VYBERTE SI REGION

Modernizace trati za miliardu nabrala zpoždění. Nyní jsou o krok blíž stavbě

Břeclavsko – Na trati mezi Břeclaví a Znojmem se mělo začít stavět už na přelomu loňského a letošního roku. Tak zněl předpoklad. Byl chybný.

15.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Nyní mají správci železnice v ruce alespoň schválené územní rozhodnutí. „Vydání stavebního povolení očekáváme příští rok v únoru. Začít stavět bychom chtěli o prázdninách roku 2016," sdělil v úterý mluvčí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Projekt se táhne. Jde o spoustu peněz. Náklady celé stavby se vyšplhají na téměř miliardu korun.

Na Břeclavsku se dotkne dvou úseků železniční trati mezi břeclavským Bořím lesem a Valticemi, a Mikulovem. „Úsek Boří les a Valtice projde kompletním kolejovým řešením, tedy revitalizací kolejového spodku i svršku a zabezpečovacího zařízení. V úseku Mikulov bude rekonstruováno pouze zabezpečovací zařízení," připomněl chystané změny Iliaš.

Správci železnice nyní předpokládají dokončení prací v příštích dvou letech. Pokud se projekt ještě někde nezadrhne.

Upadá význam

Jedním z hlavních cílů úprav je zkrácení jízdní doby. Na modernizovaných úsecích budou moci jet vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Na desítkách kilometrů trati na Znojmo však zůstanou staré koleje.

Nyní na cestách mezi Břeclaví a Znojmem vlaky prohrávají s autobusy i s individuální dopravou. „Spojů jezdí málo a jsou mezi nimi velké prodlevy," řekl nedávno jeden z občasných cestujících Jiří Sobotka. Jak dodal, v Břeclavi bydlel a pracoval, ve Znojmě měl rodiče. „Proto jsem mezi oběma městy cestoval často. Vlakem ale výjimečně, když jsem měl třeba auto v opravě," podotkl.

Svou skepsi k významu trati dali nedávno najevo jak správci železnic, tak ministerští úředníci. Nová vyhláška ji z tras celostátního významu přeřadila jen do kategorie regionálních tratí.

Navrhla to právě SŽDC. Úředníci rozhodnutí odůvodnili tak, že o úsek mezi Břeclaví a Znojmem není dostatečný zájem.

Pro celostátní kategorii musí splňovat kritéria v nákladní dopravě i v linkách dálkové osobní dopravy. „Jedná se o standardní revizi všech tratí v republice. V minulých dvaceti letech se situace významně změnila a klasifikace tratí neodpovídala jejich významu, proto bylo potřeba zařazení tratí aktualizovat," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že na plánovanou rekonstrukci změna vliv mít nebude.

Autor: Přemysl Spěvák, Martin Moštěk

15.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies