VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novosedelští změní název vinařské akce. Kvůli ochranné známce

Novosedly, Velké Bílovice – Bez křiku. Bez hádek. Bez následků. Ačkoliv je vinařská akce Ze sklepa do sklepa neodmyslitelně spjatá s Velkými Bílovicemi, pod stejnou hlavičkou se vinařské putování konalo také v Novosedlech. Velkobílovičtí mají název pod ochrannou známkou, jeho užití v jiné obci ale přešli pouze domluvou.

4.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Šupálek

Břeclavskému deníku Rovnost to řekl předseda občanského sdružení Velkobílovičtí vinaři, které událost pořádá, František Zapletal. „Spojil jsem se s panem Marcinčákem (spolupořadatel v Novosedlech – pozn. red.). Ten mi řekl, že došlo k nedopatření. Nevěděli, že máme název registrovaný. Byl to omyl, za což se nám omluvil. Příště už se to opakovat nebude. Ze sklepa do sklepa je pouze ve Velkých Bílovicích, pro ostatní bohužel," uvedl Zapletal.

Smůlu mají i všichni, kteří by si označení chtěli takzvaně vypůjčit. „Nabízíme lidem určitý servis, který je naší garantovanou značkou. Tu máme chráněnou už posledních pět let," doplnil Zapletal.

Důležitá je kvalita

Podobně se vyjádřil také Marcinčák. „Akce běžně nazýváme otevřené sklepy. Nikdo netušil, že je název Ze sklepa do sklepa registrovaný. To je celé. Vše jsme si vysvětlili. Příště použijeme něco odlišného, třeba Ze sklípku do sklípku nebo něco jiného. Akcí se u nás koná více, chtěli jsme je pouze odlišit," sdělil novosedelský vinař.

Rozlišit vinařské programy nebyl problém ani pro laika. Zatímco ve Velkých Bílovicích platí tradiční akce za pompézní podívanou s rozličnými zážitky, v Novosedlech šlo o komorní událost, kterou navštívilo přibližně sto padesát lidí. „Návštěvníků bylo o něco méně, protože jsme měli konkurenci v Březí a Dolních Dunajovicích. Tuto letní akci jsme dělali vůbec poprvé, takže jsme byli spokojení," hodnotil Marcinčák zpětně.

Že se Velkobílovičtí proti užití názvu ohradí, bylo podle tajemníka vinařského svazu Martina Půčka očekávatelné. „Vím, že se o to pokoušeli i někde jinde, ale nakonec se domluvili. Značka Ze sklepa do sklepa je silná a každý rok ji vyhledává více než pět tisíc lidí. Každý ví, o co se jedná," konstatoval Půček.

Podle něj není pro vinařskou akci klíčový název, ale provedení a kvalita. „Právě to vrátí lidi i příští rok. Ve Velkých Bílovicích to vzali za správný konec. Propojili kvalitu s dobrým marketingem. Obecně řečeno, můžete si zvolit jakkoliv noblesní a honosný název, ovšem pokud tam s prominutím není ani záchod, lidé tam podruhé už nepřijdou. Přesto je nezbytné dodržovat pravidla, nelze užívat cizí ochrannou známku," doplnil Půček.

Zastává názor, že vinařských akcí by mělo být co nejvíce. Ty úspěšné a oblíbené vyzdvihne trh sám. „Je dobře, že lidé mají možnost zajít na víno téměř všude. Z našeho pohledu je to pozitivní, protože se o vínu mluví a návštěvníci poznávají vinaře i osobně," dodal Půček.

Autor: Lukáš Ivánek

4.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Požár opuštěného objektu ve Varnsdorfu, v ulici Kozlova.
13

Začalo období požárů, nebezpečný je zapalovač i výfuk

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Auto sjelo do rybníka. Spolujezdec nepřežil

Tragicky skončila v úterý kolem půl deváté večer jízda mladé posádky vozidla značky Peugeot 306 na cestě z Řečice ve směru na Dačice na Jindřichohradecku.

Hnutí ANO má 27 procent, komunisté předběhli ČSSD, tvrdí Median

Volby by v červnu vyhrálo podle volebního modelu Median hnutí ANO, které si měsíc po vládní krizi polepšilo a vrátilo se ke 27,5 procenta. Druhá by skončila KSČM s 15,5 procenta, která poprvé v historii modelu předstihla sociální demokracii.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies