VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat brněnské Slatiny? Silničářům chybí souhlas majitelů

Brno-Slatina – O krok blíž a přesto daleko. Tak lze vystihnout současné přípravy ke stavbě obchvatu brněnské Slatiny. Silničáři už sice požádali o nutné posouzení vlivu stavby na životní prostředí, stále ale nemají potřebné pozemky.

12.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

Stavět chtějí za necelé dva roky. „Zjišťovací řízení o ekologických vlivech jsme zahájili. Je to nutná podmínka pro zisk územního rozhodnutí," potvrdil Brněnskému deníku Rovnost ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Zároveň upozornil, že dobrozdání ekologů není jediná podmínka. „Stejně tak musíme mít souhlasy vlastníků příslušných pozemků. Jednali jsme s nimi před třemi měsíci, ale stále nesouhlasí. Proto ve vyjednávání dál pokračujeme," informoval Zouhar.

Slatinský obchvat má ulevit této městské části od tisícovek aut, která tamtudy denně projíždějí. Začínat bude ve Šlapanické ulici u mostu přes dálnici D1 a po poli zamíří směrem ke křižovatce Hviezdoslavovy a Bedřichovické ulice.

Podle místních je stavba naprosto nutná. „Aut tu jezdí strašně moc. A když se něco stane na dálnici, tak hlavní ulice u nás prakticky ucpou," vadí třeba Evě Pokorné.

Současný stav nevyhovuje ani lidem, kteří do Brna přijíždějí z měst a vesnic v jeho okolí. „Silnice od Šlapanic je označená jako vedlejší. U kostela ve Slatině tak trolejbus ve špičce čeká klidně i deset minut. Až k Řípské se jen posunuje a nabírá zpoždění," vadí Josefu Svobodovi.

Problémy v křižovatce, které má obchvat odstranit, potvrdila i mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. „U kostela ve Slatině skutečně trolejbusy musejí čekat. Přejeme si alespoň umístění semaforu," podotkla mluvčí.

Slatinský starosta Jiří Ides problémy lidí z městské části potvrzuje. „S dopravou se to u nás stále zhoršuje. Zahlcený je i tah z Tuřan na Líšeň, který přes Slatinu vede. Ráno a odpoledne na silnici auta prostě stojí a trpí tím místní. Skoro už nejde ani přejít z jedné strany silnice na druhou. Navíc má těsně za hranicí Slatiny, v Podolí, vyrůst obchodní centrum. To je bez obchvatu vyloučené. Vítám proto zahájení řízení jako určitý posun," tvrdí starosta.

Jednání s majiteli pozemků, kterého se jako zástupce městské části účastní, je podle něj velmi složité. „Mají o ceně představy, které se vymykají realitě. Pokud svolí k prodeji, tak chtějí udat celý pás pole, ne jen část potřebnou pro stavbu," upozornil Ides.

Podle starosty sousedních Šlapanic Jaroslava Klašky jsou přitom problémy jen v Brně. „Obchvat prochází katastry Slatiny, Podolí a Šlapanic. U nás ale při jednání vlastníci prodej přislíbili," krčil rameny Klaška.

Něco přes kilometr dlouhý obchvat městské části je podle něj klíčový i pro Šlapanice. Právě kvůli lidem cestujícím přes Slatinu do centra Brna za prací.

I přes obtížná jednání s majiteli silničáři doufají, že se jim podaří začít stavbu za sedmaosmdesát milionů korun v roce 2014. „Pokud se dohodneme, můžeme mít stavební povolení v roce 2013 a stavět o rok později," konstatoval šéf silničářů.

Autor: Petr Jeřábek

12.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies