S jednáním zaměstnanců v tomto zařízení je spokojených téměř pětadevadesát procent pacientů. „Léčba onkologických onemocnění, na které se zaměřujeme, je mnohdy velice zdlouhavá a nepříjemná. O to víc si tohoto ocenění vážíme. Jsme rádi, že lidé vnímají naši snahu jim léčbu co nejvíce zpříjemnit," sdělil ředitel nemocnice Jiří Vorlíček.

Dodal, že považuje za nutné, aby lékaři jednali s nemocnými jako se sobě rovnými. „Je důležité poskytovat jim pravdivé a srozumitelné informace, odpovídat na všechny jejich dotazy a tím udržovat dobrou náladu s rea-listickými očekáváními," upo-zornil.

Soutěž vyhlásil charitativní projekt B. Braun pro život už potřetí. Lidé vyplňovali krátký dotazník buď v tištěné podobě v nemocnici, nebo na internetu. Zapojilo se přes šest tisíc pacientů. Přes jedenašedesát procent lidí je spokojených s tím, jak s nimi lékaři v nemocnicích jednají.

Podle organizátorů soutěže se hodnocení zdravotníků pacienty v posledních letech zlepšuje. „Je vidět, že zdravotnická zařízení se vedle kvalitní péče stále více zaměřují na otevřený a citlivý přístup k pacientům a jejich rodinám," upozornil Martin Kuncek ze Skupiny B. Braun. O rok dříve bylo s jednáním lékařů spokojeno o čtyři a půl procenta méně pacientů.

Zatímco brněnský onkologický ústav zvítězil v kategorii Krajské a městské nemocnice, ocenění v kategorii Fakultní nemocnice získala Všeobecná fakultní nemocnice v Praze.