Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový dopravní projekt ukáže řidičům kolony i spojení za hranice

Jižní Morava – Kdo potřebuje dojet hromadnou dopravou z Brna na náměstí Hrdinů nebo jinou adresu ve Vídni, tomu současné vyhledávače spojení moc nepomohou. Změnit to má nový projekt Edits, který propojí systémy zemí patřících pod středoevropský prostor Centrope.

18.8.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Racek Attila

Kromě informací o linkách hromadné dopravy lidé na vznikající internetové stránce najdou i informace o kolonách, uzavírkách a nehodách. Projekt spojí informace z Vídně, Burgenlandu, Dolního Rakouska, Jihomoravského kraje, Trnavského kraje, Bratislavy a Györského regionu v Maďarsku.

Už nyní mohou řidiči na jihu Moravy před cestou čerpat informace ze stránky www.doprava-brno.cz. Je to první část projektu. „Uživatelé tam najdou informace o dopravní situaci a plynulosti dopravy na území Brna a Jihomoravského kraje. Dále i aktuální obraz z kamer na vybraných křižovatkách, údaj o parkovacích místech na parkovištích provozovaných Brněnskými komunikacemi nebo informace o uzavírkách a omezeních," vyjmenovala mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Řada řidičů o existenci této stránky dosud neměla tušení. „Zatím jsem o tom neslyšel. Je ale dobré mít všechny tyto údaje na jednom místě. Před cestou domů se můžu na počítači podívat, kudy je nejlepší jet a kde jsou kolony," poznamenal řidič Jakub Stupák.

Od dosud fungujících stránek s dopravními informacemi se tato liší větším záběrem. V zimě přibudou i zprávy o odklízení sněhu na silnicích.

Projektu se účastní i koordinátor hromadné dopravy na jihu Moravy, společnost Kordis. „Brněnské komunikace přebírají data z našeho centrálního dispečinku o polohách vozidel brněnského dopravního podniku i regionálních autobusů a předpovídají vytíženost silnic," sdělil ředitel Kordisu Jiří Horský.

Společnost plánuje do konce roku také propojit vyhledávače spojení mezi jihem Moravy a Vídní. „Bude fungovat vzájemná výměna dat. Když někdo pojede z Brna na konkrétní místo ve Vídni, najde si spojení ve společném systému a už nemusí prohlížet rakouské jízdní řády," vysvětlil mluvčí Kordisu Květoslav Havlík.

Náklady na vytvoření systému platí Evropský fond pro regionální rozvoj. Rozpočty na úkoly zpracované Kordisem a Brněnskými komunikacemi jsou celkem 5,7 milionu korun.

Podle dopravního odborníka Martina Pípy z Centra dopravního výzkumu podobné informační systémy prospívají plynulosti a bezpečnosti dopravy. „Potvrzují to mnohé studie. Přínos je tím větší, čím kvalitnější jsou poskytované informace. Jaká je jejich aktuálnost, vypovídací schopnost, dostupnost, pokrytí, kvalita sběračů dat a podobně," komentoval Pípa.

Autor: Petra Kozlanská

18.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

BMW M5.
38

BMW představilo nejvýkonnější M5. Má 600 koní a pohon všech kol

Adam Matouš z Předlic má malé zemědělské hospodářství a někdo mu bezdůvodně tráví zvířata.
8

Mladému chovateli z Předlic zabili lidé už desítky zvířat

Krkonošská expedice na Špicberky. Tam, kde nezapadá slunce

Skupina krkonošských přírodovědců absolvovala expedici na severské souostroví Špicberky, přesněji v norštině Svalbard. Nejvyšší české hory za Arktidu vyměnilo na čtrnáct dní osm pracovníků Správy Krkonošského národního parku.

Evropu drancují lupiči sladkostí. Ve Švédsku ukradli čtyři tuny Ferrera

Řidič kamionu s nákladem čokoládových pochoutek spal na odpočívadle v jižním Švédsku. Hbití zloději zatím z návěsu „vymístili“ čtyři tisíce kilogramů nejrůznějších výrobků známé italské značky Ferrero.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti Ostravsko-karvinské doly, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Hrad Rychmburk zdobí střecha z keramických tašek

Rekonstrukce historické památky je choulostivá záležitost a klade vysoké nároky na projektanty i řemeslníky. Podívejte se, jak obdivuhodně se povedla nová střecha gotického hradu Rychmburk na Chrudimsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení