VYBERTE SI REGION

Na silnici z Blanska do Lipůvky to klouže. I za sucha

Blanensko /INFOGRAFIKA/ - Silniční úsek mezi Blanskem a Šebrovem je ročně svědkem desítek nehod. Může za to neopatrnost řidičů a částečně i špatný povrch.

28.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Charvát

Šest mrtvých, dvaadvacet těžce zraněných. Škoda za více než třiadvacet a půl milionu korun. Ve srovnání s předloňským rokem šetřili policisté loni na Blanensku méně dopravních nehod. Ubylo i těžkých zranění. Na druhou stranu přibylo řidičů, kteří způsobili dopravní nehodu pod vlivem alkoholu. Redakce Blanenského deníku Rovnost vybrala společně s policisty několik míst v regionu, kde se nejčastěji bourá.

Škola smyku

Jedním z nich je bezmála šestikilometrový úsek mezi Blanskem a Šebrovem. Loni tam policisté vyjížděli k devětadvaceti nehodám. Dost z nich mělo stejný průběh. Řidiči jeli na mokré silnici příliš rychle, dostali smyk a havarovali. Sedm takových nehod se stalo za jeden zářijový týden. „Pod Šebrovem a v blízkosti odbočky na Olomučany je několik zatáček, kde se za mokra a při namrzlé silnici stávají nehody pravidelně. Řidiči tudy jedou většinou příliš rychle," uvedla policejní mluvčí Iva Šebková.

Ta zároveň upozornila, že na podzim policisté požádali na základě častých nehod odborníky o změření protismykových vlastností povrchu této silnice. A výsledky byly šokující. „Asi sedmdesát procent pět a půl kilometru dlouhého úseku cesty je v havarijním stavu. Problém není jen s vlastnostmi povrchu, ale i malým poloměrem zatáček. Právě v nich je situace nejhorší, především po dešti. Ale při vyšších rychlostech tam hrozí řidičům smyk kdykoli," upozornil tehdy Leoš Nekula ze společnosti Měření PVV.

Blanensko: silniční úseky, kde se často bourá.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Nekula vypracoval studii, která pro obnovu protismykových vlastností cesty doporučuje pokládku emulzního mikrokoberce. Policie s tímto návrhem seznámila správce silnice. Podle Miloše Bažanta, vedoucího Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje pro oblast Blansko, nebude položení mikrokoberce jednoduchou záležitostí. „Jedná se o pětikilometrový úsek, takže se bavíme zhruba o osmi milionech korun. Zkusíme se domluvit se zástupci Jihomoravského kraje, který je vlastníkem cesty. Jedním z řešení je obnova povrchu jen na některých úsecích," uvedl před časem Bažant.

Smrt v zatáčce

Daleko tragičtější následky mívají dopravní nehody na hlavním tahu v regionu. Silnici I/43 z Brna do Svitav. Velmi zrádný je úsek mezi Bořitovem a benzínkou v Krhově. Konkrétně levotočivá zatáčka na horizontu ve stoupání od Krhova před Bořitovem. Tam loni v září zemřel při dopravní nehodě spolujezdec. „Silnice I/43 je na mnoha místech velmi úzká. Chybí odbočovací pruhy. Na některých místech se sice omezila rychlost a udělalo nové vodorovné značení. U odboček na vedlejší cesty zase přibyly pásy asfaltu s protiskluzovými vlastnostmi, ale to samozřejmě nestačí," dodala Šebková.

V minulosti umírali lidé při dopravních nehodách na křižovatce I/43 a odbočky na Boskovice. Nehod po omezení rychlosti sice ubylo, ale stále tudy jezdí dost řidičů jako závodníci. „Sedmdesátka je tady podle mě dostačující rychlost. Jde o to, jestli ji budou řidiči dodržovat, nebo ne. I tak mám z této křižovatky velký respekt," řekl muž z Letovicka, jehož dva příbuzní na tomto místě při dopravní nehodě v minulosti zemřeli. Nepřál si zveřejnit své jméno.

Autor: Jan Charvát

28.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Czexit na pořadu dne není, ale reforma unie je nutná

V Americe vládne populista Donald Trump, v Koblenci se scházejí nacionalisté kolem Marine Le Penové či Geerta Wilderse a britská premiérka Theresa Mayová zavelela k nekompromisnímu odchodu z EU.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies