VYBERTE SI REGION

Nechtějí prodat. Obchvaty Slatiny a Tuřan brzdí výkupy pozemků

Brno - Slatinou a Tuřany denně projede několik tisíc aut. I když obě městské části nutně potřebují obchvat, majitelé pozemků, přes které silnice mají vést, je nechtějí městu prodat.

9.3.2014
SDÍLEJ:

S plánovaným obchvatem Slatiny souhlasí odborníci na životní prostředí krajského úřadu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Hluk a dlouhé kolony aut denně otravují životy lidem v brněnské Slatině a Tuřanech. Plánovaných obchvatů se ale obyvatelé těchto dvou městských částí nedočkají ani letos. Už loni měla přitom začít stavba silnice ve Slatině. Jednání mezi radnicemi a vlastníky pozemků se ale zaseklo na mrtvém bodě.

Od loňského února, kdy stavbu slatinského obchvatu posvětilo ministerstvo životního prostředí, nezaznamenala radnice prakticky žádný posun. „Stále nejsou vykoupené pozemky. Majitelé je buď nechtějí prodat, nebo naopak chtějí, ale jejich podmínky jsou pro nás nepřijatelné," uvedl starosta Slatiny Jiří Ides.

Problém je o to složitější, že obchvat prochází třemi katastry Slatinou, Šlapanicemi a Podolím.

Vedení městské části si dlouho stěžuje, že situace v Krejčího, Matlachově a Šlapanické ulici, kde se denně tvoří dlouhé kolony, není únosná. To si myslí i mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb. „Zmíněné ulice rozhodně nejsou na takovýto nápor stavěné," podotkl.

Plánovaný obchvat za sedmaosmdesát milionů má začínat u kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici a vést obloukem okolo Slatiny až do místa, kde se dalším objezdem napojí na Šlapanickou ulici.

Obchvat by přivítali i místní. „Životní úroveň ve Slatině se postupně snižuje. Je tu víc hluku, víc smogu, chodci dlouho čekají na přechodech. Navíc přejití silnice je mnohdy adrenalinový zážitek. Již několikrát jsem byl svědkem, kdy auto srazilo chodce," řekl například Jaroslav Rozumek.

Starosta Ides je už smířený s tím, že stavět se v nejbližší době nezačne. „Byli bychom samozřejmě moc rádi, avšak letos, a nejspíš ani příští rok zřejmě stavba obchvatu nebude možná," dodal zklamaně starosta.

S prakticky totožnými problémy se potýkají i v nedalekých Tuřanech. „Je sice uzavřená dohoda mezi městem a krajem, ale vše se zaseklo na výkupu pozemků. Majitelé mají přehnané nároky," sdělil starosta Aleš Jakubec.

Ani v Tuřanech tak nevědí, kdy se silničáři pustí do práce. Přes centrum městské části denně projede okolo sedmi a půl tisíce aut, což je podle Jakubce dlouhodobě neudržitelné.

Místní obchvat, jehož cena se má vyšplhat až ke sto třiceti milionům korun, povede od Kaštanové ulice u mostu s dálnicí D1. Podél jejího náspu bude pokračovat přes Vinohradskou ulici a železniční koleje. Vyústí v průmyslové zóně ve Slatině.

Vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje Rostislav Sno-vický nedokáže zatím ter-mín zahájení stavby odhadnout. „Jihomoravský kraj má každopádně obě akce zařazené do plánovacího období 20142020," upřesnil.

Obchvaty by přivítal i Dopravní podnik města Brna. „Doprava se sice v této oblasti ustálila, nicméně obchvaty by městské hromadné dopravě průjezd samozřejmě velmi usnadnily," potvrdila mluvčí Linda Hailichová.

MIROSLAV VOZDECKÝ, PETR JEŘÁBEK

Autor: Redakce

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies