VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok. Kratší soupravy budou jezdit častěji

Brno - Stále dlouhé, ale o dost kratší než původně. Tak vypadá budoucnost velkokapacitních tramvajových souprav na brněnské lince číslo jedna. Dopravní podnik už začal se zkouškami soupravy jedné kloubové a jedné nekloubové tramvaje Vario. Ta má nahradit stávající soupravy dvou kloubových tramvají, které jsou zatím s délkou přes pětačtyřicet metrů nejdelší tramvají v České republice.

16.10.2013
SDÍLEJ:

Nejdelší tramvaj skončí v Brně příští rok.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Novinka je zatím na lince jedna osamocená. „Jezdí pouze jedna ve zkušebním provozu. Další postup ale bude velmi rychlý. V zimě můžeme zprovoznit až třináct takových souprav," sdělila mluvčí podniku Linda Hailichová.

Původně dopravní podnik plánoval, že na lince číslo jedna budou jezdit jen téměř padesátimetrové soupravy s kapacitou 280 míst. „Nové řešení ale umožní rychlejší obsazení části spojů linky velkými soupravami. V budoucnu bude každý druhý spoj na lince velkokapacitní. Za tři až čtyři roky pak budou všechny takové," nastínila plány Hailichová.

Dodala, že podnik se zaměřil na linku jedna, protože ji cestující využívají nejčastěji. „Týká se to především úseku v centru a do Řečkovic. Ve směru do Bystrce zase chceme nabídnout cestujícím větší komfort v podobě vyššího počtu míst k sezení. Je tam totiž dlouhá jízdní doba," řekla mluvčí.

Jenže právě lidé z Řečkovic nejsou moc nadšení. Nové spojení totiž místo původní kapacity 280 míst nabídne jen 256 míst. „Líbil se mi nápad, aby na jedničce jezdily jen spojené dvě kloubové tramvaje. Ve špičce je pak znát každé místo. Snad trochu pomůže, že bude delších tramvají jezdit víc," podotkl Adam Řezník.

Místostarosta Řečkovic Ladislav Filipi si také přínosem změny není jistý. „Je pravda, že tato nejstarší tramvajová linka v Brně je také jednou z nejvytíženějších. Víc tramvají se na trať už nevejde. Snížení kapacity souprav tak určitě není žádoucí," uvedl Filipi. Dodal ale, že důvody dopravního podniku nezná, a proto se nemůže víc vyjadřovat.

Nejrychlejší cesta

Podle mluvčí Hailichové ale výhody převažují nad nevýhodami. „Velkokapacitních souprav jezdí maximálně šest. Zbytek, tedy většina, jsou standardní spřažené dvě tramvaje T3. A právě v nich mají lidé největší problémy. Proto považujeme tuto rychlejší cestu pro zvýšení kapacity linky jedna za příznivější," řekla Hailichová.

Definitivní konec unikátní soupravy dvou kloubových tramvají má přijít pravděpodobně příští rok. „Spojení kloubových tramvají ale bude samozřejmě i nadále technicky možné," ujistila Hailichová.

Autor: Petr Jeřábek

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies