VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový územní plán Vyškova bude řešit i železnici

Vyškov - Poslední dílčí práce na změnách územního plánu Vyškova dokončilo nedávno město. Před nově utvořenou pracovní skupinou tak leží několik měsíců, ve kterých budou změny zpracovávat, od poloviny roku zřejmě začne schvalovací proces. Nový územní plán má platit od 1. ledna 2014.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Dokument rozhodne o tom, jak se bude Vyškov jako území dál vyvíjet. „Máme samozřejmě konkrétní vize, které se týkají plánovaného obchvatu města, rozvoje sportovišť a přestavby železnice na dvoukolejnou trať s rychlostním koridorem. V plánu jsou samozřejmě i nějaké plochy pro bydlení, ale k těm zatím raději konkrétnější údaje neprozradím,“ uvedl vyškovský starosta Karel Goldemund.

Město na druhou stranu příliš nepočítá s dalším rozvojem průmyslových zón. „Vyškov je jedno z mála měst, která můžou říct, že s průmyslovými zónami začala mezi prvními. My teď máme dvě velmi úspěšné, ovšem vzhledem k tomu, jaká je teď situace v ekonomice, by ani nebylo příliš šťastné je nějakým výrazným způsobem rozšiřovat. Ale i to je samozřejmě otázka diskuse v dalších měsících,“ upozornil starosta.

Pracovní skupina tak má čas zhruba do léta, kdy by měl začít schvalovací proces. „Všechny dílčí změny jsou teď v jakémsi zásobníku, který se bude zpracovávat. Je to opatření proti tomu, aby se změny třeba náhodou neopakovaly. Napříč politickým spektrem teď vzniká pracovní skupina, která bude s odborem územního plánování a rozvoje celý nový územní plán připravovat,“ řekl starosta.

Platit by měl dokument od začátku roku 2014. „Není to námi určené libovolné datum, ale ukládá to zákon, který hlídá platnosti územních plánů. Na začátku, když byl tento zákon schválený, byla dokonce možnost získat na jeho zpracování nějaké dotace,“ připomněl vyškovský místostarosta Karel Jurka.

Některým obcím se podařilo peníze získat, Vyškov ale neuspěl. „My jsme si samozřejmě také požádali o dotaci, ale bohužel těsně před jejím vyřízením ministerstvo financí tyto dotace pozastavilo,“ řekl místostarosta.

Mezi obce, které s žádostí o dotaci uspěly, patří i Slavkov u Brna. „Návrh nového územního plánu už máme zpracovaný, dělalo se i posouzení vlivů na životní prostředí. Jedno jednání se ovšem kvůli některým dílčím změnám bude opakovat,“ uvedla Hana Šilhánková ze slavkovského odboru stavebního a územně plánovacího.

Na řadě je ještě veřejné projednávání, kdy se k návrhu budou moci vyjádřit Slavkované. „Předpokládáme, že by mohlo přijít na podzim, ale je to jen první odhad. V případě, že vše půjde bez problémů, by pak do konce roku mohl být územní plán schválený. Ten současný vyprší v roce 2015, takže do té doby musíme mít každopádně hotový nový, ale časová rezerva je dostatečná, takže si můžeme dovolit i určitou prodlevu,“ doplnila Šilhánková.

Územní plán je druh studie, která má sloužit pro trvale udržitelný rozvoj a rozšiřování obcí v rovnováze s životním prostředím a potřebami lidí.

Autor: Markéta Forró

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
58 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Požár v budově Grenfell Tower
AKTUALIZUJEME
2 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Lesní mateřské školky žijí rytmem přírody. Zájem o ně roste

Děti se v lesní školce sice více umažou, ale zažijí víc dobrodružství než ve městě. Do programu se často zapojují i rodiče. Tyto školky stojí více peněz než ty běžné. Přesto o ně zájem roste.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies