VYBERTE SI REGION

Na bytové domy lidé ve Vyškově reagují peticí

Slavkov u Brna - Široký prostor naproti slavkovskému koupališti až na jednu rozpadající se budovu bývalého statku zeje prázdnotou. To by se však na konci letošního roku mohlo začít měnit. Společnost SKR stav totiž připravuje stavbu nového bytového komplexu. Kaunicův dvůr má nabídnout až sto nových bytů. Někteří z obyvatel žijících v blízkosti pozemku se však proti stavbě ohrazují. Sepsali dokonce petici.

13.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Deník

„Podle projektu, který nám poskytl SKR stav, by na pozemku bývalého statku mělo vzniknout šestnáct menších bytových domů a do terénu částečně osazené garáže pro majitele bytů. Hlavně proti nim nyní protestují někteří z místních obyvatel. Takové množství aut podle nich neúměrně znečistí prostředí nadměrnými exhalacemi a vystaví je zvýšenému hluku," informoval vedoucí slavkovského odboru investic a rozvoje Petr Lokaj. Doplnil, že vedení města bude záležitost projednávat v nejbližších dnech.

Záměr o vystavění Kaunicova dvora je podle jednatele společnosti SKR stav Ivo Skřivánka starý asi dva roky. „Chtěli bychom začít stavět koncem tohoto nebo začátkem příštího roku. Předpokládáme, že práce potrvají jeden až dva roky," potvrdil jednatel.

Dodrželi půdorys

Z hlediska architektonického a urbanistického půjde podle jeho slov o docela výjimečný projekt. „Architektonická kancelář ve svých plánech přesně dodržela půdorys původního Kaunicova dvora a v rámci možností a limitů nově platného územního plánu respektovala historické řešení území. To znamená, že se snažila, aby výsledek navázal na původně historicky plánovaná stromořadí, a budovy přesně zapadly do historického rázu místa," upozornil Skřivánek.

Petice proti výstavbě Kaunicova dvora přišla na odbor rozvoje a výstavy před měsícem. Tehdy měla jednašedesát podpisů obyvatel z ulic Kaunicova, Pod Oborou, Příční a Jiráskova. Jako kontaktní osoby jsou na ní uvedené Jiřina Filipová a Ilona Hrbáčková. „S výstavbou prostě nesouhlasíme. Vše, co je třeba vědět, je uvedené v petici," sdělil pouze syn Filipové Radek Filip.

V petici stojí, že podepsaní lidé nesouhlasí s výstavbou kvůli sníženému komfortu bydlení, čímž míní především znečištění prostředí a nadměrný hluk. Problém spočívá v počtu aut, který se podle autorů petice zvyšuje v letním období až na šest set, neboť v lokalitě svá auta nechávají také návštěvníci blízkého koupaliště. Další auta, která by v místě parkovala kvůli novému bydlení, by údajně lokalitu už neúnosně zatížila.

Na problematiku parkování má však zástupce stavebníků jiný názor. „Díky nově vybudovaným parkovacím stáním a dopravnímu značení se situace naopak napraví. Nyní v místě přes léto stávají auta bez ladu a skladu a vypadá to skoro jako vrakoviště. Naše plány to můžou změnit," argumentoval Skřivánek.

Podle něj tak chybí reálný důvod k nesouhlasu s výstavbou. „Projektanti se při tvorbě návrhů striktně drželi nového územního plánu a obdrželi souhlas od veškerých orgánů státní správy," argumentoval Skřivánek.

Kvůli různým stížnostem už navíc firma v plánu udělala některé úpravy. „Například podle původního plánu měl být výjezd z parkovacích míst naproti domu, který vlastní Jiřina Filipová, jedna z autorek petice. Na popud jejího syna jsme však umístění výjezdu změnili," připomněl Skřivánek.

Jednatel stavební firmy, která byla mimo jiné dodavatelem dočasně uzavřené expozice Napoleon-Austerlitz slavkovského zámku, zároveň poznamenal, že bytové domy budou dvoupodlažní a nepřevýší okolní zástavbu. „Spíš než o bytovky se bude jednat o vila-domy. Kromě parkovacích míst bude součástí objektu také nová alej, vsakovací jezírko a nové zelené plochy," doplnil Skřivánek.

Počet bytových jednotek budou stavebníci upravovat podle poptávky zájemců po velikostech bytů. „Pokud klient bude chtít byt větší, lze například dva stávající byty propojit. Proto se jejich konečný počet může pohybovat mezi osmdesáti až stem," upřesnil Skřivánek.

Autor: Adam Hrbáč

13.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies