VYBERTE SI REGION

Výletní lodě pod Pálavou jsou na prodej. Lodníkům se provoz nevyplatí

Břeclav – Firma Lodní doprava Břeclav zvažuje, že ukončí výletní plavby na horní novomlýnské nádrži. Jsou pro ni příliš nákladné.

13.4.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lenka Smyčková

Dopravu na horním jezeře pořád jen dotujeme. Navíc je to pro nás daleko a řešíme problémy s umístěním přístavního mola. To všechno jsou podle ředitele Lodní dopravy Břeclav Jana Maděřiče důvody, proč společnost jedná o zastavení vyhlídkových plaveb na horní novomlýnské nádrži.

„Chce to další rozvoj, ale nemáme prostředky na takové investice,“ nechal se slyšet Maděřič. Náklady na modernizaci jsou podle jeho slov obrovské. Větší lodě na jezera a lepší technické zázemí, to si žádá miliony korun.

Vody horního jezera u Pálavy brázdí v sezoně jedna velká loď. Počet turistů, kteří se nechají provézt po nádrži, je přímo úměrný počasí. „Je také jasné, že se lidé rozmýšlí na místě. Musí zaplatit vstupné do kempu a pak ještě zvlášť jízdenku na loď,“ zamyslel se ředitel Lodní dopravy Břeclav.

Lodníky odrazuje i chování samosprávy. Zatímco dvěma úřadům stačí k umístění přístavních mol jednoduchý územní souhlas, pohořelická radnice požaduje stavební řízení. „Vodoprávní úřad chce doložit legalizaci mol,“ vysvětlil starosta nedalekých Pasohlávek Tomáš Ingr.

„Nějaký úředník v Pohořelicích chce dělat stavební řízení. Ale molo je plovoucí zařízení. Není to stavba většího rozsahu, takže stavba jako taková,“ zlobil se Maděřič.

Pasohlávky odmítly

Právě Pasohlávkám už Lodní doprava nabídla k prodeji jak výletní loď, tak mola u nádrže, vedle níž funguje turisty hojně navštěvovaný autokemp Merkur. „Naše obec na to nemá prostředky. Nejsme charita, abychom platili všechno. Třeba přijdou další podnikatelé s jiným nápadem,“ reagoval starosta obce, která provozuje největší autokemp v republice.

Vodní hladinu horní novomlýnské nádrže křižovala v minulých letech loď Věstonická vVuše. Dolní jezero zase pravidelně odhaluje návštěvníkům své krásy z paluby Pálavy a také menší lodi nazvané Děvín. Ta je také připravená přijet na pomoc, pokud například její větší sestru potkají na trase potíže.

Lodní doprava Břeclav částečně žije z peněz, které jí formou dotace poskytne město Břeclav. Tedy jen co se týče linky Břeclav – Janohrad. Za bývalého vedení města firma dostala půl milionu korun ročně, nová radniční garnitura přišla s úspornějším plánem. „Na lodní dopravu dáme letos 260 tisíc korun. Loni to bylo dvě stě tisíc korun,“ sdělil břeclavský místostarosta Luboš Krátký.

„To zabezpečí linky po Dyji – k Janohradu a zpět – na tři letní měsíce. Už to nepokryje zimní plavby,“ poznamenal Maděřič. Podle něj mohou nastat i různé mimořádné situace, kdy se lodníci musí rychle přizpůsobit. „Lodě třeba kvůli deštivému počasí nevyjedou a od Janohradu někdo volá, že tam stojí deset lidí a chtějí svézt,“ nastínil ředitel Lodní dopravy Břeclav.

Krátký ubezpečil, že vedení města chce plavby po Dyji jako jedno z turistických lákadel Břeclavi rozhodně zachovat. „Při každé příležitosti se tento projekt snažíme zpopularizovat,“ podotkl.

Autor: Jiří Ševčík

13.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies