VYBERTE SI REGION

Na řidiče autobusu chtěl jít s vidlemi. Kvůli zpoždění

Vyškovsko - Naštvaní cestující, bezradní řidiči. To je podle některých výsledek nečinnosti dopravce, který neinformoval cestující o opravách silnice v Lažánkách na Blanensku. Dochází totiž ke zpoždění autobusů na trase Blansko - Vyškov, kvůli kterým lidé nestíhají další spoje nebo chodí pozdě do práce.

7.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

„Kvůli opravám je přes Lažánky omezený provoz. Po trase jsou umístěné hned tři semafory, na kterých jsou tří a půlminutové intervaly. Mám změřené, že jen kvůli těmto komplikacím se v obci zdržím sedm až osmnáct minut. Pokud ještě musím v Blansku čekat na přípoj, můžou se z několikaminutového zpoždění vyklubat i desítky minut," popsal jeden z řidičů, který po trase spoje číslo 167 jezdí, Jiří Antl.

O jeho slovech se přesvědčila i sama redaktorka Vyškovského deníku Rovnost. Na jeden ze spojů čekala v minulých dnech hned pětadvacet minut.

Ostřejší slova

Zpoždění zaregistrovala také Pavlína Bohdálková z Blanska. „Několikrát už jsem spojem na Vyškov jela. Téměř vždy jsme měli zpoždění. Chápu to, vím, jak to v Lažánkách vypadá, ale příjemné to rozhodně není. Navíc lidé, kteří bydlí dál po trase, o opravě ani nic neví. Takže jsou potom rozzlobení na řidiče, že jede pozdě. Už jsem párkrát jejich ostřejší výměny názorů slyšela," zmínila cestující.

Antl se podle svých slov snažil ze začátku lidem vysvětlit, co za jeho zpožděním stojí. „Upozorňoval jsem je na to, že budeme přijíždět později. Přesto nadávají, a říkají, že se máme naučit jezdit. Pro mě je to urážka, za volantem v autobuse sedím celý život. Podle mě je chyba hlavně na straně Kordisu. Neinformoval cestující, kteří trasu využívají. Volal jsem jim proto, a upozornil je, že se v Lažánkách kompletně opravuje silnice a že kvůli tomu dochází k nárůstu zpoždění. Řekli, že se na věc podívají, ale stejně nic neudělali," kroutil hlavou řidič.

Nečinnost pak podle jeho slov odnáší právě oni, zaměstnanci společnosti. „Střety už se vyhrocují, jednomu kolegovi dokonce někdo vyhrožoval, že na něj přijde s vidlemi. Dochází k tomu přitom zcela zbytečně. Kdyby Kordis informoval na zastávkách, že mají lidé počítat se zpožděním nebo zavedl výlukový jízdní řád, myslím, že by se s tím většina cestujících spokojila," domnívá se Antl.

Přestože mají šoféři linky reálné zkušenosti, autobusový dopravce Kordis situaci za vážnou nepovažuje. Stížnosti cestujících totiž chybí. „O opravě silnic v lokalitě jsme informovaní. Zatím jsme však od cestujících nezaznamenali žádné připomínky a ani nemáme hlášené ujíždění návazných spojů. Pokud mají cestující podobné poznatky, pak je nutné, aby se obraceli na náš oficiální email," podotkl zástupce ředitele společnosti Kordis Květoslav Havlík.

Výluka nepomůže

Zpoždění v délce pěti až deseti minut navíc nepovažuje za kritický problém. „Na taková jsou přestupní časy přizpůsobené a cestující své spoje do hlavních přestupních směrů stíhají. Proto ani není třeba zavádět na této trase výlukové jízdní řády," zdůraznil.

Z hlediska informování cestujících je prý ale společnost ve velmi těžké pozici. „Pokud bychom měli k dispozici přesné informace, kdy práce skončí a jakým způsobem budou dělané, rádi s nimi cestující seznámíme. Bohužel u prakticky všech stavebních prací nejsou konkrétní termíny dostupné a často je neznají ani samotné stavební firmy. O ukončeních nebo prodlouženích se dozvídáme až těsně před změnou," pokrčil rameny. Práce v Lažánkách mají skončit do konce listopadu.

Stále je však přesvědčený, že zpoždění se pohybuje v tolerovatelných mezích. „Výjimečné delší zpoždění v řádech desítek minut by nevyřešil ani výlukový jízdní řád. Domnívám se, že většina cestujících chápe, že silnice je nutné opravit a že ani řidiči, ani naše společnost nemůžou práce nebo dobu jízdy urychlit. Pokud některému cestujícímu náhodně nevychází možnost přestupu nebo chodí pozdě do zaměstnání, pak by měl zvážit využití dřívějšího spoje. Jiné řešení v současné situaci není možné," uzavřel zástupce.

Autor: Alena Grycová

7.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies