VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok. Kratší soupravy budou jezdit častěji

Brno - Stále dlouhé, ale o dost kratší než původně. Tak vypadá budoucnost velkokapacitních tramvajových souprav na brněnské lince číslo jedna. Dopravní podnik už začal se zkouškami soupravy jedné kloubové a jedné nekloubové tramvaje Vario. Ta má nahradit stávající soupravy dvou kloubových tramvají, které jsou zatím s délkou přes pětačtyřicet metrů nejdelší tramvají v České republice.

16.10.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
1 fotografii

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Novinka je zatím na lince jedna osamocená. „Jezdí pouze jedna ve zkušebním provozu. Další postup ale bude velmi rychlý. V zimě můžeme zprovoznit až třináct takových souprav," sdělila mluvčí podniku Linda Hailichová.

Původně dopravní podnik plánoval, že na lince číslo jedna budou jezdit jen téměř padesátimetrové soupravy s kapacitou 280 míst. „Nové řešení ale umožní rychlejší obsazení části spojů linky velkými soupravami. V budoucnu bude každý druhý spoj na lince velkokapacitní. Za tři až čtyři roky pak budou všechny takové," nastínila plány Hailichová.

Dodala, že podnik se zaměřil na linku jedna, protože ji cestující využívají nejčastěji. „Týká se to především úseku v centru a do Řečkovic. Ve směru do Bystrce zase chceme nabídnout cestujícím větší komfort v podobě vyššího počtu míst k sezení. Je tam totiž dlouhá jízdní doba," řekla mluvčí.

Jenže právě lidé z Řečkovic nejsou moc nadšení. Nové spojení totiž místo původní kapacity 280 míst nabídne jen 256 míst. „Líbil se mi nápad, aby na jedničce jezdily jen spojené dvě kloubové tramvaje. Ve špičce je pak znát každé místo. Snad trochu pomůže, že bude delších tramvají jezdit víc," podotkl Adam Řezník.

Místostarosta Řečkovic Ladislav Filipi si také přínosem změny není jistý. „Je pravda, že tato nejstarší tramvajová linka v Brně je také jednou z nejvytíženějších. Víc tramvají se na trať už nevejde. Snížení kapacity souprav tak určitě není žádoucí," uvedl Filipi. Dodal ale, že důvody dopravního podniku nezná, a proto se nemůže víc vyjadřovat.

Nejrychlejší cesta

Podle mluvčí Hailichové ale výhody převažují nad nevýhodami. „Velkokapacitních souprav jezdí maximálně šest. Zbytek, tedy většina, jsou standardní spřažené dvě tramvaje T3. A právě v nich mají lidé největší problémy. Proto považujeme tuto rychlejší cestu pro zvýšení kapacity linky jedna za příznivější," řekla Hailichová.

Definitivní konec unikátní soupravy dvou kloubových tramvají má přijít pravděpodobně příští rok. „Spojení kloubových tramvají ale bude samozřejmě i nadále technicky možné," ujistila Hailichová.

Autor: Petr Jeřábek

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Návštěva ministra financí Andreje Babiše v obci Vysočina
6

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Náměstek primátora Martin Štěpánek se nechce vzdát funkce náměstka ostravského primátora. Situace v koalici ale začíná být velmi vypjatá.
7

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala koncept Vision E. Jde o kupé-SUV budoucnosti

Již za dva týdny přiveze Škoda do Šanghaje elektrický koncept Vision E, postavený na koncernové platformě MEB se zabudovanými bateriemi v podlaze. Studie prý naznačuje budoucnost značky v oblasti elektrického pohonu.

DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Cizinecká policie provedla v pondělí 28. března kontrolu v distribučním a logistickém centru firmy Amazon v Dobrovízi. Podobně jako při nedávné kontrole ve skladu firmy Rohlík zadržela část pracovníků pocházejících ze zahraničí.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies