VYBERTE SI REGION

Nový dopravní projekt ukáže řidičům kolony i spojení za hranice

Jižní Morava – Kdo potřebuje dojet hromadnou dopravou z Brna na náměstí Hrdinů nebo jinou adresu ve Vídni, tomu současné vyhledávače spojení moc nepomohou. Změnit to má nový projekt Edits, který propojí systémy zemí patřících pod středoevropský prostor Centrope.

18.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Racek Attila

Kromě informací o linkách hromadné dopravy lidé na vznikající internetové stránce najdou i informace o kolonách, uzavírkách a nehodách. Projekt spojí informace z Vídně, Burgenlandu, Dolního Rakouska, Jihomoravského kraje, Trnavského kraje, Bratislavy a Györského regionu v Maďarsku.

Už nyní mohou řidiči na jihu Moravy před cestou čerpat informace ze stránky www.doprava-brno.cz. Je to první část projektu. „Uživatelé tam najdou informace o dopravní situaci a plynulosti dopravy na území Brna a Jihomoravského kraje. Dále i aktuální obraz z kamer na vybraných křižovatkách, údaj o parkovacích místech na parkovištích provozovaných Brněnskými komunikacemi nebo informace o uzavírkách a omezeních," vyjmenovala mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Řada řidičů o existenci této stránky dosud neměla tušení. „Zatím jsem o tom neslyšel. Je ale dobré mít všechny tyto údaje na jednom místě. Před cestou domů se můžu na počítači podívat, kudy je nejlepší jet a kde jsou kolony," poznamenal řidič Jakub Stupák.

Od dosud fungujících stránek s dopravními informacemi se tato liší větším záběrem. V zimě přibudou i zprávy o odklízení sněhu na silnicích.

Projektu se účastní i koordinátor hromadné dopravy na jihu Moravy, společnost Kordis. „Brněnské komunikace přebírají data z našeho centrálního dispečinku o polohách vozidel brněnského dopravního podniku i regionálních autobusů a předpovídají vytíženost silnic," sdělil ředitel Kordisu Jiří Horský.

Společnost plánuje do konce roku také propojit vyhledávače spojení mezi jihem Moravy a Vídní. „Bude fungovat vzájemná výměna dat. Když někdo pojede z Brna na konkrétní místo ve Vídni, najde si spojení ve společném systému a už nemusí prohlížet rakouské jízdní řády," vysvětlil mluvčí Kordisu Květoslav Havlík.

Náklady na vytvoření systému platí Evropský fond pro regionální rozvoj. Rozpočty na úkoly zpracované Kordisem a Brněnskými komunikacemi jsou celkem 5,7 milionu korun.

Podle dopravního odborníka Martina Pípy z Centra dopravního výzkumu podobné informační systémy prospívají plynulosti a bezpečnosti dopravy. „Potvrzují to mnohé studie. Přínos je tím větší, čím kvalitnější jsou poskytované informace. Jaká je jejich aktuálnost, vypovídací schopnost, dostupnost, pokrytí, kvalita sběračů dat a podobně," komentoval Pípa.

Autor: Petra Kozlanská

18.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
23 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies