VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli drahé naftě omezíme noční rozjezdy, připustil brněnský primátor

Brno – Brněnský fenomén, noční rozjezdy autobusů, mohou doplatit na neustále rostoucí cenu nafty. Brněnský dopravní podnik totiž hledá způsoby, jak na zvyšující se náklady spojené především s provozem autobusových linek reagovat. Současné ceny tak mohou mít vliv i na počet nabízených nočních spojů. Dopravní podnik uvažuje i o alternativních zdrojích paliva.

6.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Za litr nafty v současnosti zaplatíme o více než dvě koruny více, než jsme počítali v rozpočtu. Měsíčně to znamená navýšení nákladů o jeden a půl až dva miliony korun. Naštěstí byla mírná zima, méně jsme topili, tím se cen nafty v prvních měsících roku vykompenzovali. Nyní ale začínáme počítat ztráty,“ sdělil ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Dopravní podnik začíná uvažovat o přestavbě autobusů, tak aby byly schopné využívat i další druhy paliv. „Uvažujeme například o zemním plynu, vodíku nebo bionaftě,“ vysvětlil Havránek.

Podle brněnského primátora Romana Onderky však podobná modernizace vozového parku nebude v příštích třech letech možná. „V rozpočtech na ni těžko najdeme peníze. Dopravní podnik musí ušetřit především efektivním hospodařením. Dokážu si například představit omezení některých linek,“ sdělil primátor.

Úsporná opatření se mohou dotknout například některých nočních spojů. „Tradiční rozjezdy chci samozřejmě zachovat. Autobusy by ale podle mě nemusely jezdit tak často, jako nyní. Myslím si, že lidé, kteří se jdou v noci bavit, se klidně smíří s tím, že na svůj odvoz domů počkají o chvíli déle,“ sdělil Onderka.

V nejbližší době se však Brňané omezení nočních spojů obávat nemusí „Smlouva na rozsah dopravy pro letošní rok už je uzavřená. Doufáme, že k výraznému omezení nebudeme muset přistoupit ani v letech následujících. Úspor chceme dosáhnout hledáním rezerv uvnitř společnosti,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Rušení některých rozjezdů se nepřejí ani někteří obyvatelé Brna. „Za příklad nás dávají i v ostatních městech. A někde je systém nočních spojů naprosto chaotický. Třeba v Praze raději jezdím taxíkem,“ řekl například student Radovan Minář.

Současné ceny nafty způsobují problémy i dalším dopravním podnikům v kraji. „Pro společnost Kordis zajišťujeme část krajské hromadné dopravy. Když jsme uzavírali smlouvu, nepočítali jsme s takovým nárůstem cen pohonných hmot. Ztráty se promítnou především do nákupu a modernizace autobusů,“ sdělil ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar. Průměrné ceny nafty v kraji překračují 37 korun za litr. Dopravci mají většinou velkoobchodní slevy v řádech několika korun.

Autor: Jan Spěšný

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
4 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

V Karlových Varech byla dokončena nová odbavovací hala Horního nádraží. Práce na úpravách kolejiště a peronů ale ještě pokračují.
2 71

Nové čekárny či toalety. Železničáři utratí za rekonstrukce půl miliardy

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies