VYBERTE SI REGION

Nejbezpečnější řešení? Chtějí závory pro rizikový železniční přejezd

Velké Pavlovice – Jako jeden z nejrizikovějších železničních přejezdů označila Drážní inspekce křížení tratě a silnice ve Velkých Pavlovicích ve směru na Bořetice. Stejně jako pro Strážnici na Hodonínsku tam navrhuje namontování závor. V místě už funguje světelné zařízení, přesto se Velké Pavlovice opakovaně staly místem střetů.

21.8.2016
SDÍLEJ:

Nehoda na železničním přejezdu ve Velkých Pavlovicích na Břeclavsku z roku 2015. Zranilo se celkem osm lidí.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Správa železniční dopravní cesty vybavení závorami potvrdila, s otazníkem nadále zůstává termín. „Velké Pavlovice jsou v dlouhodobém plánu," sdělil mluvčí správy Marek Illiaš.

Z letošních statistik ale vyplývá, že nejvíce smrtelných nehod se stalo právě na přejezdech se závorami. V celé republice na nich letos zemřelo dvanáct lidí. Pro srovnání: na přejezdech bez závor zahynulo devět a v místech pouze s výstražnými kříži pět lidí.

Například obyvatelka města Ilona Kynická však hledala důvody ke srážkám ve Velkých Pavlovicích marně. „Žiju tady padesát let, nehody se stávají až v poslední době. Dřív si lidé dávali pozor. Jestli je to nynější uspěchaností… Nevím. Pro mě je přejezd přehledný a široký. Nikdy jsem tam neměla problém, a to tudy jezdím často. Syn dokonce denně," reagovala Kynická.

Naopak velkopavlovický místostarosta Petr Hasil pokládá závory za potřebné. V minulosti snahy směřovaly například k umístění světelných bodů – takzvaných světelných závor –, které jsou zabudované v silnici. Návrh nakonec padl kvůli zamítnutí dotace. „Přejezd přehledný není. Směrem od Bořetic vůbec a když za slunného počasí jede od Zaječí vlak, světla nejsou vidět. Jednání se správci v plánu nejsou, ale zkusíme je vyvolat, ať s tím něco uděláme," sdělil Hasil.

Rozchází se také názory inspektorů a správců železnice. „Závory dlouhodobě vychází jako nejbezpečnější řešení," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Marek Illiaš za správce železnice ale tvrdí, že nejvyšším stupněm zabezpečení jsou světla. „Závory jsou už jen pomocný prvek," poznamenal Illiaš. Že vážná kolize hrozí i přes závory, ukázal na jaře mezi Valticemi 
a Břeclaví řidič nákladního auta. Zůstal stát mezi nimi 
a před přijíždějícím vlakem musel zábrany prorazit. Ve vlaku tehdy jelo padesát cestujících, hazardující řidič skončil před soudem.

Autor: Lukáš Ivánek

21.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
16 22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Czexit na pořadu dne není, ale reforma unie je nutná

V Americe vládne populista Donald Trump, v Koblenci se scházejí nacionalisté kolem Marine Le Penové či Geerta Wilderse a britská premiérka Theresa Mayová zavelela k nekompromisnímu odchodu z EU.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

NKÚ: Dotace přes 9 miliard výrazně nezlepšily stav přírody v Česku

Praha - Dotace na ochranu přírody za 9,4 miliardy korun v letech 2013 až 2015 výrazně nezlepšily stav přírody v Česku. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky dnes sdělila mluvčí úřadu Olga Málková. Ministerstvo životního prostředí (MŽP), které peníze z evropských fondů a státního rozpočtu rozdělovalo, podle kontrolorů nedokázalo vyhodnotit účelnost a přínos dotovaných projektů. Vyjádření ministerstva zjišťujeme.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies