VYBERTE SI REGION

Kvůli drahé naftě omezíme noční rozjezdy, připustil brněnský primátor

Brno – Brněnský fenomén, noční rozjezdy autobusů, mohou doplatit na neustále rostoucí cenu nafty. Brněnský dopravní podnik totiž hledá způsoby, jak na zvyšující se náklady spojené především s provozem autobusových linek reagovat. Současné ceny tak mohou mít vliv i na počet nabízených nočních spojů. Dopravní podnik uvažuje i o alternativních zdrojích paliva.

6.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Za litr nafty v současnosti zaplatíme o více než dvě koruny více, než jsme počítali v rozpočtu. Měsíčně to znamená navýšení nákladů o jeden a půl až dva miliony korun. Naštěstí byla mírná zima, méně jsme topili, tím se cen nafty v prvních měsících roku vykompenzovali. Nyní ale začínáme počítat ztráty,“ sdělil ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Dopravní podnik začíná uvažovat o přestavbě autobusů, tak aby byly schopné využívat i další druhy paliv. „Uvažujeme například o zemním plynu, vodíku nebo bionaftě,“ vysvětlil Havránek.

Podle brněnského primátora Romana Onderky však podobná modernizace vozového parku nebude v příštích třech letech možná. „V rozpočtech na ni těžko najdeme peníze. Dopravní podnik musí ušetřit především efektivním hospodařením. Dokážu si například představit omezení některých linek,“ sdělil primátor.

Úsporná opatření se mohou dotknout například některých nočních spojů. „Tradiční rozjezdy chci samozřejmě zachovat. Autobusy by ale podle mě nemusely jezdit tak často, jako nyní. Myslím si, že lidé, kteří se jdou v noci bavit, se klidně smíří s tím, že na svůj odvoz domů počkají o chvíli déle,“ sdělil Onderka.

V nejbližší době se však Brňané omezení nočních spojů obávat nemusí „Smlouva na rozsah dopravy pro letošní rok už je uzavřená. Doufáme, že k výraznému omezení nebudeme muset přistoupit ani v letech následujících. Úspor chceme dosáhnout hledáním rezerv uvnitř společnosti,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Rušení některých rozjezdů se nepřejí ani někteří obyvatelé Brna. „Za příklad nás dávají i v ostatních městech. A někde je systém nočních spojů naprosto chaotický. Třeba v Praze raději jezdím taxíkem,“ řekl například student Radovan Minář.

Současné ceny nafty způsobují problémy i dalším dopravním podnikům v kraji. „Pro společnost Kordis zajišťujeme část krajské hromadné dopravy. Když jsme uzavírali smlouvu, nepočítali jsme s takovým nárůstem cen pohonných hmot. Ztráty se promítnou především do nákupu a modernizace autobusů,“ sdělil ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar. Průměrné ceny nafty v kraji překračují 37 korun za litr. Dopravci mají většinou velkoobchodní slevy v řádech několika korun.

Autor: Jan Spěšný

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies