VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace trati za miliardu nabrala zpoždění. Nyní jsou o krok blíž stavbě

Břeclavsko – Na trati mezi Břeclaví a Znojmem se mělo začít stavět už na přelomu loňského a letošního roku. Tak zněl předpoklad. Byl chybný.

15.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Nyní mají správci železnice v ruce alespoň schválené územní rozhodnutí. „Vydání stavebního povolení očekáváme příští rok v únoru. Začít stavět bychom chtěli o prázdninách roku 2016," sdělil v úterý mluvčí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Projekt se táhne. Jde o spoustu peněz. Náklady celé stavby se vyšplhají na téměř miliardu korun.

Na Břeclavsku se dotkne dvou úseků železniční trati mezi břeclavským Bořím lesem a Valticemi, a Mikulovem. „Úsek Boří les a Valtice projde kompletním kolejovým řešením, tedy revitalizací kolejového spodku i svršku a zabezpečovacího zařízení. V úseku Mikulov bude rekonstruováno pouze zabezpečovací zařízení," připomněl chystané změny Iliaš.

Správci železnice nyní předpokládají dokončení prací v příštích dvou letech. Pokud se projekt ještě někde nezadrhne.

Upadá význam

Jedním z hlavních cílů úprav je zkrácení jízdní doby. Na modernizovaných úsecích budou moci jet vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Na desítkách kilometrů trati na Znojmo však zůstanou staré koleje.

Nyní na cestách mezi Břeclaví a Znojmem vlaky prohrávají s autobusy i s individuální dopravou. „Spojů jezdí málo a jsou mezi nimi velké prodlevy," řekl nedávno jeden z občasných cestujících Jiří Sobotka. Jak dodal, v Břeclavi bydlel a pracoval, ve Znojmě měl rodiče. „Proto jsem mezi oběma městy cestoval často. Vlakem ale výjimečně, když jsem měl třeba auto v opravě," podotkl.

Svou skepsi k významu trati dali nedávno najevo jak správci železnic, tak ministerští úředníci. Nová vyhláška ji z tras celostátního významu přeřadila jen do kategorie regionálních tratí.

Navrhla to právě SŽDC. Úředníci rozhodnutí odůvodnili tak, že o úsek mezi Břeclaví a Znojmem není dostatečný zájem.

Pro celostátní kategorii musí splňovat kritéria v nákladní dopravě i v linkách dálkové osobní dopravy. „Jedná se o standardní revizi všech tratí v republice. V minulých dvaceti letech se situace významně změnila a klasifikace tratí neodpovídala jejich významu, proto bylo potřeba zařazení tratí aktualizovat," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že na plánovanou rekonstrukci změna vliv mít nebude.

Autor: Přemysl Spěvák, Martin Moštěk

15.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
25 10

Volby by vyhrálo ANO před komunisty, ČSSD a ODS ztratily

Petici, kterou sepsal  před dvěma týdny  Jiří Míka z Berouna,  už podepsaly tisíce lidí.
9 20

Pivaři chtějí výjimku ze zákona, sepsali petici

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

/FOTOGALERIE/ K překvapivému odhalení dospěli vědci při zkoumání mumie ze sbírek hradu Buchlova. Zjistili totiž, že nejde o ostatky muže, jak bylo doposud prezentováno, nýbrž ženy.

Čína propustila z vězení známého disidenta, má rakovinu jater

Čínský laureát Nobelovy ceny za mír a disident Liu Siao-po, jehož činy ocenila v minulosti i Česká republika, byl podmínečně propuštěn z vězení. Dne 25. května mu bylo diagnostikováno konečné stádium rakoviny jater. Jeho stav je velmi vážný. 

Mayová získala podporu pro svou vládu. Dohodla se s unionisty

Vyjednávání o vládě ve Velké Británii skončilo po dvou týdnech od parlamentních voleb úspěšně. Menšinovou konzervativní vládu britské premiérky Theresy Mayové podpoří severoirská Demokratická unionistická strana (DUP). Mezi hlavní témata patřily finanční podpora Severního Irska a brexit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies