VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace trati za miliardu nabrala zpoždění. Nyní jsou o krok blíž stavbě

Břeclavsko – Na trati mezi Břeclaví a Znojmem se mělo začít stavět už na přelomu loňského a letošního roku. Tak zněl předpoklad. Byl chybný.

15.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Nyní mají správci železnice v ruce alespoň schválené územní rozhodnutí. „Vydání stavebního povolení očekáváme příští rok v únoru. Začít stavět bychom chtěli o prázdninách roku 2016," sdělil v úterý mluvčí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Projekt se táhne. Jde o spoustu peněz. Náklady celé stavby se vyšplhají na téměř miliardu korun.

Na Břeclavsku se dotkne dvou úseků železniční trati mezi břeclavským Bořím lesem a Valticemi, a Mikulovem. „Úsek Boří les a Valtice projde kompletním kolejovým řešením, tedy revitalizací kolejového spodku i svršku a zabezpečovacího zařízení. V úseku Mikulov bude rekonstruováno pouze zabezpečovací zařízení," připomněl chystané změny Iliaš.

Správci železnice nyní předpokládají dokončení prací v příštích dvou letech. Pokud se projekt ještě někde nezadrhne.

Upadá význam

Jedním z hlavních cílů úprav je zkrácení jízdní doby. Na modernizovaných úsecích budou moci jet vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Na desítkách kilometrů trati na Znojmo však zůstanou staré koleje.

Nyní na cestách mezi Břeclaví a Znojmem vlaky prohrávají s autobusy i s individuální dopravou. „Spojů jezdí málo a jsou mezi nimi velké prodlevy," řekl nedávno jeden z občasných cestujících Jiří Sobotka. Jak dodal, v Břeclavi bydlel a pracoval, ve Znojmě měl rodiče. „Proto jsem mezi oběma městy cestoval často. Vlakem ale výjimečně, když jsem měl třeba auto v opravě," podotkl.

Svou skepsi k významu trati dali nedávno najevo jak správci železnic, tak ministerští úředníci. Nová vyhláška ji z tras celostátního významu přeřadila jen do kategorie regionálních tratí.

Navrhla to právě SŽDC. Úředníci rozhodnutí odůvodnili tak, že o úsek mezi Břeclaví a Znojmem není dostatečný zájem.

Pro celostátní kategorii musí splňovat kritéria v nákladní dopravě i v linkách dálkové osobní dopravy. „Jedná se o standardní revizi všech tratí v republice. V minulých dvaceti letech se situace významně změnila a klasifikace tratí neodpovídala jejich významu, proto bylo potřeba zařazení tratí aktualizovat," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že na plánovanou rekonstrukci změna vliv mít nebude.

Autor: Přemysl Spěvák, Martin Moštěk

15.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
4 10

Analytici: Když ČSSD zvýší daně, lidé budou podvádět

AKTUALIZOVÁNO

Labe v Pardubicích vyplavilo mrtvolu ženy

Řeka Labe v Pardubicích vyplavila ve čtvrtek ráno mrtvé tělo. Voda mohla mrtvou ženu přivést z Labe či Chrudimky. Policie pátrá po totožnosti.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia. Nabízí jim i sto tisíc

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

FOTO: Na Šumavě řádili vlci. Dokázali zabít statného jelena

Mrtvý jelen, kterého se podařilo najít nedaleko Borových Lad na rozhraní Klatovska a Prachaticka, podle všeho výrazně ovlivní novodobý pohled na vlky na Šumavě. Dosud totiž měli ochránci přírody potvrzené zprávy jen o dvou jedincích, kteří se pohybovali nezávisle na sobě na velkém území. Tohoto jelena ale nejspíše ulovili dva, možná i tři vlci společně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies