VYBERTE SI REGION

Lepší parkování u blanenského vlakového nádraží? Až za rok

Blansko – Martin Vyskočil dojíždí každý všední den z Brna do Blanska za prací. Autem. Nechává jej stát u vlakového nádraží. „Už jsem si na to zvykl, takže mi zdejší ne zrovna ideální situace přijde běžná. Zaparkovat na nějakém vhodném místě je často problém, ale kousek plochy, kam se se svým malým autem vlezu, najdu vždycky. Ale obdivuji majitele některých nových aut, že mají odvahu je tady nechat stát. Já bych se o něj bál," nastínil šestačtyřiceti­letý muž.

10.6.2013
SDÍLEJ:

Stávající kapacita parkoviště u blanenského vlakového nádraží je čtyřicet míst. Aut tam však stává i čtyřikrát tolik.Foto: DENÍK/Ivo Michalík

Jeho docela smířlivý postoj je však spíše výjimečný. Mnoho řidičů parkování u blanenského nádraží kritizuje. O tom, že situace ani zdaleka není v pořádku, vědí i blanenští radní. Proto před časem přišli s projektem výstavby zcela nového moderního parkoviště, které pojme více než dvě stě aut. Začít stavět chtěli původně ještě letos, ale nakonec musí své plány odložit na příští rok. Kvůli administrativě.

Odklad nepřekvapil Stanislava Kučeru, který pracuje jako instruktor autoškoly. „O novém parkovišti se mluví už delší dobu a stále se nic neděje. Přitom situace je tady tragická. Když tudy projíždím se svými žáky, není to pro ně moc příjemné. Nejen, že tu stojí mnoho aut, ale pohybuje se zde i velké množství lidí, kteří právě přijeli vlakem. Drobných nehod už jsem tu sám viděl několik," podělil se o své zkušenosti muž z Bořitova.

Nové parkoviště sice vítá, ale zároveň si není úplně jistý, jestli to stávající situaci úplně změní. „Hodně řidičů už si zvyklo na to, že zastaví raději na druhé straně cesty v některé z postranních uliček. A teprve čas ukáže, jestli od svého zlozvyku upustí," poznamenal Kučera.

Vedoucí blanenského odboru investičního a územního rozvoje Marek Štefan oznámil, že se stavbou nezačnou dříve než příští rok. „Přesnější termín říct nedokážu, ale rádi bychom, aby jej mohli lidé začít využívat už příští léto," konstatoval.

K menšímu posunu podle něj došlo kvůli přípravě. „Stále nám ještě chybí vyjádření některých správců inženýrských sítí a projednání vlivu na životní prostředí. Samotná stavba by měla trvat zhruba mezi třemi až pěti měsíci," přiblížil Štefan a podotkl, že předběžně počítají s náklady ve výši desíti milionů korun, které zaplatí převážně z městské pokladny.

Řidiči, kteří jsou zvyklí parkovat na stávajícím parkovišti, musí po dobu prací nechat auto jinde. „Počítáme s větším využitím postranních ulic, kde už teď mnoho lidí běžně stává. Pomocí dopravního značení se pokusíme o to, aby komplikací vznikalo co nejméně. Jiná možnost bohužel není reálná," přiznal vedoucí odboru.

Štefan už přesně ví, jak bude nové parkoviště vypadat. „Žulová dlažba, která pokrývá tamní most, bude pokračovat až skoro po vchod do hlavní budovy. Rozhodli jsme se tak především proto, že sama o sobě trochu zpomaluje projíždějící auta," uvedl.

Podobnou funkci má mít i rondel, který dělníci postaví zhruba uprostřed celé plochy, v místech, kde se nyní stýká levý a pravý jízdní pruh. „Chápeme jej jako určitý retardér, který znemožní řidičům jezdit na místě zbytečně rychle. Ale jeho funkce bude i estetická. Naším cílem totiž je, aby parkoviště bylo nejen užitečné, ale v rámci možností i hezké na pohled," oznámil Štefan a zároveň ubezpečil, že parkovné řidiči na místě platit nebudou.

Tomu odpovídá i péče, kterou projektanti věnovali umístění zeleně. „Některé ze stávajících stromů zmizí, ale to nemusí být jen kvůli chystaným pracím. Jednoduše už jsou příliš staré a nemocné. Počítáme však s výsadbou několika desítek nových, takže přírodních prvků na ploše přibude. Chceme, aby nejen zeleň, ale uspořádání jednotlivých urbanistických jednotlivostí rozbilo fádní ráz klasického parkoviště," přislíbil vedoucí odboru.

Naproti nádražní budovy bude stát zastřešená úschovna kol. Plán projektu počítá s výstavbou přesně dvou set třinácti parkovacích míst, které budou opticky rozdělené do dvou protilehlých částí.

Projekt vedení města konzultovalo i se zástupci Českých drah. V případě výluky na trati budou náhradní autobusy stát přímo před nádražní budovou. „Vždycky je ideální, kdy to lidé k autobusům mají co nejblíže, mají je na očích a nemusí je před odbavením hledat. Přesně tyto podmínky má blanenské parkoviště splňovat," ocenila tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Autor: Ivo Michalík

10.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

AKTUALIZUJEME

Skvělá Koukalová slaví první letošní triumf. Ovládla stíhací závod!

Östersund /FOTOGALERIE/ - Biatlonistka Gabriela Koukalová vyhrála stíhací závod Světového poháru v Östersundu. Do vedení se dostala už po úvodní střelbě a do cíle dojela o osm sekund před Němkou Laurou Dahlmeierovou. Pořadí v čele SP je opačné, Dahlmeierová vede před Koukalovou o 25 bodů. Eva Puskarčíková skončila ve Švédsku na osmém místě, což je její nejlepší individuální výsledek v SP, Lucie Charvátová byla dvanáctá a Veronika Vítková osmnáctá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies