Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malému hodonínskému obchvatu chybí peníze z fondu

Hodonín – Hodonín na malý obchvat ve směru na Holíč čeká dál. Ředitelství silnic a dálnic totiž počítá s dalším navýšením nákladů. Zakázka za více než miliardu a pět set milionů korun je tak stále u ledu.

17.8.2013
SDÍLEJ:

Kamion.Foto: Petr Šimr

Přitom by moderní silnice Velkomoravské, Sadové a Bratislavské ulici, tedy západní a jižní části Hodonína, výrazně ulehčila. „Obchvat je dobrá myšlenka, především větší náklaďáky mívají pod viaduktem problémy. Některé tak tak projdou a jiné zase neví, jak se pak z Hodonína vymotat," řekl profesionální řidič Tomáš Příkazský z nedalekých Dubňan s tím, že na tom jsou některá města hůře, především pak sousední Břeclav v dopravní špičce.

Podobně vidí situaci i hodonínská starostka Milana Grauová. „Obchvat pomůže odklonit kamionovou dopravu od centra. Hodně jsou zatížené křižovatka do Bažantnice i příjezdy na Slovensko," uvedla starostka.

Své ví i Josef Čajka, který pracuje vedle kruhového objezdu na Velkomoravské ulici. „Je tady tak hustý provoz, že už ani nevnímám, jestli jedou osobní nebo nákladní auta. Obchvat by tady určitě silnici zklidnil," říká Čajka.

Naopak hodonínský autodopravce Tomáš Hrnčiřík se domnívá, že město potřebovalo obchvat už dřív. „Měl smysl před deseti lety, když se v Hodoníně tvořily fronty kamionů. Ty teď jezdí už spíše po dálnici," je přesvědčený Hrnčiřík.

Na plánech nového obchvatu Hodonína po silnici I/51 se sice pracuje už od začátku tisíciletí, kdy a jestli vůbec se začne stavět, zatím ale není jasné. „Vzhledem k navýšení stavebních nákladů požádalo v roce 2009 ministerstvo dopravy o zpracování expertízy pro stavební povolení a aktualizaci investičního záměru včetně hodnocení ekonomické efektivnosti," připomněla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Jak dodala, výsledek posudku nevyhovoval pro další postup stavby.

Mezi výrazné překážky nového obchvatu patří změna záplavového území řeky Moravy na Nesyt. A kvůli vymezení povodňové kóty bude zapotřebí nová aktualizace projektové dokumentace a tím i zvýšení nákladů. Navíc se musí i prodloužit platnost jednotlivých stavebních povolení. „Doposud ke zrušení obchvatu nedošlo, ale pouze k pozastavení. Ředitelství podalo žádost o stanovení dalšího postupu na ministerstvo dopravy," vysvětlila mluvčí.

Podle Romana Kluáka z tiskového oddělení resortu se o obchvatu rozhodne podle množství přidělených peněz z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ten ale minimálně letos s obchvatem nepočítá.

Hodonínská radnice sice o obchvatu v současnosti nejednala, ale je na něj stále připravená. „Máme jej v územním plánu a počítáme s ním i v dopravní koncepci. Zřejmě ale jde o otázku peněz," řekl vedoucí hodonínského odboru Rozvoje města Jaroslav Malát.

Autor: Petr Turek

17.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
5

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Archeologové našli u Přerova kostry dětí staré tři a půl tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení