VYBERTE SI REGION

Nový vrt u Násedlovic bude čtyři kilometry hluboký

Násedlovice - Mezi naftařské obce Slovácka se mohou brzy zařadit i Násedlovice. Právě na jejich území totiž plánují nové výzkumné vrty těžaři ze společnosti MND.

2.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

V katastru obce s téměř devíti sty obyvateli se objeví zřejmě nejhlubší vrt v dané oblasti. Má být až čtyři kilometry hluboký. „Pokud by dělníci našli nějaký zdroj ropy, jistě by firma následně začala také s těžbou. To by pro nás byla samozřejmě skvělá zpráva, protože bychom získali další peníze do obecního rozpočtu. Ty by pak mohly jít na opravy ve vesnici," přiblížila starostka Násedlovic Vlasta Mokrá.

Nový průzkumný vrt se má objevit před centrem Násedlovic ve směru na Čejč. „Konkrétně bude umístěný ještě před kulturním domem na kopci. Půjde zatím o zkoušku s tím, že smlouva o pronájmu pozemků s jejich vlastníky je na rok. Pak by je firma případně odkoupila," řekla násedlovická starostka.

Obecních pozemků se přitom plány MND téměř netýkají. Většina je totiž v soukromém vlastnictví „V dané lokalitě máme pouze jeden. Navíc slouží jako příjezdová cesta, takže se nejedná o nic významného," upozornila Mokrá.

Začnou koncem roku

Zástupci společnosti svůj plán nedávno projednávali s násedlovickými zastupiteli. „Snažíme se úzce spolupracovat s místními obyvateli. Katastr Násedlovic je pro naši skupinu zcela novou lokalitou," informoval Hodonínský deník Rovnost mluvčí podniku Dan Plovajko.

Na základě výsledků vrtů se firma bude rozhodovat, jestli v oblasti nachystá další průzkum. „Začínáme s přípravou, součástí jsou také jednání s majiteli dotčených parcel. S pracemi bychom chtěli začít v závěru letošního roku. Vrt má být hluboký až čtyři kilometry, dobu průzkumných činností odhadujeme na několik měsíců," uvedl Plovajko. Podle něj podnik u Násedlovic využije moderní vrtnou soupravu, kterou běžně používá pro jiné své vrty v zahraničí.

Peníze z ropy putují už několik let například do obecní pokladny Dambořic. Těžba tam odstartovala v devadesátých letech, zhruba od roku 2003 nastal největší boom. Teď už objem těžby pomalu klesá a tamní obyvatelé kvůli ní zažili i komplikace. „Nebylo to zadarmo. Veškerá technika putovala přes ulice, silnice byla úplně zničená, trápily nás kolony. Abychom z ropy něco měli, museli jsme hodně obětovat," nastínil dřívější situaci dambořický starosta Josef Kratochvil.

Zároveň připomněl, že po průzkumech kolem roku 1970 a následných odstřelech zůstaly díry, které nikdo nikdy nezaházel.

Autor: Michaela Munzarová, Jiří Kosík

2.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies