VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvíce bourající tramvaj v Brně? Jednička

Brno – Největší šance být svědkem dopravní nehody? Cesta linkou číslo jedna po Lidické ulici či Palackého třídě. Tramvaje právě této linky totiž bourají nejčastěji. Vyplývá to ze statistiky nehod za rok 2012, kterou nedávno zveřejnil brněnský dopravní podnik.

17.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attiila Racek

Tramvajová jednička loni bourala dvaapadesátkrát. „Je to jedna z nejvytíženějších linek. Jezdí přitom po rušných silnicích, kde je hodně aut," vysvětlila důvod mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová. Za číslem 1 se ve statistice řadí linky 4 s pětačtyřiceti nehodami a 6 s sedmatřiceti nehodami.

Právě ulice, po kterých jezdí šestka a jednička, také ve statistice vedou. V Lidické a Palackého třídě spoje dopravního podniku havarovaly celkem čtyřiapadesátkrát. „Jsou to zatížené ulice. Je tam hodně chodců i aut. A množí se tam zmatky a kolony," uvedla policejní mluvčí Andrea Straková.

Upozornila přitom na to, že v ulicích je problém také s tím, že do postranních uliček řidiči odbočují, aniž by dali tramvajím přednost.
Zkušenost s nehodami v tramvaji má třeba Eliška Řezníková. „Jela jsem domů ze školy a najednou začal řidič zvonit a  prudce brzdit. Auto mu vjelo do kolejí a přes veškerou snahu je odřel," zavzpomínala  žena.
Podle policejní mluvčí Strakové převládají mezi nehodami, kterých se účastní tramvaje či autobusy dopravního podniku, právě jen takzvané ťukance. „Většinou to není nic vážného. Jen drobné nehody. Často pro nedání přednosti v jízdě," řekla mluvčí.

Přesto i loni na následky nehod zemřel jeden člověk. „Byl sražen. Podobnou velkou a tragickou nehodu jako předloni v Provazníkově jsme v roce 2012 naštěstí neměli," řekla Škrancová. Při nehodách v hromadné dopravě se loni zranilo pětasedmdesát lidí. Tedy o jednačtyřicet lidí méně, než v roce 2011.
Pozitivní trend zaznamenává dopravní podnik už dlouhodobě v počtu nehod. Loni jich bylo celkem 662 oproti předloňským 733. Počet nehod přitom vytrvale klesá od roku 2009. Tehdy řidiči dopravního podniku bourali 959 krát.

Přímo řidiči dopravního podniku zavinili loni celkem 198 nehod, tedy  o dvě víc, než rok před tím. Ale stále skoro o stovku méně, než v roce 2009.

Autor: Petr Jeřábek

Cítíte se v hromadné dopravě bezpečně?

ANO

80 %

NE

20 %

Hlasovalo: 200

Anketa byla ukončena

17.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies