská společnost Hestego vysílá své zástupce do Brna poměrně často. Řidiči ovšem musejí vyjíždět s velkým předstihem. „V Brně máme velké množství partnerů a spolupracovníků, takže je to velice nepříjemné, když se někdo dostane do dopravní zácpy," zdůraznila personalistka firmy Eva Vavrouchová.

Práce na dopravní tepně podle ní negativně ovlivňuje i nábor nových zaměstnanců. „Na Vyškovsku je nejnižší nezaměstnanost v kraji, takže nám nezbývá než hledat nové kolegy zejména na odborné pozice v širokém okolí Vyškova. A zaměstnancům směrem od Brna se do Vyškova příliš dojíždět nechce, právě kvůli dopravním komplikacím. A není se jim co divit. Cestování je bez záruky, že neuvíznou na delší dobu," zmínila Vavrouchová.

2012
Od tohoto roku prochází dálnice mezi Brnem a Vyškovem postupnými opravami. Příští rok mají práce skončit. Jízda po D1 má být komfortnější a bezpečnější.

Řidiče zároveň překvapuje, že ač samotná oprava povrchu už v okolí Vyškova skončila, dělníci se na místě stále pohybují. Dopravní omezení tak pokračují.

Důvodem je podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého instalace inteligentních dopravních systémů. „V daném úseku zajišťujeme takzvanou telematiku. Zahrnuje komplexní modernizaci kabelové trasy. Jedná se například o doplnění pěti trubek sloužících k ukládání optických kabelů a o výměnu napájecího kabelu ve středním dělicím pásu dálnice," informoval Studecký.

V dopravě pod telematiku spadají navigační systémy anebo systémy, které poskytují aktuální informace například dopravcům.

Navíc až do 245. kilometru státní příspěvková organizace zajišťuje modernizaci SOS hlásek, tedy známých oranžových zařízení, která umožňují rychlé přivolání pomoci. „Probíhá také úprava kamerového systému, meteostanic a zásahy na dispečincích Střediska správy a údržby dálnic v Ivanovicích na Hané a policie," vyjmenoval mluvčí s tím, že dělníci ještě dokončují práce na dálničních mostech.

JDOU PODLE PLÁNU

Jde už nicméně o finální úpravy. „Dopravní omezení definitivně končí v neděli. Podle posledních informací jsou práce plněné dle harmonogramu," ujistil Studecký.

Oprava devítikilometrového úseku dálnice na Vyškovsku stála 239 milionů korun. Práce začaly už na konci května. Stavbaři odstranili téměř třiceticentime­trovou betonovou vrstvu, která byla plná prasklin.

Několikaměsíční práce znamenaly pro řidiče velké komplikace, zejména pak tehdy když kvůli opravám stavbaři uzavřeli také sjezdy nebo nájezdy u Vyškova. Devítikilometrový souvisle opravovaný úsek patří v posledních letech v rámci D1 mezi ty delší.

Autor: Michal Kočí

19.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
11 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Po životním šampionátu biatlonistku Koukalovou čtvrté místo mrzelo

Stejně jako loni zakončila biatlonistka Gabriela Koukalová mistrovství světa čtvrtým místem v závodu s hromadným startem. Na rozdíl od Osla ale byla dnes v Hochfilzenu rozmrzelá, protože na poslední položce chybovala a v závěrečném kole přišla o medaili.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies