VYBERTE SI REGION

Kvůli drahé naftě omezíme noční rozjezdy, připustil brněnský primátor

Brno – Brněnský fenomén, noční rozjezdy autobusů, mohou doplatit na neustále rostoucí cenu nafty. Brněnský dopravní podnik totiž hledá způsoby, jak na zvyšující se náklady spojené především s provozem autobusových linek reagovat. Současné ceny tak mohou mít vliv i na počet nabízených nočních spojů. Dopravní podnik uvažuje i o alternativních zdrojích paliva.

6.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Za litr nafty v současnosti zaplatíme o více než dvě koruny více, než jsme počítali v rozpočtu. Měsíčně to znamená navýšení nákladů o jeden a půl až dva miliony korun. Naštěstí byla mírná zima, méně jsme topili, tím se cen nafty v prvních měsících roku vykompenzovali. Nyní ale začínáme počítat ztráty,“ sdělil ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Dopravní podnik začíná uvažovat o přestavbě autobusů, tak aby byly schopné využívat i další druhy paliv. „Uvažujeme například o zemním plynu, vodíku nebo bionaftě,“ vysvětlil Havránek.

Podle brněnského primátora Romana Onderky však podobná modernizace vozového parku nebude v příštích třech letech možná. „V rozpočtech na ni těžko najdeme peníze. Dopravní podnik musí ušetřit především efektivním hospodařením. Dokážu si například představit omezení některých linek,“ sdělil primátor.

Úsporná opatření se mohou dotknout například některých nočních spojů. „Tradiční rozjezdy chci samozřejmě zachovat. Autobusy by ale podle mě nemusely jezdit tak často, jako nyní. Myslím si, že lidé, kteří se jdou v noci bavit, se klidně smíří s tím, že na svůj odvoz domů počkají o chvíli déle,“ sdělil Onderka.

V nejbližší době se však Brňané omezení nočních spojů obávat nemusí „Smlouva na rozsah dopravy pro letošní rok už je uzavřená. Doufáme, že k výraznému omezení nebudeme muset přistoupit ani v letech následujících. Úspor chceme dosáhnout hledáním rezerv uvnitř společnosti,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Rušení některých rozjezdů se nepřejí ani někteří obyvatelé Brna. „Za příklad nás dávají i v ostatních městech. A někde je systém nočních spojů naprosto chaotický. Třeba v Praze raději jezdím taxíkem,“ řekl například student Radovan Minář.

Současné ceny nafty způsobují problémy i dalším dopravním podnikům v kraji. „Pro společnost Kordis zajišťujeme část krajské hromadné dopravy. Když jsme uzavírali smlouvu, nepočítali jsme s takovým nárůstem cen pohonných hmot. Ztráty se promítnou především do nákupu a modernizace autobusů,“ sdělil ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar. Průměrné ceny nafty v kraji překračují 37 korun za litr. Dopravci mají většinou velkoobchodní slevy v řádech několika korun.

Autor: Jan Spěšný

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies