Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvíce bourající tramvaj v Brně? Jednička

Brno – Největší šance být svědkem dopravní nehody? Cesta linkou číslo jedna po Lidické ulici či Palackého třídě. Tramvaje právě této linky totiž bourají nejčastěji. Vyplývá to ze statistiky nehod za rok 2012, kterou nedávno zveřejnil brněnský dopravní podnik.

17.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attiila Racek

Tramvajová jednička loni bourala dvaapadesátkrát. „Je to jedna z nejvytíženějších linek. Jezdí přitom po rušných silnicích, kde je hodně aut," vysvětlila důvod mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová. Za číslem 1 se ve statistice řadí linky 4 s pětačtyřiceti nehodami a 6 s sedmatřiceti nehodami.

Právě ulice, po kterých jezdí šestka a jednička, také ve statistice vedou. V Lidické a Palackého třídě spoje dopravního podniku havarovaly celkem čtyřiapadesátkrát. „Jsou to zatížené ulice. Je tam hodně chodců i aut. A množí se tam zmatky a kolony," uvedla policejní mluvčí Andrea Straková.

Upozornila přitom na to, že v ulicích je problém také s tím, že do postranních uliček řidiči odbočují, aniž by dali tramvajím přednost.
Zkušenost s nehodami v tramvaji má třeba Eliška Řezníková. „Jela jsem domů ze školy a najednou začal řidič zvonit a  prudce brzdit. Auto mu vjelo do kolejí a přes veškerou snahu je odřel," zavzpomínala  žena.
Podle policejní mluvčí Strakové převládají mezi nehodami, kterých se účastní tramvaje či autobusy dopravního podniku, právě jen takzvané ťukance. „Většinou to není nic vážného. Jen drobné nehody. Často pro nedání přednosti v jízdě," řekla mluvčí.

Přesto i loni na následky nehod zemřel jeden člověk. „Byl sražen. Podobnou velkou a tragickou nehodu jako předloni v Provazníkově jsme v roce 2012 naštěstí neměli," řekla Škrancová. Při nehodách v hromadné dopravě se loni zranilo pětasedmdesát lidí. Tedy o jednačtyřicet lidí méně, než v roce 2011.
Pozitivní trend zaznamenává dopravní podnik už dlouhodobě v počtu nehod. Loni jich bylo celkem 662 oproti předloňským 733. Počet nehod přitom vytrvale klesá od roku 2009. Tehdy řidiči dopravního podniku bourali 959 krát.

Přímo řidiči dopravního podniku zavinili loni celkem 198 nehod, tedy  o dvě víc, než rok před tím. Ale stále skoro o stovku méně, než v roce 2009.

Autor: Petr Jeřábek

Cítíte se v hromadné dopravě bezpečně?

ANO

80 %

NE

20 %

Hlasovalo: 200

Anketa byla ukončena

17.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Malála Júsufzajová
7

Pákistánská nositelka Nobelovy ceny za mír nastoupí na Oxford

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
1

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, apeluje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Chceme nižší daně a zrušení EET, jinak nepůjdeme do vlády, hlásá ODS

ODS dnes představila 12 podmínek pro svůj vstup do vlády po podzimních volbách. Strana mimo jiné bude požadovat snížení daní, zrušení elektronické evidence tržeb (EET), odmítnutí povinných kvót na přijímání migrantů nebo zvyšování výdajů na obranu. 

Finanční poradce: Zažíváme skvělé časy, které nebudou trvat věčně

/ROZHOVOR/ Česká národní banka nedávno zvedla úrokové sazby. Znamená to zdražení úvěrů, naopak střadatelé mohou být potěšeni. Pro koho je to ještě dobrá zpráva a kdo si pohoršil, přibližuje finanční poradce Partners Josef Uchytil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení