VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli drahé naftě omezíme noční rozjezdy, připustil brněnský primátor

Brno – Brněnský fenomén, noční rozjezdy autobusů, mohou doplatit na neustále rostoucí cenu nafty. Brněnský dopravní podnik totiž hledá způsoby, jak na zvyšující se náklady spojené především s provozem autobusových linek reagovat. Současné ceny tak mohou mít vliv i na počet nabízených nočních spojů. Dopravní podnik uvažuje i o alternativních zdrojích paliva.

6.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Za litr nafty v současnosti zaplatíme o více než dvě koruny více, než jsme počítali v rozpočtu. Měsíčně to znamená navýšení nákladů o jeden a půl až dva miliony korun. Naštěstí byla mírná zima, méně jsme topili, tím se cen nafty v prvních měsících roku vykompenzovali. Nyní ale začínáme počítat ztráty,“ sdělil ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Dopravní podnik začíná uvažovat o přestavbě autobusů, tak aby byly schopné využívat i další druhy paliv. „Uvažujeme například o zemním plynu, vodíku nebo bionaftě,“ vysvětlil Havránek.

Podle brněnského primátora Romana Onderky však podobná modernizace vozového parku nebude v příštích třech letech možná. „V rozpočtech na ni těžko najdeme peníze. Dopravní podnik musí ušetřit především efektivním hospodařením. Dokážu si například představit omezení některých linek,“ sdělil primátor.

Úsporná opatření se mohou dotknout například některých nočních spojů. „Tradiční rozjezdy chci samozřejmě zachovat. Autobusy by ale podle mě nemusely jezdit tak často, jako nyní. Myslím si, že lidé, kteří se jdou v noci bavit, se klidně smíří s tím, že na svůj odvoz domů počkají o chvíli déle,“ sdělil Onderka.

V nejbližší době se však Brňané omezení nočních spojů obávat nemusí „Smlouva na rozsah dopravy pro letošní rok už je uzavřená. Doufáme, že k výraznému omezení nebudeme muset přistoupit ani v letech následujících. Úspor chceme dosáhnout hledáním rezerv uvnitř společnosti,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Rušení některých rozjezdů se nepřejí ani někteří obyvatelé Brna. „Za příklad nás dávají i v ostatních městech. A někde je systém nočních spojů naprosto chaotický. Třeba v Praze raději jezdím taxíkem,“ řekl například student Radovan Minář.

Současné ceny nafty způsobují problémy i dalším dopravním podnikům v kraji. „Pro společnost Kordis zajišťujeme část krajské hromadné dopravy. Když jsme uzavírali smlouvu, nepočítali jsme s takovým nárůstem cen pohonných hmot. Ztráty se promítnou především do nákupu a modernizace autobusů,“ sdělil ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar. Průměrné ceny nafty v kraji překračují 37 korun za litr. Dopravci mají většinou velkoobchodní slevy v řádech několika korun.

Autor: Jan Spěšný

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněm ANO 2017
6 30

Průzkum: Volby by vyhrálo hnutí ANO. ODS se dotahuje na ČSSD

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Rakušané budou těžit ropu u českých hranic

/VIDEO/ Rakousko, které bylo ještě v polovině šedesátých let minulého století v zásobování ropou soběstačné, dnes těží asi 900 tisíc tun této strategické suroviny a více než 90 procent její tuzemské spotřeby dováží. Koncern OMV proto nyní zahajuje hlubinné vrty, které by měly najít nová naleziště – mimo jiné i v těsné blízkosti české hranice nedaleko Břeclavi.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies