VYBERTE SI REGION

Nejbezpečnější řešení? Chtějí závory pro rizikový železniční přejezd

Velké Pavlovice – Jako jeden z nejrizikovějších železničních přejezdů označila Drážní inspekce křížení tratě a silnice ve Velkých Pavlovicích ve směru na Bořetice. Stejně jako pro Strážnici na Hodonínsku tam navrhuje namontování závor. V místě už funguje světelné zařízení, přesto se Velké Pavlovice opakovaně staly místem střetů.

21.8.2016
SDÍLEJ:

Nehoda na železničním přejezdu ve Velkých Pavlovicích na Břeclavsku z roku 2015. Zranilo se celkem osm lidí.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Správa železniční dopravní cesty vybavení závorami potvrdila, s otazníkem nadále zůstává termín. „Velké Pavlovice jsou v dlouhodobém plánu," sdělil mluvčí správy Marek Illiaš.

Z letošních statistik ale vyplývá, že nejvíce smrtelných nehod se stalo právě na přejezdech se závorami. V celé republice na nich letos zemřelo dvanáct lidí. Pro srovnání: na přejezdech bez závor zahynulo devět a v místech pouze s výstražnými kříži pět lidí.

Například obyvatelka města Ilona Kynická však hledala důvody ke srážkám ve Velkých Pavlovicích marně. „Žiju tady padesát let, nehody se stávají až v poslední době. Dřív si lidé dávali pozor. Jestli je to nynější uspěchaností… Nevím. Pro mě je přejezd přehledný a široký. Nikdy jsem tam neměla problém, a to tudy jezdím často. Syn dokonce denně," reagovala Kynická.

Naopak velkopavlovický místostarosta Petr Hasil pokládá závory za potřebné. V minulosti snahy směřovaly například k umístění světelných bodů – takzvaných světelných závor –, které jsou zabudované v silnici. Návrh nakonec padl kvůli zamítnutí dotace. „Přejezd přehledný není. Směrem od Bořetic vůbec a když za slunného počasí jede od Zaječí vlak, světla nejsou vidět. Jednání se správci v plánu nejsou, ale zkusíme je vyvolat, ať s tím něco uděláme," sdělil Hasil.

Rozchází se také názory inspektorů a správců železnice. „Závory dlouhodobě vychází jako nejbezpečnější řešení," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Marek Illiaš za správce železnice ale tvrdí, že nejvyšším stupněm zabezpečení jsou světla. „Závory jsou už jen pomocný prvek," poznamenal Illiaš. Že vážná kolize hrozí i přes závory, ukázal na jaře mezi Valticemi 
a Břeclaví řidič nákladního auta. Zůstal stát mezi nimi 
a před přijíždějícím vlakem musel zábrany prorazit. Ve vlaku tehdy jelo padesát cestujících, hazardující řidič skončil před soudem.

Autor: Lukáš Ivánek

21.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies