Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace trati za miliardu nabrala zpoždění. Nyní jsou o krok blíž stavbě

Břeclavsko – Na trati mezi Břeclaví a Znojmem se mělo začít stavět už na přelomu loňského a letošního roku. Tak zněl předpoklad. Byl chybný.

15.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Nyní mají správci železnice v ruce alespoň schválené územní rozhodnutí. „Vydání stavebního povolení očekáváme příští rok v únoru. Začít stavět bychom chtěli o prázdninách roku 2016," sdělil v úterý mluvčí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Projekt se táhne. Jde o spoustu peněz. Náklady celé stavby se vyšplhají na téměř miliardu korun.

Na Břeclavsku se dotkne dvou úseků železniční trati mezi břeclavským Bořím lesem a Valticemi, a Mikulovem. „Úsek Boří les a Valtice projde kompletním kolejovým řešením, tedy revitalizací kolejového spodku i svršku a zabezpečovacího zařízení. V úseku Mikulov bude rekonstruováno pouze zabezpečovací zařízení," připomněl chystané změny Iliaš.

Správci železnice nyní předpokládají dokončení prací v příštích dvou letech. Pokud se projekt ještě někde nezadrhne.

Upadá význam

Jedním z hlavních cílů úprav je zkrácení jízdní doby. Na modernizovaných úsecích budou moci jet vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Na desítkách kilometrů trati na Znojmo však zůstanou staré koleje.

Nyní na cestách mezi Břeclaví a Znojmem vlaky prohrávají s autobusy i s individuální dopravou. „Spojů jezdí málo a jsou mezi nimi velké prodlevy," řekl nedávno jeden z občasných cestujících Jiří Sobotka. Jak dodal, v Břeclavi bydlel a pracoval, ve Znojmě měl rodiče. „Proto jsem mezi oběma městy cestoval často. Vlakem ale výjimečně, když jsem měl třeba auto v opravě," podotkl.

Svou skepsi k významu trati dali nedávno najevo jak správci železnic, tak ministerští úředníci. Nová vyhláška ji z tras celostátního významu přeřadila jen do kategorie regionálních tratí.

Navrhla to právě SŽDC. Úředníci rozhodnutí odůvodnili tak, že o úsek mezi Břeclaví a Znojmem není dostatečný zájem.

Pro celostátní kategorii musí splňovat kritéria v nákladní dopravě i v linkách dálkové osobní dopravy. „Jedná se o standardní revizi všech tratí v republice. V minulých dvaceti letech se situace významně změnila a klasifikace tratí neodpovídala jejich významu, proto bylo potřeba zařazení tratí aktualizovat," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že na plánovanou rekonstrukci změna vliv mít nebude.

Autor: Přemysl Spěvák, Martin Moštěk

15.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení