VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obce se spojily. Tlačí na stát kvůli úpravě silnic

Brněnsko – Zajistit kvalitní spojení mezi jižní Moravou, Vysočinou a jižními Čechami pro případy, kdy je dálnice D1 neprůjezdná nebo přetížená. O to se snaží představitelé obcí a měst ležících na trase silnic I/23 a I/34. V úterý téměř šedesátka z nich podepsala v Třebíči na Vysočině memorandum požadující po státu více peněz na úpravy těchto silnic.

3.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Černý

Obce z Brněnska, kterými trasa prochází, požadují především peníze na postavení obchvatů. „Už dlouho usilujeme o řešení dopravní situace ve středu obce. Čekáme na postavení takzvané jižní spojky. Nic se ale neděje. Nejsou peníze. Přijetím memoranda se to snad změní," doufá například místostarosta Zastávky Zdeněk Milan.

Stejný požadavek mají také zástupci Rosic. „Chceme docílit toho, aby byla silnice přeložená mimo zastavěné území obce," upřesnil místostarosta Petr Klíma.

Po úpravách silnic z Brna do jižních Čech volají také řidiči. Na některých místech jsou poničené, jinde jim připadá nebezpečná.

Potřebuje opravy

Zkušenosti s tím má třeba Klára Jičínská z Brna. „Jezdím z Brna do Českých Budějovic za sestrou. Většinou po dálnici, protože je to rychlejší. Když je ale uzavřená třeba kvůli nehodám, volíme I/23. V některých úsecích ale jsou potřeba opravy. Obchvaty pak jistě mohou ulevit obcím, kterými projíždí spousta aut," myslí si.

Stav silnic a jejich trasa skrz obydlená území trápí obce i jejich obyvatele několik let. „Teď se nám podařilo propojit potřeby téměř všech obcí a měst na trase. Díky tomu máme větší šanci, aby náš návrh prošel," myslí si starosta Třebíče Pavel Pacala. Ten text memoranda navrhl.

Memorandem chtějí starostové a zástupci krajů docílit toho, že silnice I/23 a I/34 zařadí stát do své Politiky územního rozvoje jako prioritní silnice na trase z Brna do Českých Budějovic. „Jakmile se to stane, stát by jim měl věnovat větší pozornost. A dát více peněz na jejich rozvoj," vysvětlil rosický místostarosta Klíma.

Stát ovšem obcím hodlá naslouchat jen částečně. Ministerstvo dopravy na silnici I/23 plánuje řadu oprav. Ne ale zásadní úpravy tras. „Názory krajů a starostů jsou pro nás důležité. Ale kam investujeme peníze, nelze určovat jen na základě memorand, která odrážejí regionální zájmy," sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Autor: Michaela Římanová, Tadeáš Mahel

Je silnice I/23 opomíjená neprávem?

ANO

90 %

NE

10 %

Hlasovalo: 112

Anketa byla ukončena

3.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává zaměstnancům mzdy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies