VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno opraví čtyři ulice za miliardu. Bude mezi nimi i Veveří

Brno – Rozkopané klíčové brněnské dopravní tepny. Omezení, se kterými se řidiči letos setkávají kvůli uzavírkám v okolí stavby Královopolských tunelů či opravám Pionýrské ulice, potrvají i v příštích letech. Na oplátku se ale řidiči i ostatní Brňané mohou těšit na nově opravené ulice, do nichž nebude třeba roky kopnout. Ve středu schválili brněnští radní takzvané investiční záměry pro čtyři z nich. Stát budou skoro miliardu.

12.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Opravovat hodlají Minskou a Horovu i Veveří a ulici Jana Babáka. „Schválení záměru je první krok. Jeho uskutečnění pak bude záležet na získání potřebných peněz. Nejblíže k tomu mají Minská a Horova, kde počítáme se opravami příští rok,“ sdělil Brněnskému deníku Rovnost mluvčí města Pavel Žára.

Právě na stav Minské a Horovy ulice si lidé dlouhodobě stěžují. „Cesta po ní je jak jízda na tankodromu. Auto se na silnici třese jako při jízdě po polňačce,“ vadí například Jaroslavu Šťěpánkovi.

O moc spokojenější nejsou ani cestující hromadnou dopravou. „Zážitek z jízdy tramvají po Minské a Horově místy připomíná spíše projížďku žebřiňákem někde ve skanzenu,“ konstatoval Tomáš Bartoš.

To potvrzuje i mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová. „Kvůli špatnému stavu kolejí jsme tam museli snížit rychlost tramvají. Už to je komplikace v dopravě. Pokud by město nezačalo opravovat celou ulici, museli bychom sami zhodnotit, zda alespoň část kolejí neopravíme sami,“ upozornila Škrancová.

Opravy Minské mají podle záměru města Brna stát 263 milionů korun, Horova pak spolkne 222 milionů. „Doufáme, že peníze pro příští rok najdeme. Ale začátek oprav může ovlivnit i novela o rozpočtovém určení daní, kvůli níže můžeme přijít o sta miliony,“ upozornil náměstek primátora Robert Kotzian. Každopádně město pro opravy ulic už zažádalo i o stavební povolení.

Podle starosty Žabovřesk, jimiž ulice procházejí, Marka Šlapala ovšem opravy odkládat nelze. „Je potřeba na ně sehnat peníze, kdyby na chleba nebylo. Stav celé ulice je velmi špatný, někde havarijní. V prosinci roku 2009 tam na dva týdny dopravu ochromila havárie kanalizace a nikdo neví, kdy se to nezopakuje,“ zdůraznil Šlapal.

Dodal přitom, že lidé z Žabovřesk jsou kvůli opravám ochotni se smířit i s omezeními. „Rok a půl to vydržíme, když pak bude klid. Lidem vyjdeme vstříc, například podnikatelům zasaženým stavbou budeme odpouštět nájmy,“ přislíbil starosta.

Opravy ulic měly začít na podzim minulého roku. Město se do nich ale nepustilo kvůli tříměsíčnímu zastavení stavby Královopolských tunelů a tím pádem skoro ročního zdržení. Právě po těchto žabovřeských dopravních tepnách totiž jezdí řidiči objíždějící uzavírky na městském okruhu v okolí tunelů. „Další zdržení ale nehrozí. Platí termín otevření tunelů letos v září,“ ujistil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Pánek.

Vedle Minské a Horovy ve středu radní schválili také opravy ulice Jana Babáka za 177 milionů a úseku Veveří mezi Žerotínovým náměstím a Kotlářskou za 277 milionů. „Budou to kompletní opravy ulice. Tedy sítě, kanalizace, koleje i povrch. Tyto rekonstrukce ovšem nejsou tak blízko, jako i Minské a Horovy. Chceme ale být na ně připravení,“ vysvětlil schválení záměr náměstek Kotzian. Dodal, že opravy jsou reálné zhruba za pět let. Předběhne je totiž rekonstrukce ulice Milady Horákové naplánovaná na rok 2014.

Brněnský dopravní podnik ovšem už teď zaznamenává zhoršené podmínky ve Veveří ulici. „V našem seznamu míst s kolejemi ve špatném stavu je hned Minskou, Horovou a Milady Horákové. Případnou rekonstrukci tedy uvítáme,“ upozornila mluvčí podniku Škrancová.

Pří plánech na rekonstrukci Veveří někteří z politiků prosazovali zjednosměrnění ulice tak, aby po ní přijížděla auta jen do města a odjížděla z něj po Kounicově. „Tento návrh jsme ale zamítli. Veveří musí zůstat jako páteřní silnice. Opak by znamenal přeorganizovat dopravu v celém městě,“ upozornil vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

12.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rekreační areál Čapí hnízdo u Olbramovic na Benešovsku.
AKTUALIZOVÁNO
33 5

Audit Čapího hnízda ulítl na internet. Namočení Agrofertu nelze vyloučit

Majitel bezpečnostní agentury Ali 21 Alois Neuman.
EXKLUZIVNĚ
6 5

Přísné kontroly na koncertu? Lidé se diví, ale jde o jejich bezpečí, říká expert

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

VÍME PRVNÍ

Novým ministrem školství bude Stanislav Štech, náměstek Valachové

Nástupcem ministryně školství Kateřiny Valachové (ČSSD) bude její náměstek Stanislav Štech. Štech je profesorem psychologie a před angažmá v resortu školství působil jako prorektor Univerzity Karlovy. Před třemi lety za ČSSD neúspěšně kandidoval do Senátu. Premiér Bohuslav Sobotka bývalou ministryni pochválil s tím, že se zachovala zodpovědně.

Úsměvy a dojetí. Kvitová okouzlila Paříž a potvrdila velký návrat

Tak je to venku. Druhý tenisový grandslam roku má rázem pikantnější náboj – na oranžové pařížské antuce se bude prohánět i Petra Kvitová. Včera to v dějišti French Open oficiálně potvrdila. „Je krásné, že tu můžu být. Nikdo nečekal, že tady budu. Jsem z toho nadšená, je to splněný sen," prohlásila tenistka, kterou loni v prosinci dosud neznámý útočník přepadl u ní doma v Prostějově a pořezal jí ruku.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies