Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Návštěvníky Dne železnic v Brně zaujal ocelový Sergej

Brno – Odfukující Šlechtična, kašlající Zamračená, nebo jen poklidně stojící Sergej. Tak to v sobotu od deseti hodin dopoledne vypadá na brněnském hlavním vlakovém nádraží, které hostí v pořadí již třetí ročník Národního dne železnice.

1.10.2012 4
SDÍLEJ:

3. ročník Národního dne železnice v Brně.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Pořadatelé pro návštěvníky připravili spoustu atrakcí. Tou největší jsou zvlášť pro mladší lidi a hlavně děti historické lokomotivy. Vidět mohou stroje, které brázdily československé železnice před mnoha desítkami let, někteří pak zavzpomínat, jak se ve vlacích tažených těmito stroji cestovalo. Zvlášť odfukující a uhelným kouřem vonící parní lokomotivy se těší velkému zájmu.

Ruský Sergej zaujal. I po čtyřiceti letech

V pozadí ale nezůstávají ani novější typy. Kolem sovětského stroje přezdívaného Sergej, pocházejícího ze šedesátých let minulého století, se tvoří početný hlouček lidí. Láká je možnost prohlédnout si lokomotivu zevnitř. „Tati, a to sem vážně dojelo až z Ruska?" ptá se otce asi pětiletý chlapec, zatímco si prohlíží obří naftový motor, který Sergeje poháněl. „Kdepak, ta mašina už je tady dávno. Takové dneska už nejezdí, protože měly moc vysokou spotřebu," vysvětluje synovi otec.

O kus dál stojí motorová lokomotiva, která si díky charakteristickému tvaru čela karosérie vysloužila přezdívku Zamračená. Zatímco motor blafe na volnoběh, pod strojem se začíná dělat kaluž vody. „Péťo, nechoď tam, umažeš se a už to nevyperu," nabádá starostlivá matka syna. Ten ji ale příliš nevnímá. Nablýskaný obr ho zaujal víc, než matčiny příkazy.

Salonní vůz? Kdysi velmi obvyklá forma cestování

Pozornost budí i salonní vůz prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, vyrobený ve třicátých letech společností Ringhoffer. Lidem připomíná, že ne vždycky jezdili státníci na svých cestách auty, nebo využívali letadel.

Kromě samotné výstavy pořadatelé přichystali i doprovodný program. Zájemci si mohou například vyzkoušet jízdu na šlapací drezíně na čas, nebo využít speciálně vypravených vlaků a podívat se do lokomotivního depa v brněnských Maloměřicích. „Vlak je jediná možnost, jak se do depa dostat. Areál je totiž velmi rozlehlý a personál potřebuje mít o návštěvnících kvůli bezpečnosti přehled," vysvětlila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Autor: Marek Lajtkep

1.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velká Británie má po prvních jednáních o podmínkách pobytu svých občanů v EU po brexitu obavy o jejich práva.
8

Brexit: Britové se bojí, že ztratí právo na pobyt v zemích EU

Lev Lolek je novou atrakcí brněnské zoo.
11

Zvířecí reality show. Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Ferrari si hraje se slovy a SUV prý nevyrobí. Chystá totiž FUV...

Nejprve jsme slyšeli, že Ferrari v žádném případě do segmentu SUV vstupovat nebude. Nedávno se však objevily informace, že na zbrusu novém "esúvéčku" značka opravdu pracuje. Podle Italů to ale není pravda, protože jejich novinka prý SUV nebude.

AKTUALIZOVÁNO

Žena, která se v Brně zranila při srážce tramvají, v nemocnici zemřela

/FOTOGALERIE/ Žena, která si při srážce dvou tramvají na zastávce Tkalcovská v brněnské ulici Cejl ve středu poranila hlavu, svým zraněním v nemocnici podlehla. Ve čtvrtek o tom informoval policejní mluvčí Pavel Šváb. Policie nyní hledá svědky nehody. Případ řeší i drážní inspekce.

Rusko shromažďuje čím dál tím více zlata. Český poklad se naopak tenčí

V trezorech ruské státní banky se nachází 1706 tun zlata a zásoby stále rostou. Oproti tomu český zlatý poklad se spíše zmenšuje. Vychází to ze zprávy organizace nejvýznamnějších těžařů zlata World Gold Council, která zkoumá devizové rezervy jednotlivých států.

Voda vyplavila německá města. Silné bouřky mají jednu oběť

Středeční bouřky, které byly nejsilnější v západních oblastech Spolkové republiky Německo, přinesly první oběť. Během noci v Dortmundu zahynula 51letá žena. Bouřky z Německa nyní míří na naše území.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení