VYBERTE SI REGION

Krajští radní poslali na opravu silnic přes 862 milionů korun

Břeclavsko – Druhé výjezdní zasedání krajských radních na mikulovském zámku ve čtvrtek přizvalo ke stolu i starosty Břeclavi, Mikulova a Hustopečí. Mezi sto padesáti body jednání, které radní zvládli za necelé dvě hodiny, dominovala doprava. A to ve všech částech okresu i kraje.

7.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Matej Slávik

„Schválili jsme rekonstrukci silnic druhé a třetí třídy, které spravuje Jihomoravský kraj. Po náročné zimě letos kraj poskytne finanční krytí ve výši 862 milionů a 243 tisíc korun. A to včetně evropských dotací, bez nichž by byla suma mnohem nižší," vyčíslil částečné řešení silně diskutovaného tématu náměstek hejtmana Stanislav Juránek.

Podle Juránka se budou opravy týkat 138 kilometrů silnic v Jihomoravském kraji. Mezi největšími akcemi na Břeclavsku bude oprava mostu nad železniční tratí v Šakvicích, průtah Bulhary a Velkými Němčicemi či silnice mezi Lednicí a Podivínem.

Mezi opravovanými úseky bude i silnice mezi Starovičkami a Nosislaví. Ta podobně jako jiné trpí tranzitní kamionovou dopravou. Autodopravci totiž šetří a namísto po placené dálnici posílají řidiče po silnicích druhé třídy.

„V těchto dnech pracujeme na dokončení iniciativy, která chce ze silnice II/425 kamiony dostat pryč. Jedná se o sdružení osmi starostů osmi obcí, kterých se problémy týkají. Konkrétně jde o Starovičky, Hustopeče, Velké Němčice, Nosislav a další obce na silnici až po Rajhrad," vzkázal starosta Hustopečí Luboš Kuchynka.

Podle něj budou starostové cílit na změny v pravomocích obcí ve spojitosti s dopravními problémy. Pokud se jim věc podaří, budou moct na silnicích například omezit tonáž vozidel nebo úplně zakázat vjezd nákladním autům.

„Stále slýcháme, že legislativa odsunutí kamionů z obcí nedokáže vyřešit. Spolu s krajem, Ředitelstvím silnic a dálnic a ministerstvem dopravy to podle mne ale musí jít. Chce to jen optimistický náhled na věc. Lidem budou jinak nadále praskat domy a silnice se budou do nekonečna opravovat," byl přesvědčený Kuchynka.

Jako o „dopravních evergeenech" by se dalo hovořit v souvislosti s vybudováním obchvatu kolem Břeclavi a proměnou rychlostí silnice R52 v dálnici, která by spojila Brno s Vídní přes Mikulov. Oba záměry však stále naráží na připomínky ohledně dopadů na životní prostředí. To potvrdili i radní a starostové na čtvrtečním zasedání.

Společným problémem Břeclavska jsou podle nich i neschválené Zásady územního rozvoje kraje. „S tím souvisí právě i téma obchvatu Břeclavi a umístění veřejného logistického centra. Kromě toho se dotýká i transformační stanice v Poštorné či plynovodu v Dolních Dunajovicích," dodal krajský radní Antonín Tesařík.

Autor: Petr Vlasák

7.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prof. Tomáš Halík.
132

Zeman nechce papeže k uctění Lidic, ale ke své kampani, míní Halík

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Stát je připraven nahradit ztráty za ptačí chřipku, řekl Sobotka

Praha - Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) informoval v pondělí vládu o situaci kolem ptačí chřipky. Stát je podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) připraven kompenzovat chovatelům škody spojené s opatřeními proti ní.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies