VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace trati za miliardu nabrala zpoždění. Nyní jsou o krok blíž stavbě

Břeclavsko – Na trati mezi Břeclaví a Znojmem se mělo začít stavět už na přelomu loňského a letošního roku. Tak zněl předpoklad. Byl chybný.

15.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Nyní mají správci železnice v ruce alespoň schválené územní rozhodnutí. „Vydání stavebního povolení očekáváme příští rok v únoru. Začít stavět bychom chtěli o prázdninách roku 2016," sdělil v úterý mluvčí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Projekt se táhne. Jde o spoustu peněz. Náklady celé stavby se vyšplhají na téměř miliardu korun.

Na Břeclavsku se dotkne dvou úseků železniční trati mezi břeclavským Bořím lesem a Valticemi, a Mikulovem. „Úsek Boří les a Valtice projde kompletním kolejovým řešením, tedy revitalizací kolejového spodku i svršku a zabezpečovacího zařízení. V úseku Mikulov bude rekonstruováno pouze zabezpečovací zařízení," připomněl chystané změny Iliaš.

Správci železnice nyní předpokládají dokončení prací v příštích dvou letech. Pokud se projekt ještě někde nezadrhne.

Upadá význam

Jedním z hlavních cílů úprav je zkrácení jízdní doby. Na modernizovaných úsecích budou moci jet vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Na desítkách kilometrů trati na Znojmo však zůstanou staré koleje.

Nyní na cestách mezi Břeclaví a Znojmem vlaky prohrávají s autobusy i s individuální dopravou. „Spojů jezdí málo a jsou mezi nimi velké prodlevy," řekl nedávno jeden z občasných cestujících Jiří Sobotka. Jak dodal, v Břeclavi bydlel a pracoval, ve Znojmě měl rodiče. „Proto jsem mezi oběma městy cestoval často. Vlakem ale výjimečně, když jsem měl třeba auto v opravě," podotkl.

Svou skepsi k významu trati dali nedávno najevo jak správci železnic, tak ministerští úředníci. Nová vyhláška ji z tras celostátního významu přeřadila jen do kategorie regionálních tratí.

Navrhla to právě SŽDC. Úředníci rozhodnutí odůvodnili tak, že o úsek mezi Břeclaví a Znojmem není dostatečný zájem.

Pro celostátní kategorii musí splňovat kritéria v nákladní dopravě i v linkách dálkové osobní dopravy. „Jedná se o standardní revizi všech tratí v republice. V minulých dvaceti letech se situace významně změnila a klasifikace tratí neodpovídala jejich významu, proto bylo potřeba zařazení tratí aktualizovat," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že na plánovanou rekonstrukci změna vliv mít nebude.

Autor: Přemysl Spěvák, Martin Moštěk

15.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
6 8

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny
15 8

Babiš by měl sám opustit vládu. Dohnala ho minulost, říká Hamáček

V dubnu přišlo na silnicích o život 36 lidí, o jednoho méně než loni

Na českých silnicích zemřelo letos v dubnu 36 lidí, o jednoho méně než loni. Číslo vyrovnává tragickou bilanci z dubna před třemi roky, která byla nejnižší od roku 1990. Od začátku roku při dopravních nehodách v Česku zemřelo 124 lidí, což je o 19 méně než za první čtyři měsíce loňska. Vyplývá to z předběžných údajů policie.

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Za ohýnky a popíjení hrozí pokuty, varují strážníci před čarodějnicemi

Čarodějnické oslavy v noci ze 30. dubna na 1. května jsou z pohledu pražských strážníků rok co rok stejné. Stejně jako hasiči a zdravotničtí záchranáři zaznamenávají i příslušníci městské policie během filipojakubské noci požáry související s nedostatečným zabezpečením ohňů. Občas se objeví případy nahnutých či naříznutých májek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies