VYBERTE SI REGION

Malému hodonínskému obchvatu chybí peníze z fondu

Hodonín – Hodonín na malý obchvat ve směru na Holíč čeká dál. Ředitelství silnic a dálnic totiž počítá s dalším navýšením nákladů. Zakázka za více než miliardu a pět set milionů korun je tak stále u ledu.

17.8.2013
SDÍLEJ:

Kamion.Foto: Petr Šimr

Přitom by moderní silnice Velkomoravské, Sadové a Bratislavské ulici, tedy západní a jižní části Hodonína, výrazně ulehčila. „Obchvat je dobrá myšlenka, především větší náklaďáky mívají pod viaduktem problémy. Některé tak tak projdou a jiné zase neví, jak se pak z Hodonína vymotat," řekl profesionální řidič Tomáš Příkazský z nedalekých Dubňan s tím, že na tom jsou některá města hůře, především pak sousední Břeclav v dopravní špičce.

Podobně vidí situaci i hodonínská starostka Milana Grauová. „Obchvat pomůže odklonit kamionovou dopravu od centra. Hodně jsou zatížené křižovatka do Bažantnice i příjezdy na Slovensko," uvedla starostka.

Své ví i Josef Čajka, který pracuje vedle kruhového objezdu na Velkomoravské ulici. „Je tady tak hustý provoz, že už ani nevnímám, jestli jedou osobní nebo nákladní auta. Obchvat by tady určitě silnici zklidnil," říká Čajka.

Naopak hodonínský autodopravce Tomáš Hrnčiřík se domnívá, že město potřebovalo obchvat už dřív. „Měl smysl před deseti lety, když se v Hodoníně tvořily fronty kamionů. Ty teď jezdí už spíše po dálnici," je přesvědčený Hrnčiřík.

Na plánech nového obchvatu Hodonína po silnici I/51 se sice pracuje už od začátku tisíciletí, kdy a jestli vůbec se začne stavět, zatím ale není jasné. „Vzhledem k navýšení stavebních nákladů požádalo v roce 2009 ministerstvo dopravy o zpracování expertízy pro stavební povolení a aktualizaci investičního záměru včetně hodnocení ekonomické efektivnosti," připomněla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Jak dodala, výsledek posudku nevyhovoval pro další postup stavby.

Mezi výrazné překážky nového obchvatu patří změna záplavového území řeky Moravy na Nesyt. A kvůli vymezení povodňové kóty bude zapotřebí nová aktualizace projektové dokumentace a tím i zvýšení nákladů. Navíc se musí i prodloužit platnost jednotlivých stavebních povolení. „Doposud ke zrušení obchvatu nedošlo, ale pouze k pozastavení. Ředitelství podalo žádost o stanovení dalšího postupu na ministerstvo dopravy," vysvětlila mluvčí.

Podle Romana Kluáka z tiskového oddělení resortu se o obchvatu rozhodne podle množství přidělených peněz z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ten ale minimálně letos s obchvatem nepočítá.

Hodonínská radnice sice o obchvatu v současnosti nejednala, ale je na něj stále připravená. „Máme jej v územním plánu a počítáme s ním i v dopravní koncepci. Zřejmě ale jde o otázku peněz," řekl vedoucí hodonínského odboru Rozvoje města Jaroslav Malát.

Autor: Petr Turek

17.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies