VYBERTE SI REGION

Novosedelští změní název vinařské akce. Kvůli ochranné známce

Novosedly, Velké Bílovice – Bez křiku. Bez hádek. Bez následků. Ačkoliv je vinařská akce Ze sklepa do sklepa neodmyslitelně spjatá s Velkými Bílovicemi, pod stejnou hlavičkou se vinařské putování konalo také v Novosedlech. Velkobílovičtí mají název pod ochrannou známkou, jeho užití v jiné obci ale přešli pouze domluvou.

4.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Šupálek

Břeclavskému deníku Rovnost to řekl předseda občanského sdružení Velkobílovičtí vinaři, které událost pořádá, František Zapletal. „Spojil jsem se s panem Marcinčákem (spolupořadatel v Novosedlech – pozn. red.). Ten mi řekl, že došlo k nedopatření. Nevěděli, že máme název registrovaný. Byl to omyl, za což se nám omluvil. Příště už se to opakovat nebude. Ze sklepa do sklepa je pouze ve Velkých Bílovicích, pro ostatní bohužel," uvedl Zapletal.

Smůlu mají i všichni, kteří by si označení chtěli takzvaně vypůjčit. „Nabízíme lidem určitý servis, který je naší garantovanou značkou. Tu máme chráněnou už posledních pět let," doplnil Zapletal.

Důležitá je kvalita

Podobně se vyjádřil také Marcinčák. „Akce běžně nazýváme otevřené sklepy. Nikdo netušil, že je název Ze sklepa do sklepa registrovaný. To je celé. Vše jsme si vysvětlili. Příště použijeme něco odlišného, třeba Ze sklípku do sklípku nebo něco jiného. Akcí se u nás koná více, chtěli jsme je pouze odlišit," sdělil novosedelský vinař.

Rozlišit vinařské programy nebyl problém ani pro laika. Zatímco ve Velkých Bílovicích platí tradiční akce za pompézní podívanou s rozličnými zážitky, v Novosedlech šlo o komorní událost, kterou navštívilo přibližně sto padesát lidí. „Návštěvníků bylo o něco méně, protože jsme měli konkurenci v Březí a Dolních Dunajovicích. Tuto letní akci jsme dělali vůbec poprvé, takže jsme byli spokojení," hodnotil Marcinčák zpětně.

Že se Velkobílovičtí proti užití názvu ohradí, bylo podle tajemníka vinařského svazu Martina Půčka očekávatelné. „Vím, že se o to pokoušeli i někde jinde, ale nakonec se domluvili. Značka Ze sklepa do sklepa je silná a každý rok ji vyhledává více než pět tisíc lidí. Každý ví, o co se jedná," konstatoval Půček.

Podle něj není pro vinařskou akci klíčový název, ale provedení a kvalita. „Právě to vrátí lidi i příští rok. Ve Velkých Bílovicích to vzali za správný konec. Propojili kvalitu s dobrým marketingem. Obecně řečeno, můžete si zvolit jakkoliv noblesní a honosný název, ovšem pokud tam s prominutím není ani záchod, lidé tam podruhé už nepřijdou. Přesto je nezbytné dodržovat pravidla, nelze užívat cizí ochrannou známku," doplnil Půček.

Zastává názor, že vinařských akcí by mělo být co nejvíce. Ty úspěšné a oblíbené vyzdvihne trh sám. „Je dobře, že lidé mají možnost zajít na víno téměř všude. Z našeho pohledu je to pozitivní, protože se o vínu mluví a návštěvníci poznávají vinaře i osobně," dodal Půček.

Autor: Lukáš Ivánek

4.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies