VYBERTE SI REGION

Nejdůležitější úkol brněnských radních? Žabovřeská ulice

Brno – Rozšíření silnice v Žabovřeské ulici v Brně na čtyři pruhy a stavba tunelu, kterým povede v těchto místech tramvajová trať. To jsou podle brněnského magistrátu nejdůležitější plánované dopravní stavby v Brně v následujících letech.

20.8.2012 14
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Radní posvětili smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic, která má stavbu zabezpečit. „Za několik dnů otevřeme Královopolské tunely. Tím se nápor na zatím dvouproudé silnici v Žabovřeské zkomplikuje, protože ji začne vy-užívat více řidičů. Je proto nutné co nejrychleji upravit i tuto část městského okruhu tak, aby řidiči mohli využívat dva pruhy v obou směrech," uvedl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Radní schválili vyčlenit na stavbu 370 milionů korun. „Část jde na stavbu a část na výkupy pozemků. V budoucnu také počítáme s investicí asi 800 milionů korun na úpravu tramvajové tratě," vysvětlil Kotzian.

Představitelé Ředitelství silnic a dálnic podporu ze strany Brna vítají. „Vstřícný postoj města je důležitý pro co nejrychlejší začátek stavby. Pomůže nám jej prosadit u celostátního vedení v Praze," podotkla brněnská ředitelka společnosti Věra Hoderová.

Plánovaná stavba za tři miliardy korun má už platné územní rozhodnutí. Chybí tak pouze stavební povolení. Jenže k němu je nutné vyřešit majetkoprávní vztahy. „Počítám, že zhruba za rok budeme mít drtivou většinu pozemků vykoupených," ujistil Kotzian.
Právě už příští rok chtějí silničáři stihnout začátek stavby. „Nemůžeme to říct s jistotou, ale počítáme se začátkem příští rok," potvrdila ředitelka Hoderová.

Pokud se začne v Žabovřeské skutečně stavět už příští rok, hrozí, že se Brňané budou muset vyrovnat s dopravními omezeními kvůli hned třem projektům. Město totiž hodlá opravovat tři velmi rušné ulice, kterými jezdí i tramvaje: Milady Horákové, Horovu a navazující Minskou.

Podle vedoucího odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimíra Bielka ale dopravní kolaps nehrozí. „Pokud se skutečně bude stavět zároveň, v Žabovřeské to nebude problém. Nejdříve se totiž postaví tunel pro tramvaje a provoz omezí jen nákladní auta a technika vyjíždějící ze staveniště," ubezpečil Bielko.

Žabovřeskou doposud vede dvouproudá silnice. Od Pisárek i od Žabovřesk do ní přitom ústí několik víceproudých silnic. A auta tak tvoří dlouhé kolony.

Problém takzvaného úzkého hrdla má vyřešit rozšíření silnice na čtyři pruhy na úkor tramvajové tratě. Ta povede tunelem pod Wilsonovým lesem. Je to nejdražší varianta, ale také nejekologičtější. „Stojí tři miliardy. Nejlevnější bylo posunutí koryta řeky, stálo by tu třetinu co tunel. Při posuzování vlivu na životní prostředí se ale ukázalo, že tunel je nejšetrnější," upozornila Andrea Chmelová z ředitelství.

Autor: Jan Spěšný, Petr Jeřábek

20.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
5 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies