VYBERTE SI REGION

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok. Kratší soupravy budou jezdit častěji

Brno - Stále dlouhé, ale o dost kratší než původně. Tak vypadá budoucnost velkokapacitních tramvajových souprav na brněnské lince číslo jedna. Dopravní podnik už začal se zkouškami soupravy jedné kloubové a jedné nekloubové tramvaje Vario. Ta má nahradit stávající soupravy dvou kloubových tramvají, které jsou zatím s délkou přes pětačtyřicet metrů nejdelší tramvají v České republice.

16.10.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
1 fotografii
Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok.

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Novinka je zatím na lince jedna osamocená. „Jezdí pouze jedna ve zkušebním provozu. Další postup ale bude velmi rychlý. V zimě můžeme zprovoznit až třináct takových souprav," sdělila mluvčí podniku Linda Hailichová.

Původně dopravní podnik plánoval, že na lince číslo jedna budou jezdit jen téměř padesátimetrové soupravy s kapacitou 280 míst. „Nové řešení ale umožní rychlejší obsazení části spojů linky velkými soupravami. V budoucnu bude každý druhý spoj na lince velkokapacitní. Za tři až čtyři roky pak budou všechny takové," nastínila plány Hailichová.

Dodala, že podnik se zaměřil na linku jedna, protože ji cestující využívají nejčastěji. „Týká se to především úseku v centru a do Řečkovic. Ve směru do Bystrce zase chceme nabídnout cestujícím větší komfort v podobě vyššího počtu míst k sezení. Je tam totiž dlouhá jízdní doba," řekla mluvčí.

Jenže právě lidé z Řečkovic nejsou moc nadšení. Nové spojení totiž místo původní kapacity 280 míst nabídne jen 256 míst. „Líbil se mi nápad, aby na jedničce jezdily jen spojené dvě kloubové tramvaje. Ve špičce je pak znát každé místo. Snad trochu pomůže, že bude delších tramvají jezdit víc," podotkl Adam Řezník.

Místostarosta Řečkovic Ladislav Filipi si také přínosem změny není jistý. „Je pravda, že tato nejstarší tramvajová linka v Brně je také jednou z nejvytíženějších. Víc tramvají se na trať už nevejde. Snížení kapacity souprav tak určitě není žádoucí," uvedl Filipi. Dodal ale, že důvody dopravního podniku nezná, a proto se nemůže víc vyjadřovat.

Nejrychlejší cesta

Podle mluvčí Hailichové ale výhody převažují nad nevýhodami. „Velkokapacitních souprav jezdí maximálně šest. Zbytek, tedy většina, jsou standardní spřažené dvě tramvaje T3. A právě v nich mají lidé největší problémy. Proto považujeme tuto rychlejší cestu pro zvýšení kapacity linky jedna za příznivější," řekla Hailichová.

Definitivní konec unikátní soupravy dvou kloubových tramvají má přijít pravděpodobně příští rok. „Spojení kloubových tramvají ale bude samozřejmě i nadále technicky možné," ujistila Hailichová.

Autor: Petr Jeřábek

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies