VYBERTE SI REGION

Obchvat Tuřan? Ano, ale bez cyklostezky

Tuřany - Tisíce aut zmizí díky plánovanému obchvatu z ulic brněnské městské části Tuřany. Brněnští radní ale kvůli úspoře peněz schválili předevčírem jeho verzi bez dřív plánované cyklostezky a chodníku.

28.5.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Zhruba do poloviny listopadu zpracujeme novou dokumentaci pro stavební povolení. Město díky ní ušetří. Kolik přesně, bude jasné až po zpracování projektu," sdělila mluvčí společnosti Brněnské komunikace Vladimíra Navrátilová. Městská firma má přípravu projektu na starosti.

Tuřanskému starostovi Aleši Jakubci změna v plánech obchvatu nevadí. „Cyklostezka stejně vedla odnikud nikam. Pokud obchvat odvede větší část dopravy z naší čtvrti, provoz se tu zklidní a cyklisté díky tomu mohou bez problému využít silnici vedoucí přes Tuřany," argumentoval starosta.

Souhlasí s ním i někteří tamní obyvatelé. „Cyklostezka určitě není tak potřebná jako obchvat, na který čekáme jako na slitování. Bohužel politici stále něco slibují a nic se neděje. Přitom doprava v centru Tuřan je nesnesitelná," postěžoval si například muž, který žije v Sokolnické ulici. Své jméno nechtěl zveřejnit.

Zato třeba Lence Hersheyové z občanského sdružení Čisté Tuřany vadí, že cyklostezka podél obchvatu nepovede. „Nedokážu říct, zda se po postavení nové silnice doprava v Tuřanech zmírní natolik, aby byla bezpečná pro všechny," řekla Hersheyová.

Stavbu za zhruba sto čtyřicet milionů korun má zaplatit z větší části Jihomoravský kraj. Ten se v únoru dohodl s brněnským magistrátem na spolupráci při její přípravě. „Nejvíc ji brzdí problémy s výkupy pozemků. Právě ty má zajistit město. Pokud se podaří přesvědčit jejich majitele k prodeji, můžeme začít stavět ještě letos. Máme už totiž platné územní rozhodnutí," sdělil ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Pokud chce kraj využít dotace z Evropské unie, musí začít stavět nejpozději v roce 2013. „Když peníze nezískáme, budeme uvažovat i o půjčkách. Pro kraj je totiž tuřanský obchvat jedna ze dvou nejdůležitějších plánovaných dopravních staveb na území Brna," upozornil Zouhar.

Tou druhou je obchvat brněnské městské části Slatina. Zahájení jeho výstavby v současnosti také brzdí spory s majiteli pozemků. „Bohužel ceny, za které je chtějí prodat, jsou pro nás nemyslitelné. Pokud se s nimi v nejbližší době nedohodneme, začneme zvažovat jejich vyvlastnění," prohlásil Zouhar. Slatinský obchvat má ulevit přetížené silnici z městské části do Šlapanic.

Jiné potíže než v Tuřanech a Slatině mají v brněnském Žebětíně. Obchvat za víc než padesát milionů korun tam má zaplatit Brno. „S pozemky nemáme problém, bohužel město letos nemá peníze. Chceme jednat s developery, kteří u nás stavějí rodinné domy. Snad nás podpoří. Pokud kývnou, stavět můžeme příští rok," sdělil žebětínský starosta Vít Beran.

Obchvat tam má spojit Kohoutovickou a Hostislavovu ulici mimo obytnou zónu.

Autor: Jan Spěšný

28.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies