Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na mostech Vyškovska hrozí kvůli náklaďákům i vážné nehody

Vyškovsko – Hned čtyři silniční mosty na Vyškovsku jsou v havarijním stavu. Těžká nákladní auta na ně správně vůbec nemají vjíždět, jejich řidiči však nemají kudy mosty objet. A tak se jejich stav neustále zhoršuje a hrozí vážné nehody.

8.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Jeden z rizikových mostů je v Nesovicích, další pak na silnicích druhých tříd. A řidiči nákladních aut, kteří by chtěli respektovat zákazové značky, úseky nemají kudy bezpečně objet. „Desítky naložených kamionů o hmotnosti i kolem čtyřiceti tun tak denně projíždějí Nesovicemi," uvedla mluvčí vyškovských policistů Iva Šebková.

Most je v těsné blízkosti nejfrekventovanější křižovatky mezinárodní silnice I/50. „Má výhradní zatížitelnost devatenáct tun, což v praxi znamená, že přes most nemůže projet žádné těžší auto. To se však nedodržuje a most je den ode dne v horším technickém stavu, což může skončit vážnou dopravní nehodou," upozornila na vážné riziko Šebková.

To potvrzuje i starosta Nesovic Vítězslav Reška. „Silničáři sice mají stavební povlení na opravu mostu, ale nemají peníze. Místo toho tam státní úředníci nechali vztyčit spoustu značek, které řidiče jen odvádí od řízení," postěžoval si starosta.

Řidiči kamionů přes most jezdí i přes zákazy, protože objízdná trasa prakticky neexistuje. „Až most spadne a stane se neštěstí, bude už pozdě. Úředníci by měli co nejdříve zajistit taková opatření, aby se přes daný úsek dalo bez problémů jezdit i s plně naloženým kamionem," uzavřel Reška.

Stejně nepříjemné překvapení čeká i na řidiče nákladních aut, která směřují z Vyškova směrem do Bučovic nebo do Nesovic, aby pak dál pokračovaly po hlavním tahu do Brna nebo opačným směrem do Uherského Hradiště. V Bohdalicích se totiž z dopravního značení dozvědí, že nemůžou jet dál ani po jedné ani po druhé silnici druhé třídy. Na obou je totiž kvůli havarijnímu stavu dalších tří mostků zakázaný vjezd autům přes sedmnáct tun.

Jeden most se nachází před Kojátkami, další jsou v Nesovicích a Kozlanech. Řidiči tak musí úsek objet po silnici třetí třídy přes Komořany a Letovice. Objízdná trasa je přitom dlouhá několik desítek kilometrů.

Na most u Kojátek už silničáři připravují. „Už od roku 2009 je tam instalované mostní provizorium. Kromě opravy mostů chystáme také napřímení trasy. V současné době řešíme dohody se zhruba devadesáti majiteli pozemků. S velkou většinou už jsme se ale dohodli," řekl vedoucí vyškovské oblasti krajské Správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.

Ostatní teď řeší právní oddělení. „Opravy tak začnou nejdřív za dva roky, a to je ještě optimistický odhad. Všechno závisí na tom, jak rychle se dohodneme s majiteli. Oprava hlavní křižovatky spolu s mostem na hlavním tahu v Nesovicích závisí na Ředitelství silnic a dálnic. Mohli by snad začít příští rok," podotkl Gardelka.

Ani policejní kontroly v tomto místě nic neřeší. „Policisté musí nákladní auta z dané trasy odklánět a směřovat je na objízdné trasy po nevhodných a nevyhovujících silnicích třetích tříd. Ani ty nejsou na takovou zátěž stavěné a tak je výsledkem poškozování povrchu a krajnic. V některých případech ani alternativní objízdná trasa neexistuje," podotkla mluvčí Šebková.

Dodala, že pokud by řidiči nákladních aut pokyny policie na místě nerespektovali, hrozí jim za porušení zákazu vjezdu na most pokuta až dva tisíce korun. Silnice poblíž mostů by navíc policisté museli vzhledem k frekventovanosti nákladní opravy kontrolovat nepřetržitě.

Autor: Martin Zavřel

8.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Setkání k zahájení senátní a komunální kampaně hnutí ANO za účasti předsedy hnutí Andreje Babiše a pražských kandidátů do zastupitelstva a Senátu proběhlo 1. září v Praze.
10

Kandidátky ANO: mandát nebude obhajovat třetina poslanců

Slovenská policie odevzdala nalezenou hotovost do Státní pokladny a její původ prověřuje.

Zapomnětlivý úředník s 300 tisíci eur přišel o funkci

Zástupce šéfa protokolu Hradu Kruliš po nehodě v supersportu nastoupil do práce

Zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš po vážné nehodě z konce května nastoupil zpět do práce. Z nehody policejního auta, ve kterém cestoval a při které utrpěl zlomeninu dvou obratlů, vyvázl bez následku. Kruliš to dnes řekl novinářům po tiskové konferenci Ivany Zemanové k opětovné kandidatuře Zemana na prezidenta, na kterou ji doprovázel. Odmítl, že by policejní automobil řídil, jak se spekulovalo.

Německo: Větší než malé množství otrávených vajec, 28 milionů v Dolním Sasku

Aféra s vejci obsahujícími jedovatou látku fipronil ani zdaleka nekončí. Deník Neue Osnabrücker Zeitung (NOZ) píše, že jen v Dolním Sasku bylo distribuováno 28,1 milionu jedovatých vajíček. Původní zjištění na začátku aféry hovořila o deseti milionech kontaminovaných vajec v celé Spolkové republice.

Zákon o kontrole veřejných financí Senát odmítl drtivou většinou

Senát drtivou většinou odmítl nový zákon o řízení a kontrole veřejných financí, který měl podle vlády zjednodušit a harmonizovat kontroly ve veřejné správě. Podle senátorů by ale v praxi znamenal jen více byrokracie, a nikoliv efektivnější kontrolu. Normu tak bude muset znovu projednat Sněmovna, která může veto horní komory přehlasovat.

AKTUALIZOVÁNO

Prezident Zeman může obhajovat svůj post. Má více než 50 tisíc podpisů

Prezident Miloš Zeman má více než 59 tisíc podpisů pod petičními archy a může tak znovuobhajovat post hlavy státu. Předseda Zemanovy blízké Strany práv občanů Jan Veleba již minulý týden potvrdil, že hranice potřebných 50 tisíc podpisů byla překročena. Jeho žena prohlásila, že je na něho hrdá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení