Solařík strávil v hlavním městě Soulu několik dnů. 
Konal se tam veletrh Seoul International Wine and Spirit Expo. „Zastupovali jsme jedenáct vinařství 
z jižní Moravy, od Znojma až po Bzenec na Hodonínsku," říkal i za kolegu Solařík z organizace s názvem Wine of Czech, tedy Vína z České republiky. Výpravu podpořilo ministerstvo zemědělství, Jihomoravský kraj i Vinařský fond.

Veletrhu předcházela první dodávka vín. Na etiketách měla loga vinařství Sonberk z Popic a čejkovických Templářských sklepů. „Důraz klademe na specifickou nabídku Moravy – bílá suchá a polosuchá vína. Představili jsme naše typické odrůdy – ryzlink vlašský, veltlinské zelené, aromatické Pálava a Hibernal, tak celosvětově známé jako je Chardonnay," zmínil Solařík.

Příjemně ho překvapily reakce, vzorky ochutnávali majitelé restaurací nebo hotelů. A přestože se možné zaujetí projeví až 
s odstupem na množství uzavřených objednávek, odjížděl Solařík s dobrými pocity.

Poptávka po víně mezi Jihokorejci postupně narůstá. „Loni se tam podle statistik vypilo na hlavu asi třičtvrtě litru za rok, u nás je to kolem dvaceti litrů," srovnal Solařík.

Veletrh zdaleka neznamenal první kontakt. Na podzim přijel na Břeclavsko obchodník Heung Sup Han. A zamiloval si především odrůdu Pálava. „Víno je 
u nás pořád vnímané jako luxusní zboží. Většinou si jej lidé dají jen při nějaké speciální příležitosti," sdělil jikorejský prodejce. Jako módní záležitost podle něj víno vidí především mladí lidé.

Pro jihomoravské vinaře se postupně otevírá také trh v Číně. Spolupráce dostala oficiální razítko při nedávné návštěvě čínské delegace 
v čele s prezidentem Si Ťin-pchinga.