VYBERTE SI REGION

Malému hodonínskému obchvatu chybí peníze z fondu

Hodonín – Hodonín na malý obchvat ve směru na Holíč čeká dál. Ředitelství silnic a dálnic totiž počítá s dalším navýšením nákladů. Zakázka za více než miliardu a pět set milionů korun je tak stále u ledu.

17.8.2013
SDÍLEJ:

Kamion.Foto: Petr Šimr

Přitom by moderní silnice Velkomoravské, Sadové a Bratislavské ulici, tedy západní a jižní části Hodonína, výrazně ulehčila. „Obchvat je dobrá myšlenka, především větší náklaďáky mívají pod viaduktem problémy. Některé tak tak projdou a jiné zase neví, jak se pak z Hodonína vymotat," řekl profesionální řidič Tomáš Příkazský z nedalekých Dubňan s tím, že na tom jsou některá města hůře, především pak sousední Břeclav v dopravní špičce.

Podobně vidí situaci i hodonínská starostka Milana Grauová. „Obchvat pomůže odklonit kamionovou dopravu od centra. Hodně jsou zatížené křižovatka do Bažantnice i příjezdy na Slovensko," uvedla starostka.

Své ví i Josef Čajka, který pracuje vedle kruhového objezdu na Velkomoravské ulici. „Je tady tak hustý provoz, že už ani nevnímám, jestli jedou osobní nebo nákladní auta. Obchvat by tady určitě silnici zklidnil," říká Čajka.

Naopak hodonínský autodopravce Tomáš Hrnčiřík se domnívá, že město potřebovalo obchvat už dřív. „Měl smysl před deseti lety, když se v Hodoníně tvořily fronty kamionů. Ty teď jezdí už spíše po dálnici," je přesvědčený Hrnčiřík.

Na plánech nového obchvatu Hodonína po silnici I/51 se sice pracuje už od začátku tisíciletí, kdy a jestli vůbec se začne stavět, zatím ale není jasné. „Vzhledem k navýšení stavebních nákladů požádalo v roce 2009 ministerstvo dopravy o zpracování expertízy pro stavební povolení a aktualizaci investičního záměru včetně hodnocení ekonomické efektivnosti," připomněla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Jak dodala, výsledek posudku nevyhovoval pro další postup stavby.

Mezi výrazné překážky nového obchvatu patří změna záplavového území řeky Moravy na Nesyt. A kvůli vymezení povodňové kóty bude zapotřebí nová aktualizace projektové dokumentace a tím i zvýšení nákladů. Navíc se musí i prodloužit platnost jednotlivých stavebních povolení. „Doposud ke zrušení obchvatu nedošlo, ale pouze k pozastavení. Ředitelství podalo žádost o stanovení dalšího postupu na ministerstvo dopravy," vysvětlila mluvčí.

Podle Romana Kluáka z tiskového oddělení resortu se o obchvatu rozhodne podle množství přidělených peněz z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ten ale minimálně letos s obchvatem nepočítá.

Hodonínská radnice sice o obchvatu v současnosti nejednala, ale je na něj stále připravená. „Máme jej v územním plánu a počítáme s ním i v dopravní koncepci. Zřejmě ale jde o otázku peněz," řekl vedoucí hodonínského odboru Rozvoje města Jaroslav Malát.

Autor: Petr Turek

17.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies