Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejbezpečnější řešení? Chtějí závory pro rizikový železniční přejezd

Velké Pavlovice – Jako jeden z nejrizikovějších železničních přejezdů označila Drážní inspekce křížení tratě a silnice ve Velkých Pavlovicích ve směru na Bořetice. Stejně jako pro Strážnici na Hodonínsku tam navrhuje namontování závor. V místě už funguje světelné zařízení, přesto se Velké Pavlovice opakovaně staly místem střetů.

21.8.2016
SDÍLEJ:

Nehoda na železničním přejezdu ve Velkých Pavlovicích na Břeclavsku z roku 2015. Zranilo se celkem osm lidí.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Správa železniční dopravní cesty vybavení závorami potvrdila, s otazníkem nadále zůstává termín. „Velké Pavlovice jsou v dlouhodobém plánu," sdělil mluvčí správy Marek Illiaš.

Z letošních statistik ale vyplývá, že nejvíce smrtelných nehod se stalo právě na přejezdech se závorami. V celé republice na nich letos zemřelo dvanáct lidí. Pro srovnání: na přejezdech bez závor zahynulo devět a v místech pouze s výstražnými kříži pět lidí.

Například obyvatelka města Ilona Kynická však hledala důvody ke srážkám ve Velkých Pavlovicích marně. „Žiju tady padesát let, nehody se stávají až v poslední době. Dřív si lidé dávali pozor. Jestli je to nynější uspěchaností… Nevím. Pro mě je přejezd přehledný a široký. Nikdy jsem tam neměla problém, a to tudy jezdím často. Syn dokonce denně," reagovala Kynická.

Naopak velkopavlovický místostarosta Petr Hasil pokládá závory za potřebné. V minulosti snahy směřovaly například k umístění světelných bodů – takzvaných světelných závor –, které jsou zabudované v silnici. Návrh nakonec padl kvůli zamítnutí dotace. „Přejezd přehledný není. Směrem od Bořetic vůbec a když za slunného počasí jede od Zaječí vlak, světla nejsou vidět. Jednání se správci v plánu nejsou, ale zkusíme je vyvolat, ať s tím něco uděláme," sdělil Hasil.

Rozchází se také názory inspektorů a správců železnice. „Závory dlouhodobě vychází jako nejbezpečnější řešení," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Marek Illiaš za správce železnice ale tvrdí, že nejvyšším stupněm zabezpečení jsou světla. „Závory jsou už jen pomocný prvek," poznamenal Illiaš. Že vážná kolize hrozí i přes závory, ukázal na jaře mezi Valticemi 
a Břeclaví řidič nákladního auta. Zůstal stát mezi nimi 
a před přijíždějícím vlakem musel zábrany prorazit. Ve vlaku tehdy jelo padesát cestujících, hazardující řidič skončil před soudem.

Autor: Lukáš Ivánek

21.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Mladík zůstal tři dny uvězněn v jeskyni. Zamkli ho tam jeho kolegové

Silné zemětřesení v Mexiku.
11

V Mexiku se rozezněly sirény. Udeřilo další zemětřesení o síle 6,2 stupně

Smržice řeší, kde budou k dostání rajčata ze skleníku. A zda nepřibude další

Již brzy ve Smržicích vysadí první rajčata v chystaném velkokapacitním skleníku, brzy se tak také zvýší počet volných pracovních míst na Prostějovsku. Zároveň by se také obyvatelé k cherry rajčatům, která ve skleníku u Smržic bude pěstovat firma Agro Haná, měli dostat.

Boj s časem: Přehrada v Portoriku začíná selhávat. Úřady evakuují 70 tisíc lidí

/VIDEO/ Portoriko dál kvůli hurikánu Maria sužují ničivé záplavy. K nim se teď přidalo i varování od národní meteorologické služby, která varuje před protržením přehrady na portorické řece Guajataca. Voda se už valí přes poškozenou hráz a vytvořila si koryto.  V noci tak začala evakuace 70 tisíc lidí.

AKTUALIZOVÁNO

V Severní Koreji se opět otřásla země. Čína hovoří o dalším jaderném testu

Zemětřesení o síle 3,4 stupně Richterovy škály bylo zaznamenáno v Severní Koreji. Informovaly o tom čínské úřady. Podle serveru BBC s odkazem na čínské seismology k němu došlo v blízkosti místa, kde Severokorejci testují jaderné střely. Jihokorejští seismologové se však přiklánějí k přírodnímu původu.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení