VYBERTE SI REGION

Napoleon u Slavkova opět zvítězil

Slavkov u Brna /FOTOGALERIE/ - Do doby před 206 lety se na tento víkend vrátilo slavkovské bojiště. Pro připomenutí dávného Napoleonova triumfu se tentokrát sešlo devět stovek vojáků, aby předvedli, jak jedna z nejkrvavějších bitev v okolí Brna vypadala.

3.12.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
23 fotografií
Rekonstrukci bitvy tří armád u Slavkova sledovalo přes osm tisíc diváků.

Rekonstrukci bitvy tří armád u Slavkova sledovalo přes osm tisíc diváků.Foto: DENÍK/Attila Racek

Před druhou hodinou odpoledne je na bitevním poli ještě relativně klid. Ruší jej jen tisíce proudících diváků, kteří chtějí zhlédnout každoroční atrakci. Do doby před více než dvěma sty lety se vrací i počasí. Po loňském sněhu totiž není ani památky a stejně jako opravdové vojáky tří armád čeká jejich nástupce řež v bahně.

Tentokrát se nadšenci zaměřují na klíčovou operaci nazvanou později Lví skok.

Krátce po druhé hodině padá první výstřel. Vojska zahajují manévry a brzy už na zemi leží i první mrtví. Dílčí úspěchy mají obě strany, postupně se však bůh války Mars přiklání na stranu Napoleonových Francouzů a naopak Rusům a Rakušanům nepřeje. Velkou roli hraje i Napoleonovo dělostřelectvo.

Ani poslední ruský útok na výsledku boje nic nezmění. Napoleonovo vojsko nastupuje na bodákovou zteč a dotvrzuje svoje vítězství.

Poté už bitva končí, vojska se staví do šiku a odcházejí. S nimi i přes osm tisíc návštěvníků, kteří vydrželi sledovat půl druhé hodiny dlouho bitvu i ve velké zimě.

Autor: Petr Jeřábek

3.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies