VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obce se spojily. Tlačí na stát kvůli úpravě silnic

Brněnsko – Zajistit kvalitní spojení mezi jižní Moravou, Vysočinou a jižními Čechami pro případy, kdy je dálnice D1 neprůjezdná nebo přetížená. O to se snaží představitelé obcí a měst ležících na trase silnic I/23 a I/34. V úterý téměř šedesátka z nich podepsala v Třebíči na Vysočině memorandum požadující po státu více peněz na úpravy těchto silnic.

3.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Černý

Obce z Brněnska, kterými trasa prochází, požadují především peníze na postavení obchvatů. „Už dlouho usilujeme o řešení dopravní situace ve středu obce. Čekáme na postavení takzvané jižní spojky. Nic se ale neděje. Nejsou peníze. Přijetím memoranda se to snad změní," doufá například místostarosta Zastávky Zdeněk Milan.

Stejný požadavek mají také zástupci Rosic. „Chceme docílit toho, aby byla silnice přeložená mimo zastavěné území obce," upřesnil místostarosta Petr Klíma.

Po úpravách silnic z Brna do jižních Čech volají také řidiči. Na některých místech jsou poničené, jinde jim připadá nebezpečná.

Potřebuje opravy

Zkušenosti s tím má třeba Klára Jičínská z Brna. „Jezdím z Brna do Českých Budějovic za sestrou. Většinou po dálnici, protože je to rychlejší. Když je ale uzavřená třeba kvůli nehodám, volíme I/23. V některých úsecích ale jsou potřeba opravy. Obchvaty pak jistě mohou ulevit obcím, kterými projíždí spousta aut," myslí si.

Stav silnic a jejich trasa skrz obydlená území trápí obce i jejich obyvatele několik let. „Teď se nám podařilo propojit potřeby téměř všech obcí a měst na trase. Díky tomu máme větší šanci, aby náš návrh prošel," myslí si starosta Třebíče Pavel Pacala. Ten text memoranda navrhl.

Memorandem chtějí starostové a zástupci krajů docílit toho, že silnice I/23 a I/34 zařadí stát do své Politiky územního rozvoje jako prioritní silnice na trase z Brna do Českých Budějovic. „Jakmile se to stane, stát by jim měl věnovat větší pozornost. A dát více peněz na jejich rozvoj," vysvětlil rosický místostarosta Klíma.

Stát ovšem obcím hodlá naslouchat jen částečně. Ministerstvo dopravy na silnici I/23 plánuje řadu oprav. Ne ale zásadní úpravy tras. „Názory krajů a starostů jsou pro nás důležité. Ale kam investujeme peníze, nelze určovat jen na základě memorand, která odrážejí regionální zájmy," sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Autor: Michaela Římanová, Tadeáš Mahel

Je silnice I/23 opomíjená neprávem?

ANO

90 %

NE

10 %

Hlasovalo: 112

Anketa byla ukončena

3.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Požár opuštěného objektu ve Varnsdorfu, v ulici Kozlova.
13

Začalo období požárů, nebezpečný je zapalovač i výfuk

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Pražská trafika? Velvyslankyní Ghany v Česku bude exmilenka prezidenta

Západoafrická Ghana bude mít v Česku novou velvyslankyni s neobvyklou kvalifikací. Na místo nastoupí 70letá dáma Virginia Hesse, kterou podle ghanských médií k funkci předurčil fakt, že je bývalou milenkou prezidenta země a matkou jeho první dcery. Další expartnerka hlavy státu se zase stane ambasadorkou v Brazílii.

Hnutí ANO má 27 procent, komunisté předběhli ČSSD, tvrdí Median

Volby by v červnu vyhrálo podle volebního modelu Median hnutí ANO, které si měsíc po vládní krizi polepšilo a vrátilo se ke 27,5 procenta. Druhá by skončila KSČM s 15,5 procenta, která poprvé v historii modelu předstihla sociální demokracii.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies