Jedním ze školáků je i syn Simony Valentové z Násedlovic. Ta se spolu s dalšími rodiči snaží nevyhovující situaci vyřešit. Pomoci má přesun zastávky do klidnější oblasti za školou. „Jsem ráda za jakýkoliv krok, který vede k většímu bezpečí dětí, doprava je tam opravdu hustá. Když bude zastávka dál od hlavní silnice, bude to jedině dobře," vyjádřila se žena.

Problém se týká hlavně spoje v půl třetí odpoledne, kterým jezdívají domů žáci z Uhřic a Násedlovic. Ve škole jsou jich asi tři desítky. Celkem však školu navštěvuje asi dvě stě dětí. „Zajišťovali jsme, aby je převáděla vychovatelka. Pokud se ale přecházení vyhnou, bude to přínosné a rodiče i učitelé budou klidnější," řekl ředitel školy Tibor Zmrzlík.

Nápad se u starosty Žarošic Václava Vágnera ujal a ve spolupráci s kolegy z Násedlovic a Uhřic, školou i rodiči žáků vzniklo řešení. „Napadalo nás, že přesuneme zastávku pod školu čili tam, kde je v současnosti tenisové hřiště a provoz není tak velký. Požádali jsme dopravní firmu Kordis o vyjádření, zda by to bylo možné. Muselo se zjistit, jestli autobus novou trasou projede," sdělil Vágner.

Vedlejší ulice, jíž má autobus nově školu objíždět z jihu, se stane jednosměrkou. Za budovou zastávku utvoří cedule a panely, které dodají Násedlovičtí. Zastávka vznikne hned vedle tenisových kurtů. „Do budoucna na místě může vyrůst i přístřešek pro chvíle nepříznivého počasí. Náklady jsou asi sedmdesát tisíc korun," upřesnil starosta. Na novém stanovišti mohou autobusy zastavit možná už v květnu.

Krajský koordinátor organizace Besip Pavel Čížek považuje snahu v Žarošicích za přínosnou. Zároveň poukázal i na vzdělávací programy, které má na starosti. „Školy zařazují hlavně žáky čtvrtých ročníků do systematické dopravní výuky, kterou podporujeme přímo. Je to deset hodin výuky – pět hodin teorie a pět hodin praxe, na což navazují různé soutěže," zmínil se Čížek.

V současnosti nabízí hlavní, každoroční kampaň Zebra se za tebe nerozhlédne. S akcí pomáhá i policie. „Jde o zvýšený dohled na přechodech u škol a povídání si s dětmi. Každý policejní útvar si to řeší po svém," dodal koordinátor.

Upozornil také na to, že od roku 2013 musely základní školy do výuky zařadit dopravní výchovu pro všechny ročníky. Ta byla dříve zmíněná pouze v prvouce na prvním stupni.

Stavební úpravy pro bezpečnost dětí řeší i Moravský Písek. „Poblíž hlavního vchodu do školy je prostor, po němž nekoordinovaně jezdí auta. Děti tímto místem musejí projít. Je to tam docela nebezpečné," přiblížila moravskopísecká starostka Hana Habartová.

V této oblasti vznikne nové náměstí, chodníky a auta pojedou jinudy. „Nyní už jen čekáme na finance," podotkla Habartová.

Podle statistik policie navíc přibývá střetů aut s chodci. Na Hodonínsku se jich před dvěma lety událo třiatřicet, o rok později dvaačtyřicet a loni ještě o deset víc.